2021-04-18, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Tack för att du tog dig tid att svara! Denna, kanske enda(?), åtgärd av generalen kan ju dock knappast ha varit speciellt förödande för Esbjörn
Om syftet var att bevisa hans lättsinne beroende på kognitiva funktionsnedsättningar så blev resultatet väldigt förödande. Men det var knappast Pernroth Lüllmaas intention. De kanske trodde att det skulle räcka med Majkgårds bidrag som nära anhörig för att få ett önskat resultat. Men även då framstod Esbjörns förmågor så utsökta att hon ville göra om sin intervju eftersom hon svarade för snällt.

Hon ville nog tillägga att han brukar stå på ett ben och sjunga ”jag vill ha en egen måne” med en dammvippa mellan skinkorna och lösnäbb på näsan.
2021-04-18, 21:43
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Nej, i 4.2 ingår det att det skett avdrag, för att kunna jämföra med dyrare hus i bättre skick.

Tack jag trodde du fått hjärnblödning då du skrev: Värderingen vi har är 4.2. Där ingår det uppskattningar av vad det kostar att få upp skickat på fastigheten för att kunna jämföra med andra referens-hus i området.
Jag tolkade det helt annorlunda
2021-04-18, 22:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Men va är det här?
Nu har Esbjörn bytt lägenhetsnummer och våning helt plötsligt!
Något är inte riktigt som det ska här.....

Det var fel innan tydligen, han bor inte i 1002, det väl det förut om jag inte minns fel
2021-04-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det var fel innan tydligen, han bor inte i 1002, det väl det förut om jag inte minns fel

Minns något sådant om att fel lägenhetsnummer, det var samma som i en annan lägenhet han haft.
Flyttanmälan och skrivit samma läg.nr som i den andra lägenheten av misstag?
2021-04-18, 22:33
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Minns något sådant om att fel lägenhetsnummer, det var samma som i en annan lägenhet han haft.
Flyttanmälan och skrivit samma läg.nr som i den andra lägenheten av misstag?
Ja troligt eller så kom det upp i samband med flytten då det var fler som bodde på den adressen och kanske fixade det.
2021-04-18, 22:41
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Nu har jag letat på sökordet avslag och det enda som har beröring med beslut om god man i tråden är detta:

Nova68, jag ska fortsätta leta men vet inte på vilka sökord. Har du tillgång till ett sådant avslagsbeslut så vore det intressant att få se det.

Detta är väl vad som stod där i alla fall.
...
2021-04-18, 23:01
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Detta är väl vad som stod där i alla fall.
...
Det verkar således som att det inte finns något beslut, varken om avslag eller bifall.
2021-04-18, 23:08
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det verkar således som att det inte finns något beslut, varken om avslag eller bifall.

Jag funderade på det för någon vecka sen men trodde då att jag hade missat att det var klart.
står det inte om den i någon aktbilga?
2021-04-18, 23:17
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Jag funderade på det för någon vecka sen men trodde då att jag hade missat att det var klart.
står det inte om den i någon aktbilga?
Det enda jag funnit är en uppgift om ett interimistiskt beslut. Se några inlägg upp. Det vore intressant att få veta detta.
2021-04-18, 23:18
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det enda jag funnit är en uppgift om ett interimistiskt beslut. Se några inlägg upp. Det vore intressant att få veta detta.

Aktbilage 63
Där står det egentligen bara att det är en generalfullmakt inlämnad Ärende 7012-20
Senast redigerad av braattha 2021-04-18 kl. 23:32.
2021-04-18, 23:25
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Aktbilage 63
Finns det uppgift i den aktbilagan om vilket slutligt beslut någon tingsrätt tagit vad gäller god man för Esbjörn?
2021-04-18, 23:29
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Finns det uppgift i den aktbilagan om vilket slutligt beslut någon tingsrätt tagit vad gäller god man för Esbjörn?

Nej bara att den är inlämnad samt akt nr
Akt bilaga 63 är yttrande från EBs advokat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in