2021-04-18, 19:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
De hann köpa en domkraft på Biltema och fota den och skicka nåt till NFC igen. Efter tips från chefen.

Den misstänkte kom själv in med ett annat skaft. Där behövde de inte lyfta ett finger.
Nåt de missat att beslagta i hans garage då om man ska tro att det legat där tidigare.

De har gjort nån lista på hennes lösenord. Nån timmes jobb?

Bett nån kompis till SD kolla sin IP vilken visade sig vara interna IP för hans eget nätverk och inte den puplika...
Det tipset om 20181007 kom kompisen själv in med.

Nåt förhör med SD och chefen. Tack vare att chefen tipsade.

En överklagan och nån komplettering i huvudsak baserat på andras tips.

PM angående koordinater 2018-10-07. Jag tipsade.

Det är det de har kommit fram till på ett år. Man är inte superimpad.
Om ingen tipsat hade det varit rätt tunt under ett års tid när det borde ha kraftsamlats efter ”nederlaget” i tingsrätten.

De har gjort en lista på lösenord så vem som helst kan logga in på LW:s gamla konton på nätet. Det är i princip vad de lyckats åstadkomma själva förutom producera några hundratal ”papper” till.

Ett förlorat år.
Diskuterar det digitala. Vad de kan ha gjort utredning på efter TR-domen, som inte lär ses i FUP och inte i komplettering om det inte hade nån bäring.

Inte att chefen tipsar om att skaft saknas och det sen inte passar.
Senast redigerad av develi 2021-04-18 kl. 19:09.
Citera
2021-04-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Ja, det där med krossat skallben och att inte slå med bredsidan har du rätt i.
Jag tolkar det du säger om slagen som att det inte var cylinderformade hål (som av en busshammare)?
Kan det vara ett armeringsjärn som har använts då?
Det är vad jag trott - tills jag fick höra om det försvunna handtaget till chefens domkraft som saknades när SD lämnade tillbaka den. Det kan vara en sådant också. Det finns olika sorters armeringsjärn och olika storlekar av domkrafter och handtag. Men hittas bara mordvapnet så tror jag SD sitter som en smäck i finkan, med ett mordvapen kryllande av fingeravtryck från SD och Lenas blod på.
Citera
2021-04-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Diskuterar det digitala. Vad de kan ha gjort utredning på efter TR-domen, som inte lär ses i FUP och inte i komplettering om det inte hade nån bäring.

Inte att chefen tipsar om att skaft saknas och det sen inte passar.

Det där har vi redan diskuterat.
Citera
2021-04-18, 20:07
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är vad jag trott - tills jag fick höra om det försvunna handtaget till chefens domkraft som saknades när SD lämnade tillbaka den. Det kan vara en sådant också. Det finns olika sorters armeringsjärn och olika storlekar av domkrafter och handtag. Men hittas bara mordvapnet så tror jag SD sitter som en smäck i finkan, med ett mordvapen kryllande av fingeravtryck från SD och Lenas blod på.
OK, nu hänger jag med! Tack för svar.
Citera
2021-04-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
OK, nu hänger jag med! Tack för svar.
Det försvunna domkraftsskaftet kom (om jag minns rätt) chefen på nu strax innan hovrättsförhandlingen, 2 år efter mordet alltså. Rätta mig gärna nån om jag har fel här. Till saken hör att därefter filmade SD hur han "hittade" ett sådant skaft i sitt garage. Som inte passade chefens domkraft.

Så... var är chefens skaft till den domkraft som SD lånade innan mordet? Är det mordvapnet? Var finns det? Ligger det tillsammans med Lenas mobil långt nere i en dagvattenbrunn som polisen missat att leta i? Eller har han cyklat till närmaste vattendrag och slängt skiten?
Citera
2021-04-18, 20:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det försvunna domkraftsskaftet kom (om jag minns rätt) chefen på nu strax innan hovrättsförhandlingen, 2 år efter mordet alltså. Rätta mig gärna nån om jag har fel här. Till saken hör att därefter filmade SD hur han "hittade" ett sådant skaft i sitt garage. Som inte passade chefens domkraft.

Så... var är chefens skaft till den domkraft som SD lånade innan mordet? Är det mordvapnet? Var finns det? Ligger det tillsammans med Lenas mobil långt nere i en dagvattenbrunn som polisen missat att leta i? Eller har han cyklat till närmaste vattendrag och slängt skiten?

Kanske någonstans mellan Betesvägen och Arlanda?
Citera
2021-04-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kanske någonstans mellan Betesvägen och Arlanda?
Ja, jag har också varit inne på det samt nånstans på Arlanda. Men vore det inte ganska iskallt att ha poliser rännande omkring i huset den 15 maj, och mordvapnet låg i bilen?
Citera
2021-04-18, 20:38
Medlem
develis avatar
Oj!
Vilket foto, så fint. ♥️
https://www.bildtagg.se/bild/w825nwk9ridizgutqyqcmccz
Citera
2021-04-18, 20:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, jag har också varit inne på det samt nånstans på Arlanda. Men vore det inte ganska iskallt att ha poliser rännande omkring i huset den 15 maj, och mordvapnet låg i bilen?
Kanske mordvapnet mellanlandade någonstans i någon skog tills det var dags att dra till Arlanda.
Om det är ett skaft eller ett armeringsjärn så kan det också vara nerbankat i jorden exakt varsomhelst i Hjärsta med omnejd.
Citera
2021-04-18, 20:50
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:

Det låter onekligen suspekt. Speciellt att han skulle ha filmat när han hittade skaftet. Vad är oddsen och vad var den ursprunglig anledningen till att filma?
Det tråkiga är att det känns inte som så värst sannolikt att ett mordvapen skulle dyka upp så här långt efter.
Och vad jag har förstått så är det i princip bara ett mordvapen som saknas för att sätta dit han.
Av det jag läst tidigare verkar det mesta peka på att SD är skyldig, även om jag inte följt tråden på länge. Verkar inte finnas några alternativa GM heller.
Är det ett skaft till en domkraft som är mordvapnet så kan den ha slängts lite varsomhelst utan att någon skulle reagera på den.
En skaft som slängts längs en bilväg är inget som nån skulle ängna en andra tanke.
Citera
2021-04-18, 20:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Förhör med SR var 2020-03-26

GHR 58/4

"R*amström har erfarenhet av ärendet från det han läst i NA och det han tidigare sagt i förhör,
inget annat. R*amström läste nyligen i NA att polisen inte hittat något mordvapen. Det stod
även i tidningen att det kunde röra sig om ett cylinderformat verktyg. När R*amström läste det
kom han att tänka på ett föremål som Stefan Davidsson lånade av honom i april 2018, tanken
på detta har gnagt inom honom och han vill därför delge polisen detta.
"

Mordet skedde ju maj- 2018 och SR hörde av sig polisen för drygt ett år sedan. Nu har det nästan gått tre år sedan mordet.
Citera
2021-04-18, 21:00
Medlem
Lyssna på larmsamtalet när kroppen hittades.
Öppet till kl 21.15
https://www.na.se/artikel/ogonblicket-da-lena-hittas-hor-det-hjartskarande-larmsamtalet-det-ar-en-kropp-det-ar-en-kropp

Angående skaft. Hade S tejp framme i köket den 15e maj dan efter mordet? Kanske han stod vid köksbordet och lade ett skaft i en plastpåse och sen snabbt upp på cykeln o dumpning i våtmarkerna vid Biltema.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in