2021-04-17, 09:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Vad hände med Jansen?
"Snart kommer det, det ska jag ta"
Du har snart gått igenom alla vaccin och ändrat dig och så landade du i Sinovac....
Som du skällt över Kina i den här tråden och ändå så vill du ta deras tydligen rätt kassa vaccin med vetskapen att man kan inte lita på någonting därifrån.

Du måste vara trådens mest oroliga person men lugna dig om två månader är smittan nästan helt borta. Jag sätter den berömda hundralappen

J & J har ju själva stoppat sitt vaccin, för att utreda biverkningarna. Likadana blodproppar som AZ. Så DET vill jag inte ha längre, av förklarliga skäl. Och jag har ända ifrån början sagt att jag inte vill ha de nya mRNA-vaccinerna. Alldeles för experimentartat än så länge. Nu hoppas jag mest på Sputnik...

Jo, det tror jag också! Tror dock att vi kommer att vara tvungna att ta NÅGOT vaccin för att kunna resa utomlands. Coronapass inom landet vågar nog inte vår svaga regering införa (på gott och ont såklart).
Citera
2021-04-17, 09:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
"Stockholm kan närma sig flockimmunitet" är DN:s rubriksättning.
Jo, nu har man närmat sig flockimmunitet i ett år eller mer. Snart är vi framme!

Om ett par år eller så...
Citera
2021-04-17, 09:48
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/allt-fler-tveksamma-till

Många av de som står på tur att vaccineras nu, tackar nej när de får veta att de ska få AZ. Det är svårt att säga vad som är moraliskt rätt, men i det här läget när det är så viktigt att vi når full vaccinationstäckning, kanske man skulle låta yngre människor som själva vill, vaccinera sig med AZ på egen risk? Så att vaccindoserna går åt och processen snabbas på? Då får de skriva på ett papper förstås, att de inte kommer att kräva skadestånd av staten sedan.
Citera
2021-04-17, 09:51
Medlem
WimHofs avatar
I Tyskland är Covid historia. Läkare och sjuksköterskor firar segern med att dansa den hippa "Jerusalema"

https://www.bitchute.com/video/M5q2C1jCd5Hc/
Citera
2021-04-17, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
"Stockholm kan närma sig flockimmunitet" är DN:s rubriksättning.

Verkligen, en av milstolparna för hur den svenska pandemihanteringen körde i diket.

1. Statsepidemiologen bedömer att risken för att SARS-CoV-2 kommer till Sverige är minimal.
2. Giesecke anlitas av FHM för att predika flockimmunitet.
3. Den låga andelen immuna i serologiska antikroppstudierna viftas bort av Tegnell och FHM på metafysiska grunder.
4. Karolinskas beställda T-Cell studie ger Johan Carlsson vatten på sin kvarn om flockimmunitetens förträfflighet.
5. FHM förnekar att smittan ökar kraftigt under hösten.
6 Regeringens åtgärder hamnar helt i otakt med smittutvecklingen, lättnader införs trots att smittan ökar (se 5).
7. FHM hävdar att folk följer restriktionerna och att åtgärderna är verksamma när så inte är fallet.
8. Munskydd förtalas till den grad att folket till slut inte ids använda dem när de väl rekommenderas.
...
Citera
2021-04-17, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jo, nu har man närmat sig flockimmunitet i ett år eller mer. Snart är vi framme!

Om ett par år eller så...
Det här är precis min poäng. Du och många andra tror att det är flockimmunitet med R0 som avses.
Citera
2021-04-17, 09:58
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
J & J har ju själva stoppat sitt vaccin, för att utreda biverkningarna. Likadana blodproppar som AZ. Så DET vill jag inte ha längre, av förklarliga skäl. Och jag har ända ifrån början sagt att jag inte vill ha de nya mRNA-vaccinerna. Alldeles för experimentartat än så länge. Nu hoppas jag mest på Sputnik...

Jo, det tror jag också! Tror dock att vi kommer att vara tvungna att ta NÅGOT vaccin för att kunna resa utomlands. Coronapass inom landet vågar nog inte vår svaga regering införa (på gott och ont såklart).

Kinesiskt eller Ryskt alltså...
Brukar du ta några andra läkemedel som är utvecklade och framtagna i dessa två länder som är bland dom mest korrupta i världen?

Ryssarna och kineserna är nog lika transparanta med biverkningar dom dom har varit med antalet döda och smittade i covid hitills skulle jag tro.
Citera
2021-04-17, 10:03
Medlem
Citat:
Brukar du ta några andra läkemedel som är utvecklade och framtagna i dessa två länder som är bland dom mest korrupta i världen?

Ryssarna och kineserna är nog lika transparanta med biverkningar dom dom har varit med antalet döda och smittade i covid hitills skulle jag tro.

Köpte lite Sputnik-vaccin på svarta marknaden, kittlar dödsskönt i kistan nu....

Vad hände med Pfizer och Moderna?

Var det bara 80+ som fick ta del av det godiset?
Citera
2021-04-17, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Verkligen, en av milstolparna för hur den svenska pandemihanteringen körde i diket.

1. Statsepidemiologen bedömer att risken för att SARS-CoV-2 kommer till Sverige är minimal.
2. Giesecke anlitas av FHM för att predika flockimmunitet.
3. Den låga andelen immuna i serologiska antikroppstudierna viftas bort av Tegnell och FHM på metafysiska grunder.
4. Karolinskas beställda T-Cell studie ger Johan Carlsson vatten på sin kvarn om flockimmunitetens förträfflighet.
5. FHM förnekar att smittan ökar kraftigt under hösten.
6 Regeringens åtgärder hamnar helt i otakt med smittutvecklingen, lättnader införs trots att smittan ökar (se 5).
7. FHM hävdar att folk följer restriktionerna och att åtgärderna är verksamma när så inte är fallet.
8. Munskydd förtalas till den grad att folket till slut inte ids använda dem när de väl rekommenderas.
...
Alla länder ägnade sig åt lyckokalkyler i slutet av sommaren. Sverige hoppades (felaktigt) att tillräckligt många var immuna för att slippa en andra våg. Andra länder trodde (felaktigt) att första vågen stoppades enbart av deras fascism, och att fortsatt fascism skulle göra att man slapp en andra våg.

Alla hade fel.
Citera
2021-04-17, 10:04
Medlem
Merwinnas avatar
fp - blev dubbelt av någon anledning
Citera
2021-04-17, 10:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Jag brukar inte ta läkemedel överhuvudtaget. Jag använder inte det.

Jo, det är ju det man är rädd för. Att det ska finnas biverkningar som mörkas. Men det finns ju inte så mycket att välja på i Västvärlden. Jag tycker att någon europeisk eller amerikansk vaccintillverkare borde ha satt igång med ett traditionellt tillverkat vaccin (alltså avdödade riktiga coronavirus) på en gång, som ett säkert kort. Men inte då, man tog den här chansen att få massor av pengar till sina experiment.
Citera
2021-04-17, 10:10
Medlem
sunessensommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det hade varit sant om inget gjorts. Däremot har de flesta länder använt flera påföljande "lockdowns" för att minska smittspridningen som istället pendlat upp och ner, vilket politiskt blir mer tydlig signal att något görs. Tydligt redan nu är att Sverige kommer få en relativt låg överdödlighet i covid-19 i jämförelse med Europas övriga länder samtidigt som Sverige inte får särskilt mycket av kakan från EU när hela kalaset ska betalas. Sverige har tydligen klarat sig alldeles för bra för att få några större bidrag.

Det sagt, så finns det flera saker som kunde gjorts bättre, bland annat timing. Men det allra största ansvaret ligger hos Reinfeldt/Alliansen och andra oansvariga politiker vars politik lett till ett segregerat och splittrat samhälle med dålig kunskap/kompetens och en nedmonterad civil beredskap. Kristersson vänder på kappan och försöker sopa allt under mattan, trots att det är hans eget parti som skapat "eländet". Inklusive att lägga ner Smittskyddsinstitutet och plocka bort professorerna som verkade där. Även om Smittskyddsinstitutet skulle varit kvar tror jag dock inte resultatet blivit särskilt mycket annorlunda pga av Sveriges dåliga beredskap och segregering. Däremot skulle professorerna istället som nu få sitta och kritisera sig själva snarare än någon annan, vilket skulle varit intressant rent fenomenologiskt.
Ytterligare ett mycket bra inlägg. Du är i högform! Men glöm inte en hel drös med regionpolitiker och deras nedmontering av en fungerande vård. Svenonius är väl det tydligaste exemplet, men det finns flertalet liknande småpåvar runt om i landet.

Och naturligtvis bär det ängsliga maktpartiet Socialdemokraterna också ansvar för utvecklingen på riksplanet.

Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Du påminner om en gammal repig skiva.
Verkligen. Det känns som att jag har läst samma inlägg hundra gånger tidigare. Finns det någon som inte har uppfattat Onkels ståndpunkt vid det här laget? ("Gränsen borde ha stängts, stäng gränsen, Tegnell Tegnell Tegnell".)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in