2021-03-31, 22:34
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyking
Käkat Gelenika ksalol 1mg lite då och då, men mitt minne är helt mongo, jag kommer inte ihåg saker alls och upplever oftast när jag tar Blåbär att jag blir uppåt eftersom ångesten försvinner och jag blir normal men när dessa inte intas så är minnet värdelöst.. antar att detta är ett vanligt problem? AT antar jag? Överstiger aldrig 1mg per dag och tar 2-3 i veckan kanske. En av väldens bästa benso när kriminella handlingar ska göras dock.

Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Upplevde samma när jag tog benso, speciellt alpra, endast minnesbilder av dagar utan det var kvar fastän man "typ" visste vad man gjort.

Väldigt bra substans att göra kriminella saker på men har en stark tendens att bli lite misstag på vägen.
Alprazolam.... Brukar säga att den nästan boxar en med sitt snabba och starka påslag. Det är därför den har varit en personlig favorit under åren som bensotorsk. Att gå från 100 till 0 på 15 minuter är ju eufori i sig och rätt häftigt.
Man har ju alltid vetat om att Alprazolam är starkt. Men det är inte förens på senare dagar som jag har insett hur
pass starkt det egentligen faktiskt är! Starkare än vad många av oss tror.
Man ser det inte själv när man är under påverkan.

Så jag fattar idag läkare som är restriktiva med att skriva ut starka bensodiazepiner. Det är snarare ansvarsfullt skulle jag säga och ett sätt att visa att man värnar om patientens hälsa genom att föreslå andra alternativ först innan man ens börjar diskutera Xanor.. Hade jag varit läkare idag och kunnat skriva ut recept till folk så hade jag nog också med den vetskap man nu har kring droger och beroende, varit väldigt försiktig och restriktiv med till vem man introducerar sånt här för.

Sen behöver man inte recept i dagens läge om man likt förbannat har bestämt sig för att självmedicinera, för.det kryllar ju av dessa piller på gatan. Billigt är det också
Citera
2021-04-01, 05:47
Medlem
scheelinos avatar
Någon mer än jag som sover "dåligt" på alpra? Visst, jag somnar snabbt och skönt, men jag sover inte länge. Vaknar mitt i natten, kan inte somna om hur mycket jag än försöker. Bara ligger och vrider mig i sängen, och till slut tröttnar jag och går upp.

Det är väldigt irriterande.

Är det någon som känner igen sig?
Citera
2021-04-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheelino
Någon mer än jag som sover "dåligt" på alpra? Visst, jag somnar snabbt och skönt, men jag sover inte länge. Vaknar mitt i natten, kan inte somna om hur mycket jag än försöker. Bara ligger och vrider mig i sängen, och till slut tröttnar jag och går upp.

Jag hade samma problem men kunde inte somna alls när jag tog alpra, finns inte riktigt nått att göra åt det utom att ta nån riktig sömnmedicin tyvärr, alt. Prova kombinera med propavan eller liknande så du inte vaknar så enkelt, kanske fungerar för dig!
Citera
2021-04-05, 23:27
Medlem
yournotlikemes avatar
Dessa nya Ksalol kartor utan brytskåra. Vad tycker FB om dessa? Jag fick höra att de skulle vara värdelösa osv innehålla typ 0.2mg Alprazolam och tryckts av nåt biker gäng pga. bristen nu, men idag fick jag tag i en sån karta och ärligt talat jag märker NOLL skillnad från vanliga "blå". De smakar, ser ut och beter sig som vanligt?

Försökte söka men hittade typ ett inlägg ang. det.

Citat:
Ursprungligen postat av scheelino

Vanligtvis tar jag bara Nozinan och en joint till natten men har jag riktigt svårt att sova kan jag ta en Xanor, den släcker mig och Nozinanen håller mig sovandes, dock kan man bli seg på förmiddagar pga den.

Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Det som är skumt är att du fick xanor för sömn före lorazepam, triazolam och midazolam då dom är ansedda för sömn vilket xanor inte är.

Dock så verkar det ju uppenbart fungera för dig så då är det ju inget negativt, håll bara ögonen öppna för tollerans utveckling, du borde inte behöva ta mer än 0.5 max 1mg för 8h sömn, 1mg är på gränsen för högt och kommer förstöra din tollerans mot iktorivilens ångestlindring om du höjer, lycka till!

Edit: förövrigt finns det folk som reagerar grymt bra på stesolids sömngivande effekt och behöver endast ta 2-5mg för det, vilket hade varit optimalt om du inte vill ta höga doser benso, samt att stesolid har så pass lång halveringstid och jag iallafall får en mycket mer utvilad sömn av den än t.ex. xanor.

Fast där har du ju fel. Triazolam (Halcion) ÄR den bästa sömnmedicinen jag provat men den är avregistrerad sen länge, Lorazepam används väl väldigt sällan för sömn? Den är ju väldigt lik Xanor effektmässigt, och Midazolam finns ju nästan bara i flytande form och används mest för att lugna patienter inför tandläkarbesök IV. Dock borde du ju fått Z-analoger eller något istället för Xanor som egentligen är mot panikångestattacker och liknande.
Senast redigerad av yournotlikeme 2021-04-05 kl. 23:33.
Citera
2021-04-06, 00:05
Medlem
Bertil85s avatar
snorta alprazolam funkar det ?
Citera
2021-04-06, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
snorta alprazolam funkar det ?

Onödigt. Svälj tabletten.
Citera
2021-04-06, 02:08
Medlem
köpte två kartor ksalol som innehöll 15st per karta. fått i mig 17mg nu utan tolerans och känner inget märkvärdigt, de måste bara 100% scam förstår jag. Dock ser dom legit ut i bilistern, den lilla blåa förgen och att man kan ställa den upp på högkant, men vad vet jag
Citera
2021-04-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sojaboner
köpte två kartor ksalol som innehöll 15st per karta. fått i mig 17mg nu utan tolerans och känner inget märkvärdigt, de måste bara 100% scam förstår jag. Dock ser dom legit ut i bilistern, den lilla blåa förgen och att man kan ställa den upp på högkant, men vad vet jag
Bluff helt klart.

Jag har smaskat i mig rätt så mycket Benzo samt Z analoger dagligen i snart fem års tid men känner ändå av en så låg dos som 0.25 mg Xanor.

Hade jag som ändå har en rätt så hög tolerans smaskat i mig 17 mg hade jag förmodligen tokdäckat direkt
Citera
2021-04-07, 08:46
Medlem
Nog ingen som kommer att lyssna på mig men vill uppmana alla att börja med morgonpromenader och konditionsträning istället för blåa. Som ni vet förstör de minnet och vem vill det? Och ja man kan sluta tvärt. Bara gör det.
Citera
2021-04-07, 09:22
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Nog ingen som kommer att lyssna på mig men vill uppmana alla att börja med morgonpromenader och konditionsträning istället för blåa. Som ni vet förstör de minnet och vem vill det? Och ja man kan sluta tvärt. Bara gör det.

Vad fan ger du råd för som kan vara rent utsagt livsfarliga som du har noll koll om uppenbarligen?
En person som gått länge på mellan/hög dos Xanor speciellt och slutar tvärt kan ganska enkelt åka på Delirium dvs. få vanföreställningar medans du krampar och du kan avlida.

Ni som vill sluta och har ett beroende lyssna inte på detta, ni bör byta till långtidsverkande benzo (Diazepam, Klonazepam) och trappa ner under iaf. 3-4 veckor minst om inte längre beroende på hur länge ni gått på det och i vilka doser.

Har man gått på det i två veckor så klart då kan du sluta utan problem men tyvärr lyckats ganska få hålla sig till två veckor och sen bara sluta, är rätt skönt för många med ångest när de väl upptäckt att en liten tablett kan få de att fungera på alla sätt och förmå sig att göra saker de inte gjorde tidigare. Finns en anledning till att det är extremt restriktivt idag att skriva ut Xanor ens i små doser. Preparatet i sig är gjort för att bota panikattacker och sån ångest som ingen annan benzo biter på och det är väldigt få förunnat att ha sådan grov ångest även om många tror att de har den värsta ångesten som går tycker jag det bästa är att byta till Stesolid tex. Den gör jobbet åt både psyket och fysiskt ger den muskelavslappning och är inte alls lika farlig och håller betydligt längre. Oxascand är också ett alternativ som är mycket bättre mot ångest bara att du måste ta iaf. 25mg minst (motsvarar 1mg Alpra) men den funkar i rätt dosering om du inte har extrema panikångestattacker.

En jävla tur att vi inte har "Xanax-pandemin" som USA har ännu där det fortfarande i vissa städer skrivs ut som Attarax gör i Sverige, men fan man blir lite mörkrädd när man hör och ser hur varenda ungdom nu för tiden springer runt och äter "blå" som de kallar de dvs serbiska Xanor som det flödar av i Sverige nu.
Citera
2021-04-07, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Vad fan ger du råd för som kan vara rent utsagt livsfarliga som du har noll koll om uppenbarligen?
En person som gått länge på mellan/hög dos Xanor speciellt och slutar tvärt kan ganska enkelt åka på Delirium dvs. få vanföreställningar medans du krampar och du kan avlida.
Vanföreställningar har jag hört en del om men dö nej då ska det nog finnas bakomliggande faktorer.

Jag gick på blåa själv under kanske 1 år 5-10 st 1mg om dan och ja jag slutade rakt av och fick inga vanföreställningar men du vet säkert mer än mig.
Citera
2021-04-07, 13:20
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Vanföreställningar har jag hört en del om men dö nej då ska det nog finnas bakomliggande faktorer.

Jag gick på blåa själv under kanske 1 år 5-10 st 1mg om dan och ja jag slutade rakt av och fick inga vanföreställningar men du vet säkert mer än mig.
Jag håller med, det måste vara synnerligen ovanligt med dödsfall pga CT. Gick själv på benso under mer än 10 år, med den vanliga upptrappningen pga tolerans.

Blev helt hysteriskt till slut innan jag kraschade totalt, med delirium och skit. Jag lever fortfarande och kan nog tacka den där kraschen för att jag idag är helt drogfri sedan över 8 år nu.
Fick helt enkelt nog och insåg att det var bättre att ta smällen (den är stenhård), än att tramsa med nedtrappning.
Nedtrappning har aldrig funkat för mig, bara inneburit fortsatt knarkande i förlängningen.

Ni som verkligen vill sluta, gör det och skit i nedtrappning. Sök i värsta fall hjälp via beroendecentrum eller psykakuten.
Dör gör ni inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in