Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag undrar fortfarande om vad vi vet - och inte vet.
De kan väl ha gått igenom saker och det gav inget?
Då lär det väl inte komma med i nån komplettering inför TR?
Det är mycket som är i fupen som inte gett något.
Poängen är att de skulle kollat detta från början där de där IT-killarna. Inte nu tre år senare nån månad innan hovrättsförhandling drar igång och då på ”initiativ” från nån random snubbe på ”nätet”.
Att sen utan att ha identifierat och säkrat upp samtliga av LW:s konton på nätet komplettera till hovrätten med ”samtliga” av hennes lösenord så offentligt är väl inte så bra heller...
Jag vet ställen där hon har konton som polisen inte känner till.
Vad ska jag säga till polisen?
”De lösenord ni släppt offentligt till hovrätten kan användas för att logga in där och där?”
Konsekvensanalysen är inte i nivå med SD:s men ibland undrar man.
Utan att vara anställd vid polisen så kan jag räkna ut baserat på allt som vi vet kring 05:23 att det skulle kunna bidra till utredningen antingen för att motbevisa åklagarens framställan om att någon varit i LW:s mejlkorg 05:23 eller att någon inte varit där.
Det smäller lite högre än mycket annat de lagt energi på.
Sen har jag varit inne på det flera gånger här varför inte 05:23 eller 23:34 har utvecklats i hovrätten.
Det tar tid för dem att verifiera uppgifterna så det håller i rätten.
För att ”gemene man” ska förstå hur det hänger ihop så måste jag skriva väldigt långt och tekniskt här och det hade de också behövt göra för att verifiera allt som kan påverka 05:23 och 23:34.
En analys som blev dem övermäktiga antagligen.