Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Det försvunna domkraftsskaftet kom (om jag minns rätt) chefen på nu strax innan hovrättsförhandlingen, 2 år efter mordet alltså. Rätta mig gärna nån om jag har fel här. Till saken hör att därefter filmade SD hur han "hittade" ett sådant skaft i sitt garage. Som inte passade chefens domkraft.
Så... var är chefens skaft till den domkraft som SD lånade innan mordet? Är det mordvapnet? Var finns det? Ligger det tillsammans med Lenas mobil långt nere i en dagvattenbrunn som polisen missat att leta i? Eller har han cyklat till närmaste vattendrag och slängt skiten?
Det låter onekligen suspekt. Speciellt att han skulle ha filmat när han hittade skaftet. Vad är oddsen och vad var den ursprunglig anledningen till att filma?
Det tråkiga är att det känns inte som så värst sannolikt att ett mordvapen skulle dyka upp så här långt efter.
Och vad jag har förstått så är det i princip bara ett mordvapen som saknas för att sätta dit han.
Av det jag läst tidigare verkar det mesta peka på att SD är skyldig, även om jag inte följt tråden på länge. Verkar inte finnas några alternativa GM heller.
Är det ett skaft till en domkraft som är mordvapnet så kan den ha slängts lite varsomhelst utan att någon skulle reagera på den.
En skaft som slängts längs en bilväg är inget som nån skulle ängna en andra tanke.