2021-04-07, 13:48
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Jag håller med, det måste vara synnerligen ovanligt med dödsfall pga CT. Gick själv på benso under mer än 10 år, med den vanliga upptrappningen pga tolerans.

Blev helt hysteriskt till slut innan jag kraschade totalt, med delirium och skit. Jag lever fortfarande och kan nog tacka den där kraschen för att jag idag är helt drogfri sedan över 8 år nu.
Fick helt enkelt nog och insåg att det var bättre att ta smällen (den är stenhård), än att tramsa med nedtrappning.
Nedtrappning har aldrig funkat för mig, bara inneburit fortsatt knarkande i förlängningen.

Ni som verkligen vill sluta, gör det och skit i nedtrappning. Sök i värsta fall hjälp via beroendecentrum eller psykakuten.
Dör gör ni inte.

Det finns folk som avlider i DT. Vet ej statistik men stoppar man det inte och bara fortsätter krampa och krampa så lägger kroppen av efter en stund. Pratat med en överläkare om detta och också haft ett DT. Var det värsta jag varit med om i mitt liv, men nu i efterhand så ångrar jag faktiskt inte det för det skrämde mig nog att sluta missbruka dessa tabletter.

Sån tur var så var jag redan inlagd när DT skedde för jag hade gått CT och det var tredje dagen och jag var rent utsagt livrädd för att det skulle hända.

Som sagt det som inte dödar en gör en faktiskt oftast starkare i längden, som många som varit med om nära döden upplevelser eller riktiga trauman eller sjukdomar där de inte vetat utgången. De säger ofta detsamma att de i efterhand har börjat förhålla sig till livet på ett helt annat sätt och det var samma för mig.

Första två månaderna efteråt var hemska, sen började det vända, små sidovinster började komma. DÅ började jag förstå att jag var påväg åt rätt håll och började kämpa helt enkelt för att uppreglera mina GABA receptorer så fort som möjligt och såg till att få stimuli i olika former varje dag även om det var en pain in the ass. Såg till att ta tillbaka alla mina närstående som jag tidigare hade skjutit undan pga. missbruket. Började träna igen när jag återgick till normalpuls (tog 5 veckor jag fick gå på Inderal).

SEN efter fyra månader så började jag må bra hela dagar. Idag är jag helt tillbaka, det vittnar samtliga av mina närstående om när de ovetandes trodde att man då kunde i stort sett knarka bort hjärnan och det trodde de jag hade gjort till viss del, men idag känner jag mig starkare än på länge och allt självförakt har släppt, har tom. börjat älska mig själv vilket också är en förutsättning för att kunna ge kärlek och älska någon annan villkorslöst.

Sen stämmer det säkert att det är nog inte så många som dör i Delirium OM du stoppar det i tid, däremot är du gammal, bakomliggande sjukdomar osv, fetma, ja det finns alla möjliga orsaker som kan göra att din kropp ej orkar.
Citera
2021-04-07, 14:02
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Det finns folk som avlider i DT. Vet ej statistik men stoppar man det inte och bara fortsätter krampa och krampa så lägger kroppen av efter en stund. Pratat med en överläkare om detta och också haft ett DT. Var det värsta jag varit med om i mitt liv, men nu i efterhand så ångrar jag faktiskt inte det för det skrämde mig nog att sluta missbruka dessa tabletter.
Absolut, jag hamnade på psykakuten annars vet jag inte hur det gått. Hade förmodligen fortsatt knarka då när jag kom hem (fortfarande helt dimmig och borta), så låg det försenade brevet på golvet.

Det var då jag på något vis fattade att det var slutknarkat, för jag öppnade det aldrig utan åkte tillbaka till psykakuten.

Nå, detta är lite OT men för dom som läser vill jag bara säga att så jävla farligt är det inte att sluta CT. Ni ska ha missbrukat väldigt länge och med extrema doser för att nå stadiet med delirium. Ta ditt beslut i så fall via beroendecentrum eller psykakuten, kan rädda era framtida liv från misär och elände.
Citera
2021-04-08, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Vad fan ger du råd för som kan vara rent utsagt livsfarliga som du har noll koll om uppenbarligen?
En person som gått länge på mellan/hög dos Xanor speciellt och slutar tvärt kan ganska enkelt åka på Delirium dvs. få vanföreställningar medans du krampar och du kan avlida.

Ni som vill sluta och har ett beroende lyssna inte på detta, ni bör byta till långtidsverkande benzo (Diazepam, Klonazepam) och trappa ner under iaf. 3-4 veckor minst om inte längre beroende på hur länge ni gått på det och i vilka doser.
Ok ok du vet säkert bättre. Men nedtrappning behöver inte vara så jävla långsam som jag hört folk prata om. Om någon som jag tagit 10 om dan så kan jag trappa ner genom att ta två-tre om dan i en månad typ.

Skrev inlägget för att jag vill väl. Jag vill rädda folks minne därför att dessa förbannade jävla blåa förstör minnet!

Börja med konditionsträning på gym och gör det nu bara gör det (även om ni är överviktiga tro mig alla på gym tänker på sina egna kroppar och struntar om det kommer in någon som vägen 150 kg ni är ointressanta ingen kommer titta på er så) kommer ni märka antidepressiv effekt direkt plus att era hjärnor får bättre minne
Citera
2021-04-09, 15:21
Medlem
Bertil85s avatar
dessa xanor smakar f''n inte gott. blä. hur gör ni som knaprar dessa ?
Citera
2021-04-09, 22:26
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Ok ok du vet säkert bättre. Men nedtrappning behöver inte vara så jävla långsam som jag hört folk prata om. Om någon som jag tagit 10 om dan så kan jag trappa ner genom att ta två-tre om dan i en månad typ.

Skrev inlägget för att jag vill väl. Jag vill rädda folks minne därför att dessa förbannade jävla blåa förstör minnet!

Börja med konditionsträning på gym och gör det nu bara gör det (även om ni är överviktiga tro mig alla på gym tänker på sina egna kroppar och struntar om det kommer in någon som vägen 150 kg ni är ointressanta ingen kommer titta på er så) kommer ni märka antidepressiv effekt direkt plus att era hjärnor får bättre minne

Det förstör verkligen minnet med mera. En nertrappning bör vara långsam för att du ska slippa lida men inte för långsam jag fick på 22 dagar och det gick bra, tog ~5 veckor ungefär efter 0 innan jag började vara glad hela dagar igen och inte bara korta stunder.

Att börja träna är en bra idé MEN när pulsen gått ner och ditt GABA system reparerat sig någorlunda vilket är olika för alla. Jag hade tex. en vilopuls på morgnar och kvällar på 120+ ofta ungefär en månad efter så fick ta Inderal 2x10mg 3 ggr per dag och det funkade bra.

Att börja träna under själva avtändningen är rent utsagt farligt så det avråder jag verkligen ifrån. Lyssna på eran kropp, mår ni inte bra, träna inte. Gör det ni kan och bör för att må "bättre". För det tar tid och engagemang, men ni kommer tacka er själva sen jag lovar er.
Citera
2021-04-10, 23:35
Medlem
saltakissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Jag tycker de smakar gott nuförtiden, haha. men har du svårt för smaken så ät något surt godis efteråt och skölj ned med cola.
Citera
2021-04-10, 23:50
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltakissen
Jag tycker de smakar gott nuförtiden, haha. men har du svårt för smaken så ät något surt godis efteråt och skölj ned med cola.

Är ovan xanor brukare.
Blir ytterst sällan xanor då kanske smaken inte spelar någon roll.
Eller det gör den fast det blir man nog van med.
Citera
2021-04-11, 00:44
Medlem
Citat:
Så illa smakar de ändå inte. Imovane smakar värre 🤮
Citera
2021-04-11, 15:27
Medlem
Bertil85s avatar
de smakar inge gott däremot är den en potent benso....

vaknade upp med en metallsmak i munnen är det xanor eller imovane ?
Citera
2021-04-11, 18:22
Medlem
Citat:
de smakar inge gott däremot är den en potent benso....

vaknade upp med en metallsmak i munnen är det xanor eller imovane ?
Metallsmak i munnen har jag aldrig upplevt på Xanor däremot på just Imovane
Citera
2021-04-11, 18:59
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Metallsmak i munnen har jag aldrig upplevt på Xanor däremot på just Imovane

det var det nog.
Citera
2021-04-17, 04:59
Medlem
Om man trappar ned och sen slutar efter regelbunden användning hur lång tid tar det för hjärnan att återhämta sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in