2021-04-18, 16:55
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Låter som ringa tjänstefel eller snudd på inte alls så ringa tjänstefel kan jag tycka.
Utan att leta efter syndabockar så är det intressant att fråga sig varför...

1) en "random" snubbe på nätet kan slänga ihop 70 sidor om sådant som IT-forensikerna (rimligen) och utredarna själva borde ha koll på och
2) varför de ovan nämnda tycks välja att inte ta tag i den information och de tillvägagångssätt de får serverat, även om det var kort om tid
Även SD var kritisk, han hade synpunkter bl a på att "datortiderna inte var tillräckligt belysta av åklagare eller försvar".

https://www.docdroid.net/eANls3r/orebro-tr-b-2705-18-aktbil-483-skrivelse-fran-stefan-davidsso-pdf#page=5

Brevet i "klartext"
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-04-18 kl. 17:03.
Citera
2021-04-18, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hahaha! Kära nån, detta hade jag missat. Tack för ett skratt jag så väl behövde!
Nu har jag sett det också, den arga fjanten slår in ett domkraftsskaft med ett meddelande till åklagaren 😀
Citera
2021-04-18, 18:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är mycket som är i fupen som inte gett något.

Poängen är att de skulle kollat detta från början där de där IT-killarna. Inte nu tre år senare nån månad innan hovrättsförhandling drar igång och då på ”initiativ” från nån random snubbe på ”nätet”.

Att sen utan att ha identifierat och säkrat upp samtliga av LW:s konton på nätet komplettera till hovrätten med ”samtliga” av hennes lösenord så offentligt är väl inte så bra heller...
Jag vet ställen där hon har konton som polisen inte känner till.

Vad ska jag säga till polisen?

”De lösenord ni släppt offentligt till hovrätten kan användas för att logga in där och där?”

Konsekvensanalysen är inte i nivå med SD:s men ibland undrar man.

Utan att vara anställd vid polisen så kan jag räkna ut baserat på allt som vi vet kring 05:23 att det skulle kunna bidra till utredningen antingen för att motbevisa åklagarens framställan om att någon varit i LW:s mejlkorg 05:23 eller att någon inte varit där.

Det smäller lite högre än mycket annat de lagt energi på.

Sen har jag varit inne på det flera gånger här varför inte 05:23 eller 23:34 har utvecklats i hovrätten.
Det tar tid för dem att verifiera uppgifterna så det håller i rätten.
För att ”gemene man” ska förstå hur det hänger ihop så måste jag skriva väldigt långt och tekniskt här och det hade de också behövt göra för att verifiera allt som kan påverka 05:23 och 23:34.
En analys som blev dem övermäktiga antagligen.
FUP släpptes.
Det är vad som finns tillhanda att läsa för oss.

Sen är det en lång tidsperiod efter domen, en begärd tidsfrist.
Vi vet väl inte vad de gjort.

ÅK är nog rätt mån om att stänga luckor och hitta bevisning, att ignorera nåt tror jag inte finns på kartan i det här läget.
Citera
2021-04-18, 18:18
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Hahaha! Kära nån, detta hade jag missat. Tack för ett skratt jag så väl behövde!

Ja, både skrattretande och samtidigt fruktansvärt skrämmande att se. Vad är det för fel på människan? Varför gör man något sådant? Börjar tycka synd om hans försvarare på allvar nu. Jisses, de kan skriva en bok sen, när han sitter på livstid...

Givetvis hamnar denna video bland mina favoritlänkar.

Tack, Avel!

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6
Citera
2021-04-18, 18:18
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Alternativt mordredskap https://www.overlander.se/product.html/nodhammare
Bra idé!!
En sådan skulle kunna lämnat efter sig dom märkliga märkena man såg på trädstammarna.
Citera
2021-04-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
FUP släpptes.
Det är vad som finns tillhanda att läsa för oss.

Sen är det en lång tidsperiod efter domen, en begärd tidsfrist.
Vi vet väl inte vad de gjort.

ÅK är nog rätt mån om att stänga luckor och hitta bevisning, att ignorera nåt tror jag inte finns på kartan i det här läget.

De hann köpa en domkraft på Biltema och fota den och skicka nåt till NFC igen. Efter tips från chefen.

Den misstänkte kom själv in med ett annat skaft. Där behövde de inte lyfta ett finger.
Nåt de missat att beslagta i hans garage då om man ska tro att det legat där tidigare.

De har gjort nån lista på hennes lösenord. Nån timmes jobb?

Bett nån kompis till SD kolla sin IP vilken visade sig vara interna IP för hans eget nätverk och inte den puplika...
Det tipset om 20181007 kom kompisen själv in med.

Nåt förhör med SD och chefen. Tack vare att chefen tipsade.

En överklagan och nån komplettering i huvudsak baserat på andras tips.

PM angående koordinater 2018-10-07. Jag tipsade.

Det är det de har kommit fram till på ett år. Man är inte superimpad.
Om ingen tipsat hade det varit rätt tunt under ett års tid när det borde ha kraftsamlats efter ”nederlaget” i tingsrätten.

De har gjort en lista på lösenord så vem som helst kan logga in på LW:s gamla konton på nätet. Det är i princip vad de lyckats åstadkomma själva förutom producera några hundratal ”papper” till.

Ett förlorat år.
Citera
2021-04-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Bra idé!!
En sådan skulle kunna lämnat efter sig dom märkliga märkena man såg på trädstammarna.
Hmm.... enl fupen så bör hon vara slagen i huvud och ansikte med något cylinderformat. Om han slagit med hammarhuvudena så borde det synts även på LWs huvud och ansikte, när han inte missat och slagit i trädstam? Eller tänker jag fel nu?
Citera
2021-04-18, 18:42
Medlem
Polisen sabbade detta genom att inte hitta LW första dygnet.
Då hade man kunnat säkra ev bevisning som bundit någon till brottsplatsen.
Sen hade man gjort en husis hemma hos SD och hittat mer spår där.
Lagt till alla indicier och boom. Fällande dom.
Nu finns det ingenting som binder någon till brottsplatsen. Med största sannolikhet en friande dom
Citera
2021-04-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Polisen sabbade detta genom att inte hitta LW första dygnet.
Då hade man kunnat säkra ev bevisning som bundit någon till brottsplatsen.
Sen hade man gjort en husis hemma hos SD och hittat mer spår där.
Lagt till alla indicier och boom. Fällande dom.
Nu finns det ingenting som binder någon till brottsplatsen. Med största sannolikhet en friande dom
Du har rätt i allt du skriver. Jag hoppas dock du har fel i det allra sista. Håller tummarna hårt att rätten fäller honom.
Citera
2021-04-18, 18:54
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Hmm.... enl fupen så bör hon vara slagen i huvud och ansikte med något cylinderformat. Om han slagit med hammarhuvudena så borde det synts även på LWs huvud och ansikte, när han inte missat och slagit i trädstam? Eller tänker jag fel nu?
Jag har inte läst FUP o har inte heller sett några obduktionsbilder så kan inte utala mig utan gick bara efter den bilden jag sett efter märkena på träden.
Men om skadorna på LW beskrivs som skapade av något cylinderformat, kan det inte stämma in på en busshammare?
En busshammare har ju ett spetsigt cylinderformat huvud.

Bifogar en bild på en busshammare, den ser lite annorlunda ut från en nödhammare.
http://www.bilddump.se/bilder/20210418185823-90.129.194.229.JPG
Senast redigerad av TheCryptKeeper 2021-04-18 kl. 19:00.
Citera
2021-04-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Jag har inte läst FUP o har inte heller sett några obduktionsbilder så kan inte utala mig utan gick bara efter den bilden jag sett efter märkena på träden.
Men om skadorna på LW beskrivs som skapade av något cylinderformat, kan det inte stämma in på en busshammare?
En busshammare har ju ett spetsigt cylinderformat huvud.
Då borde spetsarna gå in och krossa skallbenet på ett annat sätt än som beskrivits. Man använder ju rent insinktivt inte bredsidan när man slår. Nå, jag är verkligen inte någon expert på detta - försöker bara se framför mig hur SD slår och slår, och använder man ett sånt verktyg och ett sånt raseri så borde han inte slå med bredsidan. Framförallt inte om han är förbannad och kåt. Det sista har han själv beskrivit i P7an - att ilska gör honom sexuellt upptänd.
Citera
2021-04-18, 19:05
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Då borde spetsarna gå in och krossa skallbenet på ett annat sätt än som beskrivits. Man använder ju rent insinktivt inte bredsidan när man slår. Nå, jag är verkligen inte någon expert på detta - försöker bara se framför mig hur SD slår och slår, och använder man ett sånt verktyg och ett sånt raseri så borde han inte slå med bredsidan. Framförallt inte om han är förbannad och kåt. Det sista har han själv beskrivit i P7an - att ilska gör honom sexuellt upptänd.
Ja, det där med krossat skallben och att inte slå med bredsidan har du rätt i.
Jag tolkar det du säger om slagen som att det inte var cylinderformade hål (som av en busshammare)?
Kan det vara ett armeringsjärn som har använts då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in