Citat:
Ursprungligen postat av
Gautama
Telia har jag aldrig ägt. Men visst, jag har stora fondinnehav som givetvis går väldigt bra nu, som allt annat. Jag har dock bränt mig många gånger på börsen förr, och är därför mer försiktigt (vis?) nu vad det gäller investeringar. En sak som jag lärt mig (den hårda vägen) är att när alla står i ring och hoppar och skriker YES! YES! YES! NU ÅKER VI TILL MÅNEN, då är det absolut inte köpläge. Jag är medveten om att jag kan ha helt fel och att dessa inlägg jag skriver kanske verkar komiska om några år, men av erfarenhet så anser jag mig ändå veta att om något verkar för bra för att vara sant, well... Det är trots allt ett spel. För att du ska vinna måste någon annan förlora.
Fast så funkar inte crypto.
Jag är okså gärna skeptisk och försiktig men du måste förs förstå hur bitcoin funkar.
När alla skriker yes yes yes, då ska du köpa. För det är det som driver priset till stor del. Att alla går in för att göra vinnst och då går priset automatiskt upp. Därför priset kan stiga 30% på några timmar.
Många var medvetna om att halveringen i vår skulel inneböra en radikal prisökning kommande månaderna. Och när paypal gick in var alla ännu mer säkra, och sen gick många fler stora företag in.