2021-04-17, 11:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det var mest menat som en rättelse av mina egna inlägg då jag påstod att HD sagt ”nej”.

Ja men ni är flera som hävdar att HD är rena rama lögnerskan och ondskan själv för att hon säger "jag vet inte" titt som tätt men det mest troliga är att hon gör helt rätt och det är ett strategiskt val. Varför ska HD svara på frågor gällande sig själv och servera åklagarna med information så att de även kan börja misstänka henne? Tänk efter vad ni själva hade gjort. Babblat på eller följt advokatens råd att säga så lite som möjligt om er själva när någon annan är åtalad.
Senast redigerad av Rosamund 2021-04-17 kl. 12:05. Anledning: Sf
Citera
2021-04-17, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Det kanske redan har postats, men jag såg precis att Aftonbladet Krim (podcast) tar upp fallet. Jag har inte lyssnat själv ännu, så jag vet inte om den är bra eller ej.

Tack!
Intressant att höra lite från sakframställan hovrätten där och en väldigt avslappnad GW...
Citera
2021-04-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hur sparkar man av sig en träsko så att den flyger in i ett fönster?
Mer sannolikt är att han blev arg och kastade träskon mot fönstret.
Har du gått i träskor jag gjorde det ofta som barn, mina kompisar hade också ofta träskor kommer ihåg en olycka när den kompis med träskor sprang och tappade skon som hamnade i huvudet på en annan kompis med en stor bula som följd.
Citera
2021-04-17, 12:12
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Har du gått i träskor jag gjorde det ofta som barn, mina kompisar hade också ofta träskor kommer ihåg en olycka när den kompis med träskor sprang och tappade skon som hamnade i huvudet på en annan kompis med en stor bula som följd.

Den stora skillnaden är kanske att du (förhoppningsvis) INTE har satt en pinne i cykelhjulet på en vän, så han föll illa och skadade sig. Och sedan skrattande skrutit om det som vuxen?

Eller kanske du heller inte gillar att visa upp bilder på döda och krossade djur med tarmar som ringlar ur? Sannolikt har du kanske heller inte planerat att döda dina bäbisar/barn och fru? Eller din älskarinna/älskare, samt hennes unga son, på ett mycket blodigt sätt?

Kanske tillhör du heller inte den extremt lilla gruppen medelålders människor, som skickar bajsbilder till sina närmaste vänner?

Eller är otrogen mot din partner i sex år. Och ger älskarinnan guld, men frun får bara silver. Det är ganska talande enligt mig....är det för prestation i sängen tro? Det tror jag.

Så varför fastna i träskorna? Kan du inte analysera det jag skrivit om här? Och berätta om du tycker det är ett naturligt uppförande. Som dessutom har skett i vuxen ålder.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6

SD´s sjuka meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2021-04-17 kl. 12:31.
Citera
2021-04-17, 12:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s

Det är absolut möjligt att råka tappa träskor ibland. Men eftersom objektiviteten lyser med sin frånvaro i tråden, kan givetvis SD aldrig råkat ut för det. Han måste ha kastat träskon genom fönstret. Eller ännu bättre, han ville träffa någons huvud men det råkade tyvärr hamna på fönstret?
Citera
2021-04-17, 12:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja men ni är flera som hävdar att HD är rena rama lögnerskan och ondskan själv för att hon säger "jag vet inte" titt som tätt men det mest troliga är att hon gör helt rätt och det är ett strategiskt val. Varför ska HD svara på frågor gällande sig själv och servera åklagarna med information så att de även kan börja misstänka henne? Tänk efter vad ni själva hade gjort. Babblat på eller följt advokatens råd att säga så lite som möjligt om er själva när någon annan är åtalad.

Ja, nu hävdar väl självaste SD att som vittne berättar man sanningen, men som åtalad ”får” man ljuga och förtiga av hjärtans lust.
HD var vid förhören i TR ett vittne och skulle då säga sanningen.

Men visst, fram för rättegångar där de hörda, vittnen som målsägare som åtalade, ljuger och hittar på och undanhåller och förtiger. Det gynnar säkert rättssäkerheten!

Och hur kan sanningen skada HD om hon är oskyldig?
Citera
2021-04-17, 12:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, nu hävdar väl självaste SD att som vittne berättar man sanningen, men som åtalad ”får” man ljuga och förtiga av hjärtans lust.
HD var vid förhören i TR ett vittne och skulle då säga sanningen.

Men visst, fram för rättegångar där de hörda, vittnen som målsägare som åtalade, ljuger och hittar på och undanhåller och förtiger. Det gynnar säkert rättssäkerheten!

Och hur kan sanningen skada HD om hon är oskyldig?

Hur sanningen kan skada? Det kan t.ex. bli en tid i häktet igen innan åklagarna kommer fram till att hon är oskyldig. Det är ingen utopi vi lever. HD har med största sannolikhet ingen lust att hamna i häkte igen. Det skulle ingen av oss vilja men det är lätt att vara idealist och perfektionist så länge det handlar om andra, förstås.
Citera
2021-04-17, 12:28
Medlem
Citat:
Det är absolut möjligt att råka tappa träskor ibland. Men eftersom objektiviteten lyser med sin frånvaro i tråden, kan givetvis SD aldrig råkat ut för det. Han måste ha kastat träskon genom fönstret. Eller ännu bättre, han ville träffa någons huvud men det råkade tyvärr hamna på fönstret?

Stämmer. Träskor har en förmåga att hamna lite hur som helst, särskilt om man försöker halvspringa i såna.. Har hänt mig som barn också.
Citera
2021-04-17, 12:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Hur sanningen kan skada? Det kan t.ex. bli en tid i häktet igen innan åklagarna kommer fram till att hon är oskyldig. Det är ingen utopi vi lever. HD har med största sannolikhet ingen lust att hamna i häkte igen. Det skulle ingen av oss vilja men det är lätt att vara idealist och perfektionist så länge det handlar om andra, förstås.
Javisstja, en tid i häktet skulle ju innebära att HD skulle bli förhindrad att ta ett par burkar. Det vore förstås alltför tufft för henne.

Och att du tycker att det är helt ok att vittnen ljuger, det får stå för dej.

Tycker du att det är en rimlig grund för ett rättssamhälle så är det helt upp till dej.
Citera
2021-04-17, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Stämmer. Träskor har en förmåga att hamna lite hur som helst, särskilt om man försöker halvspringa i såna.. Har hänt mig som barn också.
För att inte tala om ifall man försöker sparka fotboll i sådana. Jag har personligen som tonåring lyckats slå sönder två fönster pga ivägsparkade träskor.
Citera
2021-04-17, 12:30
Medlem
Citat:
Sedan kan man undra varför det är relevant i den aktuella mordrättegången huruvida han tappade eller kastade träskon mot fönstret som barn. Vad jag vet finns det ingen misstanke om att LW mördats med en träsko
Citera
2021-04-17, 12:53
Avslutad
Citat:
Tystnaden är också ett svar. Den som tiger den samtycker.
Det hörs på tonläge och röst hur intensiteten ökar likt en uppkäftig tonårings mothugg eller minskar till viskningar, om eller när de inblandade ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in