2021-04-14, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
LOL
Ännu ett briljant argument. Förstår du vem som är fascisten i den här soppan?
Citera
2021-04-14, 21:37
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
För det första går det argumentera för att det funnits betydligt värre folkmord, både i absoluta nummer och som andel av befolkningen. Men detta hör egentligen inte hit, utan det sjuka och riktigt skrämmande är tanken på att förbjuda en uppfattning. Bland alla förslag som lagts under sista åren kan detta vara det mest skrämmande därför att det visar en sådan total avsaknad av respekt för grundläggande mänskliga rättigheter.

Dumheter. Lagen om hets mot folkgrupp har funnits i sin nuvarande form sedan år 1970. Det är förbjudet att tycka en massa saker, även om det står i direkt konflikt med grundlagen. Du har rätt att tycka att zigenare är tjuvar, och du kanske till och med kan bevisa att dom stjäl i större utsträckning än andra. Men du har ingen rätt att skriva att zigenare är tjuvar. Du har inte ens rätt att skriva att zigenare stjäl mer än andra. Du får vackert betala dina böter om du ger uttryck för din åsikt. Du får inte skriva att negrer är mindre intelligenta. Du får inte ens skriva att de flesta negrer är mindre intelligenta. Samma sak händer där, det blir böter.
Citera
2021-04-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Hehe Morgan kan ha räddat hela sin karriär med det,
det är först nu som jag förstår vad Annika ser hos han, jag kan garantera att det blir knullning med Morgan o Annika nu efter det uttalande,
o det är verkligen ingenting som jag missunna dem nu efter den bedrövliga flashback tråden
Ja, det är säkert bra för Morgans karriär på många sätt.
Citera
2021-04-14, 21:40
Medlem
EricBlairs avatar
Ok, är det lagligt att påsta att det dog 12 miljoner judar och det gick tågvagnar direkt in gaskammare och det tillverkades 10 miljoner lampskärmar av näsor och hud?

Den som säger emot alla felaktigheter åker in i fängelse?

Hur blir det med den mytbildning som finns som visat sig falsk? T ex överdrivna dödstal. Alla försök att diskutera vad som är falskt och sant leder till fängelse?
Citera
2021-04-14, 21:40
Medlem
Sossarna har deltagit i demonstrationståg mot judar i Malmö.
Citera
2021-04-14, 21:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Argumentet i fråga är: Nej, förintelsen ägde aldrig rum. Det är lögn.

Du tror inte du kan föra en diskussion om SD i Sverige och att för stor invandring inte är bra för ett samhälle om Morgan Johanssomn får som han vill?

Det handlar inte om det(fetade).

Det är absurt att förbjuda folk att yttra sin uppfattning i en fråga alldeles oavsett vad Tyskland har för lagar nu och vad nazisterna sysslade med då.

Morgans förslag är exakt lika sjukt som att göra det olagligt att påstå att Morgan far med osanning.
Citera
2021-04-14, 21:43
Medlem
BuckshotBills avatar
Jag antar att nästa steg är att fängsla meningsmotståndare i allmänhet.
Citera
2021-04-14, 21:45
Medlem
TheKhurgans avatar
Blev fan lite kall inombords när jag hörde om detta idag.
När man börjar kriminalisera folks tankar och åsikter, hur skruvade de än må vara, är man fan på tunn is.
Citera
2021-04-14, 21:56
Medlem
Gusselbys avatar
Det har alltid varit svårt att förstå att det finns de som faktiskt förnekar att förintelsen under WW2 har hänt. Inga problem personligen alltså med en sådan här lag, den kommer inte att påverka mig.

Tycker dock det är tveksamt och tror att det är det som retar upp en del att säga att detta är det största folkmordet i historien. Det går lätt att tolka som att andra folkmord (som varit mångdubbelt större, utan att förringa utrotningen av judar) inte betyder lika mycket. Just det ordvalet skulle han behöva ta tillbaka. Antagligen är det så att förnekelse av andra folkmord inte är ett problem i Sverige annars skulle de i detta lagförslag om HMF - vilket de borde göra när de ändå håller på - även göra det olagligt att förneka även alla dessa andra massmord i världens historia, av hänsyn till de drabbade av alla dessa.

Frågan är också om det bara blir förbjudet att förneka men inte att ifrågasätta? Om någon har sett hela förslaget på lag så länka gärna.
Citera
2021-04-14, 21:58
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Nej det gäller bara just förintelsen.
Det finns inte så många andra händelser som "förnekas", eller kan du komma på någon annan historisk händelse som förnekas?
inte en enda?
Att svenska socialdemokratin aktivt (inte bara passivt) stödde nazityskland på många områden tex. Dock tycker jag inte det ska vara olagligt att förneka detta, för jag är varken fascist eller kommunistsvin.
Citera
2021-04-14, 22:01
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Att svenska socialdemokratin aktivt (inte bara passivt) stödde nazityskland på många områden tex. Dock tycker jag inte det ska vara olagligt att förneka detta, för jag är varken fascist eller kommunistsvin.
Ja självklart så finns det exempel som borde vara mer uppmärksammad tack för intelligent svar
Citera
2021-04-14, 22:04
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det har alltid varit svårt att förstå att det finns de som faktiskt förnekar att förintelsen under WW2 har hänt. Inga problem personligen alltså med en sådan här lag, den kommer inte att påverka mig.
Med andra ord inget problem så länge det är någon annans åsikt och inte din som ska förbjudas?
Inser du inte att en sådan här lag är att öppna Pandoras ask och att det bara är en tidsfråga tills det du tror på kommer att vara kriminellt? Sedan fortsätter det ända tills alla tror och tycker "rätt" (enligt makten).
Arma naiva satar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in