2021-04-18, 11:19
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Jag tycker att vi ska respektera att Esbjörn har kommit på att hans vänner är viktigare för honom än Ebba.

Det innebär inte någon ursäkt att bryta avtalet eller att man inte skall titta vidare på hans vänners motiv att ta över makten över Esb och vara drivande i tvisten, tvärtom.
2021-04-18, 11:19
Medlem
Intressanta siffror på sajten Byggahus
Överväldigande majoritet har tagit ställning för att Ebba kommer går vinnande ur detta ondskans näste.
https://www.byggahus.se/forum/threads/juridiken-i-all-aera-men-vem-tycker-du-borde-fa-fastigheten-esbjoern-eller-ebba.399492/page-84
2021-04-18, 11:22
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det innebär inte någon ursäkt att bryta avtalet eller att man inte skall titta vidare på hans vänners motiv att ta över makten över Esb och vara drivande i tvisten, tvärtom.
I en diskussion om köpeavtalet verkar det rätt udda att diskutera varför Esbjörn valt som han gjort. Menar man att han är rättskapabel så får han väl välja hur han vill? Och jag har aldrig påstått att Esbjörn har rätt att bryta avtalet.
2021-04-18, 11:26
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Detta är verkligen att man inte ser skogen för alla träd.
Skulle det vara så konstigt att den enkla lösningen är rätt.

Esbjörn kan verkligen INTE ta hand om sig själv.
Kan inte värdera pengars värde, är lättlurad, glömsk osv.
Detta är saker som kan vara sanna utan att det är korrekt med en demens-diagnos.

Överförmyndarnämnden är av en annan åsikt så de avslog ansökan om att det skulle utses en god man för Esb.
Även polismyndigheten ansåg att han veckan innan var tillräckligt klar i huvudet för att behålla körkortet.
Majkgård och MPL ansåg båda att han var tillräckligt klar i huvudet för att skriva på en generalfullmakt.

Tingsrätten kommer med all sannolikhet att komma fram till att han har varit tillräckligt klar i huvudet för att skriva på ett köpeavtal.
2021-04-18, 11:30
Medlem
Q6s avatar
Citat:
I en diskussion om köpeavtalet verkar det rätt udda att diskutera varför Esbjörn valt som han gjort. Menar man att han är rättskapabel så får han väl välja hur han vill? Och jag har aldrig påstått att Esbjörn har rätt att bryta avtalet.

Tvärtom, för FB så är det intressant att diskutera varför som han har valt en dödfödd väg och vilka motiv som kan ligga bakom detta.

I annat fall så kan vi ju pausa tråden fram tills tingsrättsförhandlingarna.
2021-04-18, 11:40
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Tvärtom, för FB så är det intressant att diskutera varför som han har valt en dödfödd väg och vilka motiv som kan ligga bakom detta.

I annat fall så kan vi ju pausa tråden fram tills tingsrättsförhandlingarna.
Se då mina inlägg på sistone som inlägg i den debatten. Smutskastandet av Esbjörns vänner i denna tråd bygger i stort sett enbart på gissningar och mycket tveksamma slutsatser. Jag säger inte att de som tillskriver Esbjörns vänner diverse onda avsikter har fel, men jag säger att det finns ringa stöd för den uppfattningen.
2021-04-18, 11:42
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Överförmyndarnämnden är av en annan åsikt så de avslog ansökan om att det skulle utses en god man för Esb.
Även polismyndigheten ansåg att han veckan innan var tillräckligt klar i huvudet för att behålla körkortet.
Majkgård och MPL ansåg båda att han var tillräckligt klar i huvudet för att skriva på en generalfullmakt.

Tingsrätten kommer med all sannolikhet att komma fram till att han har varit tillräckligt klar i huvudet för att skriva på ett köpeavtal.
Vad har du för stöd för att Överförmyndarnämnden inte anser att Esbjörn behöver en god man?
2021-04-18, 12:07
Medlem
Citat:
Vad har du för stöd för att Överförmyndarnämnden inte anser att Esbjörn behöver en god man?
Det har tidigare nämnts just att det blivit avslag på godmansansökan här. Är det en trådsanning eller finns det nåt underlag?

Har för mig att nån nämnt att det skrivits på nån Facebooksida av M eller M med ref till att det skulle saknas nåt läkarintyg. Minns jag fel eller rätt?
2021-04-18, 12:14
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Det har tidigare nämnts just att det blivit avslag på godmansansökan här. Är det en trådsanning eller finns det nåt underlag?

Har för mig att nån nämnt att det skrivits på nån Facebooksida av M eller M med ref till att det skulle saknas nåt läkarintyg. Minns jag fel eller rätt?

Såvitt framgår av Västmanlands TR Ä 7012-20 Aktbil 8 så tillstyrker Överförmyndarnämnden i Västerås att MPL blir god man. Jag har för mig, men jag hittar inte ursprunget, att Tingsrätten i Västerås avvisade ansökan eftersom Esbjörn inte var skriven i den lagsagan längre. (En hel del dokument finns inte längre kvar att ladda ned, tyvärr.)
2021-04-18, 12:15
Medlem
Citat:

Det är snarare de 80 åriga gubbkåta tanterna som inte är vid sina sinnes fulla bruk. Monika Pernroth Lüllmaa som i stort sett livnär sig på pojkimport med klartext trafficking och finansierar verksamheten med äldre lättpåverkade täta män. Usch vilka vidriga tanter. De är lika äckliga som 75 åriga tanterna som åker till Gambia på sexresor.
2021-04-18, 12:18
Medlem
Ursprungligen postat av ba'loba
Förlåt en trött en..
Nya advokaten bor ihop/är gift med en kvinna som redan är inblandad med pensionatstanten????

Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Hur då?

Har läst om nån Monica tidigare ihop med pensionatsgänget och hoppas det inte är samma monica.
2021-04-18, 12:27
Medlem
catos avatar
Har varit borta härifrån men tittade nu imorse in igen, samma personer (utom 2 som nog är avstängda) diskuterar samma saker nu ca 20000 inlägg senare😀. Med all säkerhet kommer Busch vinna lagligt, men hon har tappat anseende och det kommer viss sig framöver. Alla mätningar visar att hon får mindre och mindre förtroende som partiledare snart är väl V och miljöpartiets ledare förbi. Hur länge kommer ledningen i KD acceptera detta? Det finns helt klart andra som kan ta över om hon "pausar" för att koncentrera sig på barnen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in