Har det någonsin i Robinsons historia funnits ett så här otäckt lag som Nord? Visst det har varit lite enstaka personer i tidigare säsonger men inte i princip ett helt lag.
Såg på robinsons instagram i kommentarerna att en hel familj har lag nord som favoritlag.
Senast redigerad av Sirap. 2021-04-18 kl. 09:54.
Jag tänker att det inte är någon större idé att önska sig något som inte kan hända
Hon har EN hemlig imunitet! Tror du på fullaste allvar att den imuniteten kommer att rädda henne och hålla henne kvar genom hela tävlingen? 😄 Din IQ verkar vara i jämnhöjd med hennes!
Man har ju känt av vuxenmobbningen mot Wrenkler sen dag ett men han är så jävla stark. Vet inte om jag stör mig mest på Tova eller Andreas. Deb ena är mobbaren men den andra är falsk medlöpare som inte tar några beslut.
Wrenkler är king och borde få vad med i ensam i vildmarken.
Jag tycker att alla i lag Nord, verkar vara blåsta! Den ena värre än den andra! Som Wrenkler sa, "vuxenmobbing"
Stör mig på tranan och den där blondafjortisen som inte verkar ha alla hästar hemma! Men det tycker jag att ingen i de laget har!
Hoppas att någon i lag Syd vinner. Där visar dem lite mer intelligens 😊
De är dumma i huvet. De ryker en efter en i en sammanslagning. Hoppas ingen av de vinner Robinson. De pratade faktiskt positivt om att de ville ha Wrenkler och att han hade åsikter i ett lag som bara ville mysa utanför tävlingarna.
Sånt jävla fulspel och paltande av original-Nord, det är ovärdigt Robinson.
Senast redigerad av Heymid 2021-04-18 kl. 11:12.
Ja jösses vad lag Nord tar fram känslor i oss alla. Men de påminner mig verkligen om den färskaste säsongen man har i minne och lag Nord från förra året. De sjöng också runt lägerelden och skrev dikter vilket både Hasse, Jonas och speciellt Raymond hatade. haha Och hade sin kärnpakt. Kanske produktionen som försöker få ihop lagen på det sättet.
Är årets Lag Nord värre än förra årets Lag Nord? Vad tycker ni. Fan jag hade älskat att se Raymond i årets lag Nord.
Ja, det är tydligt att det finns två läger i Nord. Dels originalgruppen som vill pakta sig till sammanslagningen och mysa, dels Alex och Wrenkler. Vad roligt det skulle vara om Alex kommer tillbaka och lyckas pakta ut original-Nord efter sammanslagningen. Men vad vore ett Robinson utan konstiga grupper? Raymond hade ju rätt om att Julia och co bara mös och skrev dikter utanför tävling. Julia kom ju inte med för att hon var bra på tävlingar.
Senast redigerad av Heymid 2021-04-18 kl. 11:17.
Underbart avsnitt! Det är sånt här falskspel jag vill se i Robinson. Det är jättesvinigt gjort av Nord att vara så falska mot Paul Michael och Alexander, men det är också helt rätt. Tänk om någon av de två haft en hemlig immunitet och istället fått ut någon i fem-pakten?
Dessutom var antagligen Alex en farligare person att ha kvar. Paul Michael ville ändå åka hem, medan Alex skulle kämpat som fan för individuell immunitet om de kommit till ännu ett öråd. Alex kände sig dessutom redan utstött av fem-pakten, och hade kontakter på andra sidan genom sin mullvadstid. Han hade nog gått över till deras sida direkt vid en sammanslagning.
Paul Michael kommer utan tvekan också vara ett hot för dem, det ska bli riktigt kul att se om han lyckas sabotera deras planer på något sätt.
Hatten av för fem-pakten. Nu kommer de vara hatade, Paul Michael kommer vara så sur och jävlig mot dem, och Alex är extremt motiverad att få ut dem. Jättebra underhållning, det ska bli kul att se hur det här fortsätter.
Kanske ska de auktionera ut de två utmanarna som vinner uttagningen imorgon. Fast jag tror inte det. De får nog trejda sina personliga saker mot olika priser, tex mat och matlagnings- eller fiskeredskap.
Underbart avsnitt! Det är sånt här falskspel jag vill se i Robinson. Det är jättesvinigt gjort av Nord att vara så falska mot Paul Michael och Alexander, men det är också helt rätt. Tänk om någon av de två haft en hemlig immunitet och istället fått ut någon i fem-pakten?
Dessutom var antagligen Alex en farligare person att ha kvar. Paul Michael ville ändå åka hem, medan Alex skulle kämpat som fan för individuell immunitet om de kommit till ännu ett öråd. Alex kände sig dessutom redan utstött av fem-pakten, och hade kontakter på andra sidan genom sin mullvadstid. Han hade nog gått över till deras sida direkt vid en sammanslagning.
Paul Michael kommer utan tvekan också vara ett hot för dem, det ska bli riktigt kul att se om han lyckas sabotera deras planer på något sätt.
Hatten av för fem-pakten. Nu kommer de vara hatade, Paul Michael kommer vara så sur och jävlig mot dem, och Alex är extremt motiverad att få ut dem. Jättebra underhållning, det ska bli kul att se hur det här fortsätter.
Helt rätt det du skriver å så lite mer kring söndagens avsnitt:
Jag är helt övertygad om att det inte blir någon sammanslagning för då skulle den sk originalfemman från lag nord ha en autostrada fram och plocka ut en efter en med hjälp av någon mer som gärna sällar sig till dem.
Nej, de två lagkaptenerna (varför 2 om inte?! - kan ju inte finnas mer än en kapten för varje enhet och vad är det för kaptener om de kommer räknas som sista klassens medlemmar i de gamla lagen!) kommer att få välja nya lag från båda de nuvarande lagen (en person varannan gång) och bara utifrån det häfte de fick med bilder på dem och om det var någon mer kort info om ålder å varifrån de kom. På så sätt kommer helt nya lag att bildas och originalfemman söndertrasad.
Allt börjar på nytt med lika förutsättningar för alla - mullvad som "slavarna" och kaptenerna. Sammanslagningen kommer att komma långt senare i programmet. De två som inte lyckas vinna kaptenstävlingen kommer att få bilda trio med Alex i gränslandet är vad jag tror.
Tror aldrig jag har avskytt en grupp deltagare i Robinson så mycket som lag Nord-pakten. Jag har ingenting emot fulspel, jag har ingenting emot lögner, pakter och knivar i ryggen. Men vad de gör är så jävla fegt och oempatiskt.
Att dels som kräket Johanna sitta och säga till Alex och Wrenkler på stranden att "vi är alla en familj" när alla vet att de båda endast är kanonmat som används av femman till tävlingar men inte är inbjudna i värmen är så gräsligt. Säg som det är istället att de är välkomna att kämpa som en del av laget men när det kommer till att rösta så har de andra en pakt de inte släpper in någon i.
Att sitta inför ett oråd där man har alla kort på hand, är hundra procent säker sitta o säga saker kring lägerelden som "Ooh vad spännande med öråd, en ska bort" och liknande är så sjukt elakt mot de två människor som inte är förunnade samma absoluta säkerhet.
Och sen slutligen att mörka att man tänker rösta ut Alex istället för Wrenkler på det här sättet är fan pricken över avskums-I:et. Precis som den underbara människan Wrenkler sa, de har ju alla kort. De har all makt, varför inte bara rakryggat säga innan örådet att nej, vi tänker faktiskt rösta ut Alex istället, och ta den konflikten.
I poker, ett spel bokstavligen designat kring att ljuga, luras och bluffa finns en oskriver regel att om man har de garanterat bästa korten och inte kan förlora, då "slow-rollar" man inte sin motspelare. Det är precis vad lag Nord gör mot Alex och Wrenkler, de ljuger och lurar dem i en situation där deras lögner och bluffmakeri inte gynnar dem själva på något sätt, det skadar bara de andra. Det är sådan enorm likgiltighet inför vad ens handlingar gör mot andra människor.
Det är sånt här som behövs i dokusåpor. Färgstarka karaktärer som blir ogillade och lögner.
Det är så svårt att veta i vilken relation Alexs och Wrenklers "utanförskap" beror på de själva eller ifall femman varit "elak".
De man kan störa sig på är kanske att femman försöker framställa det som att "alla sju är en stor familj" fastän de är medvetna om att det inte är så.
Att de tog bort Alex istället för Wrenkler är ändå ganska väntat, vid närmare eftertanke. Långsiktigt är Alex ett farligare hot.
Alex har mer "råstyrka" än Wrenkler och jag tror att han generellt sett är farligare på tävlingarna.
Men på det sociala är Alex mer lurig. Wrenkler är väldigt tydlig och ärlig med vad han tycker och därmed mer enklare att läsa. Alex å andra sidan är mer lurig, han kan nog göra en fuling och gå bakom ryggen på deltagarna samt ljuga rakt upp i ansiktet.
Det faktum att Wrenkler säger att han vill åka hem är ju också något som talar emot honom i långa loppet.
Denna säsong har dock potential att bli bra.
Jag hoppas verkligen Wrenkler "dampar" och surar som fan under nästa vecka.
Vore kul om Alex kom tillbaka och började dampa sönder.
Svårt att veta hur de blir med de nya jokrarna. Nu lär de bli en person per lag. Dessa kommer dessutom vara lagkaptener och kanske immuna.
- Han/Hon som kommer till Wrenklers lag: Undra hur individen kommer bli mottagen av femman? Det är nog väldigt centralt för personen.
- Han/Hon som kommer till laget med Joanna: Detta laget har ingen tydlig outsider men har inte heller framstått som överdrivet "enat". Jag tror faktiskt att den nya jokern har goda möjligheter komma in i denna gruppen.
Drömscenario nästa vecka:
Joannas lag vinner Robinson-tävlingen.
Lagkaptenen är immun och Wrenkler vinner immunitetstävlingen.