2021-04-18, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I sällskap med YD, att döma av FTF-loggningarna. Litet roligt att han kallar de andra "the more notorious FTF hunters"
Vart är moralen?
Hur många är egentligen insyltade i detta?
Citera
2021-04-18, 14:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
05:23 hade de kunnat kollat närmare på. Även om loppet är kört ändå kan man tycka så är den bevisningen att säkerställa så gott man kan att någon varit i hennes kök långt mycket ”starkare” bevisning bland indicier än merparten av det andra de faktiskt lagt fram.

Klockan 05:23 ska ingen vara i LW:s kök eller dator. Får man sedan ihop det med en kartläggning av deras gemensamma lösenordssammanhang där SD själv säger att han skulle behöva drygt 300 försök för att komma på hennes lösenord så är man en bit på vägen i kedjan.
Man kopplar på det faktum att han hade egen kod in i huset.

Sen kollar man händelsekoderna i loggarna i hennes dator för att se om någon faktiskt loggat in i den och annan aktivitet.

Första polispatrull kom ju inte in i den så det är ett tecken på låst med Windows PIN eller lösenord.

Då är vi tillbaks till lösenord igen som SD var en av få som hade koll på. Andra kan ha varit nåt barn eller väldigt nära vän.

Ingen random galning på stan.

Hennes dator har de haft sedan dag ett. Redan på morgonen var patrullen där och bekräftade dator på plats.

Ingen kastade ett getöga på hennes Google tidslinje.

Ingen kollade Hitta min Android.

Den där inloggningen för One-mejl hittas långt efter mordet och henns Google-konto ögnar de igenom först 1-1,5 år efter mordet.
Kolla bara dateringen på PM angående precisionscirklar osv.

Sen missen med Telegram.
Först har hon webbhistorik i sin extramobil som antagligen är synkad från andra mobilen eller datorn. Vem vet.
Ja inte polisen för de har inte tagit reda på det.

Inte heller så hade de koll på hur Telegram funkar. Min morsa kan hitta raderade Telegrammeddelanden efter nån minuts guidning men det här rövgänget visste inte att om man fixar ett nytt simkort till en mobil så kan man dunka hem Telegram-appen och logga in med hjälp av den kod som man får (väljer SMS som alternativ då kontot/appen är låst)

Räddingsinsats enligt Lag (2003:778) om skydd mot olyckor . Nån sån insats med vakthavande befäl och räddningsledare i spetsen drogs inte igång. Missing People och andra fick aldrig en chans.

SD erbjuder lösenord. SD ändrar lösenord och erbjuder dem igen. Men sen när de väl vill ha det så backar denne ”oskyldige” man.

Jag förstår de haft mycket att göra men det de har gjort har de inte gjort tillräckligt bra.

05:23 m.m. ligger säkert i pipen hos NFC. Till vilken nytta då kan man undra så här tre år senare?
Jag undrar fortfarande om vad vi vet - och inte vet.
De kan väl ha gått igenom saker och det gav inget?
Då lär det väl inte komma med i nån komplettering inför TR?
Citera
2021-04-18, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I Aftonbladets KRIM-podd nämndes det här med skålen för den som inte lyssnat än. De har klippt in åklagarens sakframställan om jag inte minns fel.
Jag har lyssnat på den och som jag förstår så är ÅHs poäng att LW diskade flera gånger efter hennes, enligt SD, senaste kontakt med SD. Säkerligen har hon också tvättat händerna otaliga gånger vid toabesök och dusch också. Detta under tre dagar då SD påstår sig inte sett röken av LW. TROTS det finns hans DNA på hennes ring. Men ingen annans. Ändå har hon umgåtts med en massa personer under de dagarna men inte alls med SD. Märkligt att endast SDs DNA envist klänger sig fast vid hennes ring. Lite så där desperat.
Citera
2021-04-18, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag undrar fortfarande om vad vi vet - och inte vet.
De kan väl ha gått igenom saker och det gav inget?
Då lär det väl inte komma med i nån komplettering inför TR?
Mycket kommer fram i sakframställan, men det spelas inte in, så det är svårt att ta del av om man inte är på plats.
Citera
2021-04-18, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Mycket kommer fram i sakframställan, men det spelas inte in, så det är svårt att ta del av om man inte är på plats.
Men visst spelar man in sakframställan i HR precis som i TR? Eller hur menar du?
Citera
2021-04-18, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men visst spelar man in sakframställan i HR precis som i TR? Eller hur menar du?
Man spelar in förhör. Inte sakframställan eller slutpläderingar
Citera
2021-04-18, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Ok, jag tror dig på ditt ord. Låter lite märkligt bara. Själv bad jag om att få ta del av pläderingarna i TR men fick veta att det var arbetsmaterial.
Citera
2021-04-18, 14:45
Medlem
Citat:
Jag har lyssnat på den och som jag förstår så är ÅHs poäng att LW diskade flera gånger efter hennes, enligt SD, senaste kontakt med SD. Säkerligen har hon också tvättat händerna otaliga gånger vid toabesök och dusch också. Detta under tre dagar då SD påstår sig inte sett röken av LW. TROTS det finns hans DNA på hennes ring. Men ingen annans. Ändå har hon umgåtts med en massa personer under de dagarna men inte alls med SD. Märkligt att endast SDs DNA envist klänger sig fast vid hennes ring. Lite så där desperat.
I ett inlägg på LWs instagram, från 2013, ses ett barns hand med plasthandske på och LW kommenterar:
Arv eller miljö? Kanske båda, jag har visst närt en kladdfobiker vid min barm.
Köttfärskebab - lika gott att äta som läbbigt att forma, tycker avkomman.
Att SDs DNA finns på ringen, en ring är dessutom saknad, var det den som rev upp benet, LWs fingrar var utsatta för slag, för att hon gjorde motstånd, lyckades lämna märke på SD?
Slet han av ringen då? Kanske den rent av var en gåva från honom?
Någon påstod sig ha LWs personliga dagböcker, var det nonsens?
Hon borde skrivit av sig, någon som vet?
Citera
2021-04-18, 14:48
Medlem
develis avatar
Citat:
ÅK tar väl inte upp det som inte är presenterat i komplettering eller jag kanske missförstår?
Försvaret lär väl få en rimlig chans att bemöta material (bevisning) som de gått igenom innan och anser av värde att ha med i rätten.
Citera
2021-04-18, 14:48
Medlem
Citat:
Nej, jag har frågat ÅH, och det spelas inte in, bara förhören spelas och filmas.
Så om det finns material, så är det reportrarna som spelat in, de är de enda som får ha inspelningsutrustning, förrutom SD då, såklart
Någon som provat att få ut de videoinspelade förhören från tingsrätten? Vore intressant att se hur de hörda reagerar, kroppsspråk mm
Tidigare var det tvärt nej, från Linden, vet inte hur det är nu? Någon som orkar försöka?
Citera
2021-04-18, 14:49
Medlem
Citat:
I ett inlägg på LWs instagram, från 2013, ses ett barns hand med plasthandske på och LW kommenterar:
Arv eller miljö? Kanske båda, jag har visst närt en kladdfobiker vid min barm.
Köttfärskebab - lika gott att äta som läbbigt att forma, tycker avkomman.
Att SDs DNA finns på ringen, en ring är dessutom saknad, var det den som rev upp benet, LWs fingrar var utsatta för slag, för att hon gjorde motstånd, lyckades lämna märke på SD?
Slet han av ringen då? Kanske den rent av var en gåva från honom?
Någon påstod sig ha LWs personliga dagböcker, var det nonsens?
Hon borde skrivit av sig, någon som vet?
Nja, det fetade: det var väl Jokermannen här i tråden som kände en person som hade en del dagboksanteckningar hemma som tillhörde LW.
Citera
2021-04-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80

Låter konstigt att de inte gör det. I TR spelas allt in så varför inte i HR?
Men jag tror såklart på det du skriver här.

Hur blir det nu med vittnen? Vilka är dessa? Skulle gärna höra vittnesmål från iaf HD och JG igen. Gärna från SOA också. Dessa 3 har säkert en del att tillföra rättegången.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-18 kl. 15:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in