2021-04-18, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Menar du att han inte skulle få hoppa av självmant eller vadå? Det hade ju isåfall varit den första TV-produktionen man inte hade fått hoppa av.
Jag antar att de får betala skadestånd för kontraktsbrott om de inte fullföljer.
2021-04-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tjuvtitt på gränslandet finns nu på TV4-play OBS! spoilervarning man får se vem som åker ut ikväll

Kul att se, undrar vem som gör honom sällskap. Utav de fyra nya får jag bäst känsla för den äldre kvinnan samt renskötaren.
2021-04-18, 23:15
Medlem
peterZiipens avatar
[quote=Sirap.|75550825]
Citat:
Ursprungligen postat av adams98

Tror också produktionen vet mer än vad vi vet. Ibland gör dem det glasklart för oss vem som ska åka och ibland inte, då vet man som tittare inte hur det ska bli och det blir mer spännande.

Ludvig bekräftade precis mitt teori på instagram - att de höll tyst om allt för att produktionen inte skulle lägga sig i. Det enda logiska.

"Anledningen att vi då inte sa något till wrenkler och Alexander var just för att produktionen inte skulle lägga sig i. Nu lyckades ändå produktionen "rädda" kvar alex till gränslandet som egentligen inte skulle öppnas efter detta örådet(detta är bekräftat av produktionen själva)."
2021-04-18, 23:18
Medlem
twoeggss avatar
[quote=peterZiipen|75557278]
Citat:
Ursprungligen postat av Sirap.

Ludvig bekräftade precis mitt teori på instagram - att de höll tyst om allt för att produktionen inte skulle lägga sig i. Det enda logiska.

"Anledningen att vi då inte sa något till wrenkler och Alexander var just för att produktionen inte skulle lägga sig i. Nu lyckades ändå produktionen "rädda" kvar alex till gränslandet som egentligen inte skulle öppnas efter detta örådet(detta är bekräftat av produktionen själva)."

Man är inte direkt förvånad att produktionen ändrar upplägget bara för att få behålla de deltagare de anser engagerar tittarna. Att bara ha karaktärer som Anki, Andreas, Sophia, Ludvig och Johanna halverar nog tittarsiffrorna, minst.
2021-04-18, 23:19
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Snarare ADHD isåfall med tanke på alla tokiga idéer han hittar på och att han verkar ha svårt för att koppla av. Gillar dock snubben ändå då han är den skönaste av de kvarvarande deltagarna.

Men nu tycker jag verkligen att ni får sluta att tillskriva deltagarna diagnoser bara för att de inte "följer strömmen" av vad andra har för Svensson-beteenden ... Wrenkler är inte någon Svensson-typ men inte har han någon diagnos heller!
2021-04-18, 23:21
Medlem
CS128s avatar
Citat:

Där kom svaret som vi alla undrat över
2021-04-18, 23:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag antar att de får betala skadestånd för kontraktsbrott om de inte fullföljer.

Åtminstone 2018 så sa Gustav Carlsson att det inte fanns något i deltagarnas kontrakt som hindrade dem från att hoppa av.

https://www.hant.se/noje/deltagare-ville-hoppa-av-robinson-stoppades-av-tv4/5155702
2021-04-18, 23:22
Avslutad
Citat:

Produktionen gör väl vad de vill med sitt eget TV-program? Vilken liten gnällspik.
2021-04-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Jag är övertygad om att han är fri att lämna utan att bli formellt utröstad eller komma sist i en tävling. Det var någon säsong där nästan en tredjedel av deltagarna lämnade (inte alla frivilligt, dock), och jag har läst nånstans att de har den möjligheten.

Klart han har möjligheten men jag tror det kan innebära ett ekonomiskt straff utav nåt slag. Varför skulle han annars stanna kvar trots att han mår så dåligt och reagerar såhär starkt för att de inte röstade ut honom?
2021-04-18, 23:27
Medlem
Haajibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesTrombley
Jag undrar verkligen om Syltryggen (gråhåriga stackaren) skäms ögonen ur sig när han sitter där i tv-soffan med familjen. Maken till vekare man har jag då aldrig sett.

Pricken över i:t var väl ändå när han och Smilfinken tyckte det var fullt rimligt att de inte fick nån kvällsmat. De hade ju ändå fått äta varsin syltkaka och druckit te.

Titta bara vilka konstiga böcker det fanns i hans bokhylla.
2021-04-18, 23:29
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandmannen-vk
Bra val av lag Nord att rösta ut Alex. Den chansen får dom inte ofta. Wrenkler är mindre hot i nästa immunitetstävling.
Ja det och så att han sprungit å fjantat å försökt smila in sig fick femman att rösta ut honom medans tider var. Sliskigare typ än Alex lär bli svårt att casta fram till nästa säsong och värre typer vill vi ju ha av alla de sorter
2021-04-18, 23:30
Medlem
peterZiipens avatar
[quote=Zurfarn08|75557373]
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Produktionen gör väl vad de vill med sitt eget TV-program? Vilken liten gnällspik.

Planen gick nästan igenom, hade inte Fittfemman försökt gå bakom ryggen på produktionen hade inte Gränslandet öppnat förrän vid nästa öråd! Hoppas de får smaka på Alex vrede!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in