Citat:
Jag håller med, det måste vara synnerligen ovanligt med dödsfall pga CT. Gick själv på benso under mer än 10 år, med den vanliga upptrappningen pga tolerans.
Blev helt hysteriskt till slut innan jag kraschade totalt, med delirium och skit. Jag lever fortfarande och kan nog tacka den där kraschen för att jag idag är helt drogfri sedan över 8 år nu.
Fick helt enkelt nog och insåg att det var bättre att ta smällen (den är stenhård), än att tramsa med nedtrappning.
Nedtrappning har aldrig funkat för mig, bara inneburit fortsatt knarkande i förlängningen.
Ni som verkligen vill sluta, gör det och skit i nedtrappning. Sök i värsta fall hjälp via beroendecentrum eller psykakuten.
Dör gör ni inte.
Blev helt hysteriskt till slut innan jag kraschade totalt, med delirium och skit. Jag lever fortfarande och kan nog tacka den där kraschen för att jag idag är helt drogfri sedan över 8 år nu.
Fick helt enkelt nog och insåg att det var bättre att ta smällen (den är stenhård), än att tramsa med nedtrappning.
Nedtrappning har aldrig funkat för mig, bara inneburit fortsatt knarkande i förlängningen.
Ni som verkligen vill sluta, gör det och skit i nedtrappning. Sök i värsta fall hjälp via beroendecentrum eller psykakuten.
Dör gör ni inte.
Det finns folk som avlider i DT. Vet ej statistik men stoppar man det inte och bara fortsätter krampa och krampa så lägger kroppen av efter en stund. Pratat med en överläkare om detta och också haft ett DT. Var det värsta jag varit med om i mitt liv, men nu i efterhand så ångrar jag faktiskt inte det för det skrämde mig nog att sluta missbruka dessa tabletter.
Sån tur var så var jag redan inlagd när DT skedde för jag hade gått CT och det var tredje dagen och jag var rent utsagt livrädd för att det skulle hända.
Som sagt det som inte dödar en gör en faktiskt oftast starkare i längden, som många som varit med om nära döden upplevelser eller riktiga trauman eller sjukdomar där de inte vetat utgången. De säger ofta detsamma att de i efterhand har börjat förhålla sig till livet på ett helt annat sätt och det var samma för mig.
Första två månaderna efteråt var hemska, sen började det vända, små sidovinster började komma. DÅ började jag förstå att jag var påväg åt rätt håll och började kämpa helt enkelt för att uppreglera mina GABA receptorer så fort som möjligt och såg till att få stimuli i olika former varje dag även om det var en pain in the ass. Såg till att ta tillbaka alla mina närstående som jag tidigare hade skjutit undan pga. missbruket. Började träna igen när jag återgick till normalpuls (tog 5 veckor jag fick gå på Inderal).
SEN efter fyra månader så började jag må bra hela dagar. Idag är jag helt tillbaka, det vittnar samtliga av mina närstående om när de ovetandes trodde att man då kunde i stort sett knarka bort hjärnan och det trodde de jag hade gjort till viss del, men idag känner jag mig starkare än på länge och allt självförakt har släppt, har tom. börjat älska mig själv vilket också är en förutsättning för att kunna ge kärlek och älska någon annan villkorslöst.
Sen stämmer det säkert att det är nog inte så många som dör i Delirium OM du stoppar det i tid, däremot är du gammal, bakomliggande sjukdomar osv, fetma, ja det finns alla möjliga orsaker som kan göra att din kropp ej orkar.
men har du svårt för smaken så ät något surt godis efteråt och skölj ned med cola.