2021-04-17, 00:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Det verkade viktigt för dig!? Som att det var din enda kunskapskälla!?

Tror inte du inser hur du målat in dig i ett hörn nu.
jag hänvisade väl aldrig till google eller?
Citera
2021-04-17, 00:51
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Det är onekligen intressant varför regeringen tagit upp detta förslag i Sverige år 2021. Rimligen är det någonting som triggat den organiserade judenheten att lobba för mer drakonisk repression och censur i just Sverige. Svenskarnas exponering mot icke-tillåtna historiska åsikter och förintelserevisionism är ju troligen minimal i jämförelse med t.ex. Tyskland.
De ser väl att massinvandringen är på väg att knäcka Sverige. Fler och fler söker sig högerut och då får judarna panik. Nu fick vi svart på vitt vems ärenden lille Morgan springer med sina korta ben. Det är ingen slump att fyllskallen till statsminister kallar alla som inte vill ha invandring för nazister.
Citera
2021-04-17, 00:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Källa på det, tack.

Hur kan det vara destruktivt att avfärda den konspirationsteori som förintelsen är?

Källa på vad, att du är förvirrad om du ägnar dig åt att förneka förintelsen eller källa på att det är folk runt Nordfront och AfS som ägnar sig åt sådant och att de är få?
Citera
2021-04-17, 00:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
När förintelsetroende bokstavligen talar om Auschwitz och Leichenkeller I som det "heligaste av heliga" och "sakrosankt" bör man fundera på vem som egentligen har en trosövertygelse och ger uttryck för sekterism.

Bara svammel till svar. Ägnar du mycket tid åt att förneka förintelsen och vad leder det till egentligen?
Citera
2021-04-17, 00:55
Medlem
Får man tro på att civila kvinnor och barn dog i eldstormar i Dresden ?
Hur många offer är det lagligt att tro som omkom?
Citera
2021-04-17, 00:56
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Källa på vad, att du är förvirrad om du ägnar dig åt att förneka förintelsen eller källa på att det är folk runt Nordfront och AfS som ägnar sig åt sådant och att de är få?
Och vad har du för belägg för att det bara är folk som organiserat sig i NMR eller AfS som avfärdar förintelsen?

Man behöver inte vara vegetarian för att äta grönsaker.
Citera
2021-04-17, 00:58
Medlem
Citat:
Det är onekligen intressant varför regeringen tagit upp detta förslag i Sverige år 2021. Rimligen är det någonting som triggat den organiserade judenheten att lobba för mer drakonisk repression och censur i just Sverige. Svenskarnas exponering mot icke-tillåtna historiska åsikter och förintelserevisionism är ju troligen minimal i jämförelse med t.ex. Tyskland.
Kanske har det att göra med att Sverige förra året skrev under IHRA:s working definition of antisemitism och vill visa sig lite extra duktiga. Nu har väl inte alla länder som skrivit under förnekelseförbud i och för sig. Sedan ska det anordnas en stor internationell förintelsekonferens i Malmö i höst. Då vill man nog ha lagen i princip klar för att få guldstjärna i kanten.
Citera
2021-04-17, 00:58
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Verkar mest vara du som kraxar. Vad har du själv för kunskaper om förintelsen?
ja du, jag har gått i skolan serru, och läst historia. Jag har även fått lära mig att månen existerar, och det tror jag på, fast jag aldrig varit där själv.
Citera
2021-04-17, 01:02
Medlem
Jag sympatiserar inte med förnekarna men om Regeringen driver genom det här så är vi fan ute på hal is... Du får då inte ha en fri tanke eller åsikt i frågan, var tar det yttrandefriheten?

Jag tänker att då kan de förbjuda de som förnekar: Månlandning, Estonias undergång enligt haverikommissionen, Chemtrailsförespråkarna etc.. Oavsett hur korkade en del grejer är så tar det bort vår rättighet att tycka o tänka vad vi vill... Heja Stefan Stalin...
Citera
2021-04-17, 01:04
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
ja du, jag har gått i skolan serru, och läst historia. Jag har även fått lära mig att månen existerar, och det tror jag på, fast jag aldrig varit där själv.
Ja det säger ju allt om din kunskapsnivå. Får du vara uppe så här sent?
Citera
2021-04-17, 01:04
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://sverigesradio.se/artikel/regeringen-gor-det-olagligt-att-forneka-forintelsen

"Regeringen vill göra det straffbart att förneka förintelsen. Det beskedet ger justitieminister Morgan Johansson i dag.
"Förintelsen är världshistoriens största brott mot mänskligheten, och det får inte glömmas. De som försöker få världen att glömma och blanda bort korten, de måste stå till svars för det", säger han.
Regeringen ska nu tillsätta en parlamentarisk kommitté, som får i uppgift att se över frågan."

Ännu en inskränkning av Yttrandefriheten. Hur länge skall de få hålla på?

Tror ärligt att (S) och i övriga partier skiter fullständigt i "förintelsen". Det är det som dom vill uppnå som har en högre prioritering, att blanda om korten till SDs nackdel.
Skrämselpropagandan ger en del röster men man vill ha mer. Hjärntvätten kommer att skruvas upp inför valet så det blir rent äckligt. Normala människor skiter fullständigt i 75 års gammal krigshistoria och vad som hände, hur jävligt det än var, det är passè.
Förövrigt, att förneka nåt börjar med tanken, skall man förbjuda den oxå?.

Bättre att bearbeta sina fobier mot sitt folk.
Citera
2021-04-17, 01:38
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Du riktar din jämförelse fel. Det var de styrande i Sverige som ville röja undan bevis om Estonia, på samma sätt som det var de styrande i Nazityskland som röjde undan bevis.

Enligt dig borde de ju inte ha förstört några koncentrationsläger, eldat upp kroppar eller förstört dokument, får då hade de minsann kunnat rentvå sig själva. Eller?

Fast din jämförelse är ju helt fel. Det är de som sitter på makten som styr och kan välja att röja undan bevis och efter 1945 så är det inga nazister som styr.

Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
För min del stödjer jag hellre Israeler än palisitiner och Sossar!

Judarna är inte samma sak som israeler. 80% av alla judar är ashkenazijudar och härstammar ursprungligen från Kazakstan/Östeuropa. De judar som bott i Palestina kan man ju tycka har rätt att bo där lika mycket som palestinierna och de kristna som också bor där. Att FN tar ett ett folks land och ger till ett annat folkslag är skrämmande. Att det nya folkslaget tillåts expandera utan att omvärlden reagerar är skrämmande. När man börjar förstå Israel/Palestina-konflikten så får man vara rätt sned i sin rättsuppfattning om man tar Israels parti. De flesta som tar Israels parti har nog inte förstått hur det hela gått till utan de ogillar muslimer och tycker judar i väst verkar reko. Den är min gissning.

Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Om förintelsen avslöjas som en extrem överdrift (som det är) kommer rätten att existera för Israel att ifrågasättas. En av orsakerna till Israel fick bildas och stjäla andras mark var att judarna "utrotades" vilket man nu vill lagstifta att ifrågasätta.

Just så. Dessutom har ju Tyskland tvingats betala x antal miljarder under snart 80 års tid till anhöriga som sägs ha gasats och kremerats. Det finns med andra ord starka incitament, inte minst ekonomiska att se till att locket på det här aldrig lyfts.

Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Ska man förbjuda virrpannor? Ja kanske. Jag tror mer på att sprida allmän kunskap så att befolkningen blir mer kunnig både om historia och vetenskap. Så skapar man ett rikt och välmående samhälle, via en utbildad befolkning.

Alltså i korthet:
- Månlandningen har ägt rum
- Kennedy mördades
- Förintelsen har ägt rum
- Jorden är rund
- Månlandningen har ägt rum på riktigt
- USA Deep State skapade inte 9/11

Men förbud mot allmän dumhet? Nej, jag tror inte på det.

Det uttjatade tramset att blanda in uppenbara galenskaper med riktiga konspirationer. Du glömde rymdödlorna men i din iver fick du med månlandningen två gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in