2021-04-18, 19:37
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du kan läsa sista meningen på sidan 1. Det är en ganska omfattande åtgärd.

https://www.docdroid.net/1O55vJ2/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-32-pdf
En sådan testning kan ju knappast göras med tvång så då måste ju Esbjörn ha varit med på det hela.
2021-04-18, 19:54
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Du har rätt..
Hittade en Mona Hemborg konstnär i Uppsala som såklart är väninna till Monica Pernroth Lüllmaa ,Bingo!
Det är så de fått fatt på nya advokaten
https://www.facebook.com/photo.php?f...1144961&type=3

Någon som har kanal in till media, men inte dom som hatar Ebba utan kanske den däringa Marcus Oscarsson heter han väl på TV?
Berätta att det är "släktskap" mellan pensionatsgänget och nya advokaten.
En fråga:

Det finns 106 med efternamnet Hemborg i landet. En av dem heter Mona Hemborg, eller mer exakt Mona Hedda Karolina Hemborg. Hon är en pensionerad sjuksköterska på 81 år och bor i Gävle. Hon bor tillsammans med en Per Anders Malte Hemborg som är 82 år. Troligen hennes man.

Är det nu tanken att Monica Behm, en av advokaterna på den byrå som åtagit sig att vara ombud åt Esbjörn, som tydligen är född Hemborg i Malmö för sisådär en 63 år, sedan genom Mona Hemborg - eller snarare Mona Hemborgs make - skulle ha en koppling till Generalfullmäktigen Monica Pernroth Lüllmaa?

Har jag förstått sambandet rätt?
Senast redigerad av Grotius 2021-04-18 kl. 20:06.
2021-04-18, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nu när jag läser ditt svar igen så undrar jag om du menar att 4.2 är för ett färdigrenoverat hus och avdrag på 2,5-3 miljoner.
Dvs att hon betalafe ett pris som var ca 2,5 miljoner över marknadsvätdet.???

.

Nej, i 4.2 ingår det att det skett avdrag, för att kunna jämföra med dyrare hus i bättre skick.
2021-04-18, 20:06
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
En fråga:

Det finns 106 med efternamnet Hemborg i landet. En av dem heter Mona Hemborg, eller mer exakt Mona Hedda Karolina Hemborg. Hon är en pensionerad sjuksköterna på 81 år och bor i Gävle. Hon bor tillsammans med en Per Anders Malte Hemborg som är 82 år. Troligen hennes man.

Är det nu tanken att Monica Behm, en av advokaterna på den byrå som åtagit sig att vara ombud åt Esbjörn, som tydligen är född Hemborg i Malmö för sisådär en 63 år, sedan genom Mona Hemborg - eller snarare Mona Hemborgs make - skulle ha en koppling till Generalfullmäktigen Monica Pernroth Lüllmaa?

Har jag förstått sambandet rätt?
Vi kanske målar fan på väggen?
Skönt att ha en med 440 års livserfarenhet som kan ställa saker tillrätta.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-04-18 kl. 20:10.
2021-04-18, 20:08
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Finns avslagsabeslutet att se någonstans? Har du sett det? Tidigare i tråden har det skrivits att ansökan avviasdes eftersom den var ställd till fel tingsrätt.

Jag har läst avslaget när det fanns uppladdat och underlag om behov saknades helt enkelt.
Nej det var ställt till rätt tingsrätt så avslaget berodde inte på det.
Lite speciellt när man lämnar in ansökningar och stämningar till tingsrätter.
Det ska inlämnas där personen var mantalsskriven i November föregående år.
Om du t.ex blir stämd och hunnit flytta till Umeå från Malmö i Januari och blir stämd i Augusti, så blir rättegången i gällande stämningen i Malmö tingsrätt.
2021-04-18, 20:10
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Vi kanske målar fan på väggen?
Skönt med en med 440 års livserfarenhet som kan ställa saker tillrätta.

Man bugar!

(Jag hade just tagit reda på att Monas dotter(?) Frida är polis i Östersund.)
2021-04-18, 20:22
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Jag har läst avslaget när det fanns uppladdat och underlag om behov saknades helt enkelt.
Om du t.ex blir stämd och hunnit flytta till Umeå från Malmö i Januari och blir stämd i Augusti, så blir rättegången i gällande stämningen i Malmö tingsrätt.

När det gäller ansökan om stämning gäller
Rättegångsbalken
10 Kap. Om laga domstol

1 § Laga domstol i tvistemål i allmänhet är rätten i den ort, där svaranden har sitt hemvist.

Är svaranden folkbokförd i Sverige anses som hans hemvist den ort där han var folkbokförd den 1 november föregående år.
När det gäller ansökan om god man gäller
Föräldrabalken 11 kap
25 § Behörig domstol i frågor som gäller godmanskap enligt 4 § eller förvaltarskap är tingsrätten i den ort där den enskilde är folkbokförd.
Om jag nu inte missat någon regel borde Västmanlands tingsrätt ha avvisat ansökan om god man eftersom Esbjörn väl då redan bokfört sig i Uppsala. (Jag vet inte exakt datum för hans flytt.)

TILLÄGG: Det vore intressant att få se avslagsbeslutet. Jag kan inte hitta det.
Senast redigerad av Grotius 2021-04-18 kl. 20:27.
2021-04-18, 20:31
Medlem
Citat:
En sådan testning kan ju knappast göras med tvång så då måste ju Esbjörn ha varit med på det hela.
Du frågade efter en åtgärd och fick en, det är svårt att veta om han visste syftet. Då skulle han kanske inte ha presterat så väl.
2021-04-18, 20:48
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du frågade efter en åtgärd och fick en, det är svårt att veta om han visste syftet. Då skulle han kanske inte ha presterat så väl.
Tack för att du tog dig tid att svara! Denna, kanske enda(?), åtgärd av generalen kan ju dock knappast ha varit speciellt förödande för Esbjörn
2021-04-18, 20:52
Medlem
Grotiuss avatar
Nu har jag letat på sökordet avslag och det enda som har beröring med beslut om god man i tråden är detta:

Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Låt oss backa bandet till ett Inlägg på MPLs facebook den 21 februari, kl 8.56 (nu spärrat)
(https://www.facebook.com/monica.pernroth)

Pernroth var alltså igång redan i november med att fixa in EsB på hemmet, men har nu alltså fått avslag som "god man", där hon skyller på kommunens rädsla för Bush. Det är väl ett ganska stort hot mot Esb som dessa 2 kvinnor hotar med att lägga in honom på hemmet - adios Marielund och Odalgården.
När vi sen ser till att Esb enbart serveras utvalda artiklar som printats ut hos Majkgård pekar allt mer på att Esbjörn är utsatt för kraftig propagande med censurerade nyheter.

Eftersom aktionerna av tanterna startade nära inpå försäljningen av rucklet, pekar det klart på att dom fick bråttom som f-n att fixa till en förflyttning av Esb, men lögnen att han måste ha vård då han är dement, där nu kommunen fått kalla fötter. Samtidigt har vi ryktet att person x inom Uppsala kommun med sin bror på HGF, har gett sponsning till Esb:s ombud på 270k, källan bakom är trovärdig men svår att bevisa med en ideel förening, sen är EsB:s båda lägenhet brf, vilket gör det än mer anmärkningsvärt att HGF lagt sig i genom sponsning.

Så att EsB mantalsskrev hastigt i Uppsala kan bero både på Godman ansökan men även ett möjligt krav från HGF rörande sponsorpengar eftersom det är Uppsala-gänget som står bakom detta.

Det finns alltså mycket skit fortfarande som inte lyfts fram än.

Citat:
]Jag har läst avslaget [/b]när det fanns uppladdat och underlag om behov saknades helt enkelt.

Nova68, jag ska fortsätta leta men vet inte på vilka sökord. Har du tillgång till ett sådant avslagsbeslut så vore det intressant att få se det.
2021-04-18, 20:53
Medlem
nova68s avatar
Men va är det här?
Nu har Esbjörn bytt lägenhetsnummer och våning helt plötsligt!
Något är inte riktigt som det ska här.....
2021-04-18, 21:14
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
...

Det här fann jag i aktiblaga 48
3. Godmansärendet Västmanlands tingsrätt

Det noteras att Västmanlands tingsrätt den 26 februari 2021 har beslutat att det
ej finns skäl att interimistiskt besluta om god man för Esbjörn då något
läkarintyg som ger stöd för sådant behov ännu ej har ingetts till tingsrätten.
Så ärendet är, eller var i varje fall inte den 2 mars när aktbilagan gavs in, inte avgjort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in