2021-04-17, 08:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Varför det? Tillhör du en riskgrupp eller? Eller är du bara en sådan där som är så otroligt djävla rädd?

Frågar du varför jag vill ha just Sinovac? För att det är ett traditionellt framställt vaccin. Den urgamla principen att vaccinera med det riktiga smittämnet i försvagad form, bjuder troligen inte på några otrevliga överraskningar den här gången heller.

Frågar du varför jag vill ha vaccin överhuvudtaget? Jag tillhör ingen riskgrupp, men den här sjukdomen är oberäknelig. Folk som är betydligt yngre och sportigare än jag har dött av den. Man VET inte förrän man utsätts - och då är det för sent. Sedan vill jag såklart inte sprida smitta vidare till andra. Och slutligen vill jag kunna resa igen, gå ut och dansa, gå på restaurang även inomhus och sådant. Det GÅR inte utan vaccin, om inte regeringen stänger gränserna och kör en massiv lockdown i minst fyra veckor i stället. Det kommer vår regering aldrig att göra.
Citera
2021-04-17, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Gillar?
Otroligt märkligt inställning och frågor. Är du vacinerad mot något eller paranoid helt och hållet?
Tror du sjukhusen hittar på att IVA är överbelastat eller vad är det som gör att du inbilar dig själv att det är något slags påhitt att en pandemi grasserar?

Allt är "ett uttryck" och i detta fallet är pandemi det adekvata uttrycket. För det jag använder till att skriva detta är tangentbord det adekvata uttrycket. Också bara "ett uttryck" såklart.

Jag tror att du i insinuerar och hittar på. Du gillar verkligen de starka orden.

Pandemi. Grasserar. Överbelastat.

Oj oj oj. Vi kantrar.

Texas kantrar inte. Det går åt rätt håll i andra republikanskt ledda delstater också.

Här i Sverige ser jag mer folk ute i rörelse. Hoppas jag har rätt och det inte bara är en känsla.
Citera
2021-04-17, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Frågar du varför jag vill ha just Sinovac? För att det är ett traditionellt framställt vaccin. Den urgamla principen att vaccinera med det riktiga smittämnet i försvagad form, bjuder troligen inte på några otrevliga överraskningar den här gången heller.

Frågar du varför jag vill ha vaccin överhuvudtaget? Jag tillhör ingen riskgrupp, men den här sjukdomen är oberäknelig. Folk som är betydligt yngre och sportigare än jag har dött av den. Man VET inte förrän man utsätts - och då är det för sent. Sedan vill jag såklart inte sprida smitta vidare till andra. Och slutligen vill jag kunna resa igen, gå ut och dansa, gå på restaurang även inomhus och sådant. Det GÅR inte utan vaccin, om inte regeringen stänger gränserna och kör en massiv lockdown i minst fyra veckor i stället. Det kommer vår regering aldrig att göra.

Jag är inte rädd och hispig och dan. Är den som anses obstruerande. Svenska myndigheter gillar mig inte. Jag accepterar inga värdegrunder heller eftersom de inte håller.

Därför skulle jag aldrig i livet vaccinera mig heller eftersom jag mest bara ogillar starkt alla maktfullkomliga som har julafton sedan början av2020 och vill orderge.

En sådan ja-sägare och medlöpare du är. Den som banar vägen för det totala kontrollsamhället.

Om alla vaccinerar sig kan de fortfarande sprida smitta. De ska inte få röra sig någonstans. Därför bättre att ge upp och öppna upp nu.
Citera
2021-04-17, 09:08
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Skulle gissa att det kommer från oljefälten.

Är väl massa internationell arbetskraft på dessa och alla fartyg som jobbar med det. Även om de utländska arbetarna inte åker till Norge när de är lediga så är det ju många norrmän som jobbar med dessa och då och då åker hem på ledighet.

Absolut en trolig teori, då är det bara att vänta på första fallet här då. Gissar senast förekommande onsdag.
Citera
2021-04-17, 09:10
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Så norrmännen bryter mot de tvingade karantänsreglerna? Vilka svin.

Självklart gör vissa det, samma svin som alla andra.
Citera
2021-04-17, 09:12
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Nä, covid-19 bjuder ju verkligen inte på några överraskningar..
Inte att folk som varit extremt milt sjuka sedan blir långtidssjuka..
Låter som perfekt med det kinesiska giftet om man vill chansa..
Citera
2021-04-17, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Sverige 1363 döda per miljon, Europa 1294 döda per miljon enligt.
https://ourworldindata.org/covid-cases

Och då tillhör vi ändå ett av Europas mer välbeställda länder och det påstås att vi har världens bästa sjukvård.

Som sagt 33 av 42 europeiska länder har klarat sig sämre jämför med Sverige. 8 bättre.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2021-04-17, 09:23
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Sverige 1363 döda per miljon, Europa 1294 döda per miljon enligt.
https://ourworldindata.org/covid-cases

Och då tillhör vi ändå ett av Europas mer välbeställda länder och det påstås att vi har världens bästa sjukvård.

Du menar människor man uppgivit som döda i covid-19?
Är det muterade vanliga virus som orsakar att överdödligheten stämmer så in i helvete dåligt med de som uppgivets dö i covid?
Citera
2021-04-17, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Du menar människor man uppgivit som döda i covid-19?
Är det muterade vanliga virus som orsakar att överdödligheten stämmer så in i helvete dåligt med de som uppgivets dö i covid?

Det, förutom viruset, som är annorlunda i Europa är ju alla restriktioner.

Jag kan därmed inte se någon annan orsak till den stora överdödligheten än restriktionerna som "skyddat" befolkningen från Covid.

Men det vore intressant att höra lite teorier från trådens sverigehatare, vad de tror att överdödligheten i Europa beror på. Tegnells blotta existens kanske.
Citera
2021-04-17, 09:33
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:

Vad hände med Jansen?
"Snart kommer det, det ska jag ta"
Du har snart gått igenom alla vaccin och ändrat dig och så landade du i Sinovac....
Som du skällt över Kina i den här tråden och ändå så vill du ta deras tydligen rätt kassa vaccin med vetskapen att man kan inte lita på någonting därifrån.

Du måste vara trådens mest oroliga person men lugna dig om två månader är smittan nästan helt borta. Jag sätter den berömda hundralappen
Citera
2021-04-17, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stockholm-kan-narma-sig-flockimmunitet
"Stockholm kan närma sig flockimmunitet" är DN:s rubriksättning.
Citera
2021-04-17, 09:42
Medlem
MSB brukar varna för desinformation i samband med pandemin och det är tydligen svenska myndigheter och tjänstemän som vi bör var mest vaksamma på:

Citat:
"Folkhälsomyndigheten vilseledde enligt Sveriges Radios Ekot i höstas det svenska folket genom att spela ned smittspridningen – samtidigt inför myndigheten för press radio och TV sanningsgranskning av medier som ska berättigas mediestöd.

Är det rimligt att expertmyndigheter friserar presentationen av statistik för att få ett önskat mottagande hos allmänheten? Varför vill mediemyndigheterna samtidigt granska de presstödsberoende mediernas innehåll? Och vad händer med ett samhälle där den tillåtna verklighetsbeskrivningen kontrolleras allt hårdare?"

https://www.youtube.com/watch?v=-sPJDMTTBSg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in