2021-04-16, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Telia har jag aldrig ägt. Men visst, jag har stora fondinnehav som givetvis går väldigt bra nu, som allt annat. Jag har dock bränt mig många gånger på börsen förr, och är därför mer försiktigt (vis?) nu vad det gäller investeringar. En sak som jag lärt mig (den hårda vägen) är att när alla står i ring och hoppar och skriker YES! YES! YES! NU ÅKER VI TILL MÅNEN, då är det absolut inte köpläge. Jag är medveten om att jag kan ha helt fel och att dessa inlägg jag skriver kanske verkar komiska om några år, men av erfarenhet så anser jag mig ändå veta att om något verkar för bra för att vara sant, well... Det är trots allt ett spel. För att du ska vinna måste någon annan förlora.

Fast så funkar inte crypto.
Jag är okså gärna skeptisk och försiktig men du måste förs förstå hur bitcoin funkar.

När alla skriker yes yes yes, då ska du köpa. För det är det som driver priset till stor del. Att alla går in för att göra vinnst och då går priset automatiskt upp. Därför priset kan stiga 30% på några timmar.

Många var medvetna om att halveringen i vår skulel inneböra en radikal prisökning kommande månaderna. Och när paypal gick in var alla ännu mer säkra, och sen gick många fler stora företag in.
Citera
2021-04-16, 21:38
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Fast så funkar inte crypto.
Jag är okså gärna skeptisk och försiktig men du måste förs förstå hur bitcoin funkar.

När alla skriker yes yes yes, då ska du köpa. För det är det som driver priset till stor del. Att alla går in för att göra vinnst och då går priset automatiskt upp. Därför priset kan stiga 30% på några timmar.
Du motsäger dig själv här. Först säger du att crypto fungerar annorlunda, sen beskriver du exakt hur traditionella värdepapper fungerar.
Citera
2021-04-16, 22:06
Avslutad
Om någon undrar varför BTC dippade under dagen så beror det på att Turkiet förbjudit krypto.
Citera
2021-04-16, 22:25
Medlem
Madzen123s avatar
Jag läste ett vettigt inlägg i den här tråden. Och denna följde såhär:
Den som inte går in i krypto nu kommer ångra sig resten av livet.

OCH DU HAR HELT RÄTT.

Snälla folks, jag sitter dagligen i timmar och studerar/analyserar diverse krypto valutor.
Det ända jag kan säga till er så ni kanske förstår är att:
Framtiden är här, och den är NU, Jag har ca 0 kr på mitt bank konto. Och kommer så vidare ha.

Jag går all in på krypto på goda grunder, Och kommer sätta in varenda krona jag får över.
Gör eran research, Och sluta diskutera om det kommer hålla eller inte, Vi är mitt i en digitaliserad revolution, där Covid19 är central figuren i det hela för att sätta fart på detta.
Det är 2021 nu. Vakna.

Och för er insatta som tror ni vet något om te.x Nano, IOTA, QTUM, dreads, med mera.
Här ska ni få en länk av mig som kommer få er att tappa hakan och ändra eran åsikt om vad det EGENTLIGEN är:
https://ugetube.com/watch/darpa-nano-mind-control-dreadds-chemogenetics-hive-mind_rLAHiqjSaTRamQF.html?__cf_chl_jschl_tk__=bc6 3dfeb6cecf29f7a20a5ee37ee8c1f1116c285-1618604673-0-AZYhpLwN9pC_RU2W9F6pypejy4u3gb5BItFyVgEuyp7j9oox_ LOrMN0cAiwAbYTFHSFPuXPNczxQ-eUrJW8Mc8jPYoQhPWahaCsfTxrAQrz4TXxu82lPjBrJNUJq-sKuYL0ei7o5ewH0X6zFOw3AA nwbdm4JHi18Hf5ct-8U2PDGwKXoWLTZT_KmYYghCv0b3zYSvqUWv7sAXrcpcUquZSm-uCnv-11MxntXyWoilqrgHIOas0HF8jMw9 hhAmGvssQj64X8MCdVz5S7fC0fhBMfaBh7mzeQQiJd3CJAnj-r1S2lXpSkbvyQzmQ5O0gwaXLjzBUnwI-9Sf2M85O8-au9QQinAn BjiHt8QLSVsdlMg15qLCZUA_qC4ql7PlyoXB37TiRQX-lTa9S8K63WjNC1Rsb5v5YglYuvCoJoRVN7Aiap9Fj8B-qf_8gBCb1ZBY wP6lcsM0tVlPSyGefFngj0TigKTn9NMg1ofOuf6n2a1myvEYAA gkIPnTgzLLUxNtR93qIZIDt2ukxkz-9OHdr9_PHaUxzOtDuEGf W4d4Yrk

Tar gärna emot feedback från era reaktioner efter ha sett denna video.
HEJDÅ
Citera
2021-04-16, 23:06
Avslutad
Försnack innan den kommande duellen mellan Michael Saylor och Frank Giustra:

https://youtu.be/50atMlzi0W4

Citat:
Ahead of Stansberry Research’s much anticipated Bitcoin vs Gold debate, Bitcoin pioneer Max Keiser gives his pre-game analysis. Slated for premiere access on April 21st, the debate will feature Microstrategy’s Michael Saylor and mining financier Frank Giustra, hosted by our Daniela Cambone. Keiser reveals punches he expects from both sides— and, for the first time ever, he talks about one competitive edge the yellow metal has over Bitcoin. It’s a Stansberry exclusive!
Senast redigerad av HenryBendix 2021-04-16 kl. 23:14.
Citera
2021-04-16, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Försnack innan den kommande duellen mellan Michael Saylor och Frank Giustra:

https://youtu.be/50atMlzi0W4

"Ahead of Stansberry Research’s much anticipated Bitcoin vs Gold debate, Bitcoin pioneer Max Keiser gives his pre-game analysis. Slated for premiere access on April 21st, the debate will feature Microstrategy’s Michael Saylor and mining financier Frank Giustra, hosted by our Daniela Cambone. Keiser reveals punches he expects from both sides— and, for the first time ever, he talks about one competitive edge the yellow metal has over Bitcoin. It’s a Stansberry exclusive!"

Intressant. Kanske kan vara något som förtjänar sin egna tråd.
Citera
2021-04-16, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Intressant. Kanske kan vara något som förtjänar sin egna tråd.

Absolut! Du är absolut välkommen att starta en tråd om detta.
Citera
2021-04-16, 23:23
Avslutad
Citat:
Absolut! Du är absolut välkommen att starta en tråd om detta.
Om du påminner mig när det är dags

Tänker att vi inte har så många guld förespråkare direkt, men däremot har vi ju ett gäng som varje dag skall komma in och förklara att dom inte tror på det här "Bitcoin". Menar, dom borde ju ställa sig på guld sidan i denna debatt.
Citera
2021-04-16, 23:33
Medlem
LightCameraActions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Du uttalar dig först tvärsäkert att vi ju har början till en supercykel, och sen skriver du att andra här på forumet är okunniga?

Du skall nog inte missta dina egna vilda gissningar som om dom vore kunskap eller fakta. Det gagnar dig def. inte i längden.
Det är solklart och alla är övertygade om att det är först i denna cykel vi har real adoption. Michael Saylor och Covid-19 var början: smart money går in sedan institutioner sedan retail och sist stora allmänheten. 2009-2020 var bara en liten fis i jämförelse.
Citera
2021-04-16, 23:42
Avslutad
Citat:
Om du påminner mig när det är dags

Tänker att vi inte har så många guld förespråkare direkt, men däremot har vi ju ett gäng som varje dag skall komma in och förklara att dom inte tror på det här "Bitcoin". Menar, dom borde ju ställa sig på guld sidan i denna debatt.

Ja, håller med om att de rimligtvis bör positionera sig där. Jag förväntar mig själv att det blir kross av guld.
Citera
2021-04-16, 23:48
Avslutad
Citat:
Ja, håller med om att de rimligtvis bör positionera sig där. Jag förväntar mig själv att det blir kross av guld.
Hoppas att guldförespråkaren håller högre nivå än Peter Schiff som rackar ner på Bitcoin för saker som guld gör ännu sämre. Typ

"Men det är ju svårt att ta med sig 2 miljoner i Bitcoin i huvudet på ett flygplan, vad händer om du
glömmer bort dina 12 ord eller om security hittar din fusklapp"...
...eller...
"Hur ska du överföra dina bitcoin till din kompis om du inte har tillgång till internet" - precis som om man istället har guld i bakfickan och sin kompis bredvid sig.

Förövrigt klassisk debatt när Max Keizer tröttnar på Schiffs idioti och goes bananas till slut.
https://www.youtube.com/watch?v=fFuT-MEMu94&ab_channel=PeterSchiff
Senast redigerad av se_där... 2021-04-16 kl. 23:52.
Citera
2021-04-16, 23:57
Avslutad
Citat:
Hoppas att guldförespråkaren håller högre nivå än Peter Schiff som rackar ner på Bitcoin för saker som guld gör ännu sämre. Typ

"Men det är ju svårt att ta med sig 2 miljoner i Bitcoin i huvudet på ett flygplan, vad händer om du
glömmer bort dina 12 ord eller om security hittar din fusklapp"...
...eller...
"Hur ska du överföra dina bitcoin till din kompis om du inte har tillgång till internet" - precis som om man istället har guld i bakfickan och sin kompis bredvid sig.

Förövrigt klassisk debatt när Max Keizer tröttnar på Schiffs idioti och goes bananas till slut.
https://www.youtube.com/watch?v=fFuT-MEMu94&ab_channel=PeterSchiff

Tack för tipset. Ska titta på det nu. Kan han gå mer bananas än när han handgripligen kastade ut Jamie Dimon från sin show?

https://youtu.be/KF2SNT3XZwo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in