Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Jag brukar ju försvara privatpersonerna i tråden.
Men när massmedia lämnar utrymme åt de som inte kan sköta sina höns går det för långt.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...-familjemedlem
...
Edit:
Självklart är det en del av den husdjursnoja som utbrutit i massmedia. Vi får inte längre umgås med andra människor och skälla på Löfven. Vi skall sitta hemma och klappa hunden/hönsen.
Ja, att t ex Aftonbladet skulle publicera något som detta hade inte fått mig att höja på ögonbrynen.
Men skattefinansierade SVT? Är det sånt här våra skattepengar ska betala? Snyftreportage om någon urbaniserad idiot som inte stängslat in sina höns ordentligt? Vad fan?
"De hade länge längtat efter höns och när pandemin slog till blev det läge att bygga en hönsgård. "
Ha ha ha, ja jävlar
Urbaniserad hipster som trodde att han skulle ställa om till lantbruk
Sen ägnar sig SVT dessutom åt clickbait eftersom de inte kan klämma ur sig vilket rovdjur det handlade om i texten utan man måste klicka på deras erbarmliga filmreportage som jag förmodar är dränkt i deras jävla utköpta skitmusik som de tydligen måste vräka in i varenda filmsnutt de skiter ur sig numera.
Men det är väl så här det blir när skattefinansierade SVT suger upp alla odugliga sparkade "journalister" från våra värdelösa kvällstidningar. Skattefinansierad skitjournalistik.
Edit, från reportaget:
Citat:
Sönerna Samuel, 7 och Gustav, 5 saknar sina favoriter Egon och Betty och menar att det nu känns tomt på gården.
– De var speciella och dem godaste äggen i hela världen.
"
dem godaste äggen"
Vår svenska journalistkår är verkligen sämst i världen. Men deras lön är ju finansierad av våra skattepengar så varför ska de anstränga sig?