Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Så du tror inte att han är offer för falsk angivelse/tillvitelse samt förtal?
Jag tror inte att Lambertz gjorde något brottsligt under julen, dvs han våldtog inte MÄ. Men det betyder inte att MÄ eller den som anmälde Lambertz automatiskt har gjort en falsk anmälan, dvs begått ett brott, vilket många tycks anse.
Jag tror att anmälan mot Lambertz faller inom BRÅ:s kategori "
Våldtäkt som sannolikt inte ägt rum". Med det menas inte en falsk anmälan eller att MÄ hittat på alltihop utan att det handlar om att MÄ faktiskt själv tror att hon blev våldtagen av Lambertz. Enligt uppgifter har hon bara fragmentariska minnen av julen och var påverkad av alkohol och läkemedel (?). Hon hade frivilligt sex med Lambertz men på grund av omständigheterna och deras relation
känner hon sig våldtagen av honom. Messen mellan dem på annandagen och hennes medvetslöshet på annandagen tycker jag förstärker den bilden att det som hände hos Lambertz var väldigt fel men inte brottsligt. Kanske är det så att eftersom hon mår dåligt och inte riktigt kan redogöra för julen så blir omgivningen övertygad om att Lambertz våldtagit henne och gör en anmälan. Till sist vet hon varken upp eller ner.
Ungefär så tänker jag mig det hela.
Så nej, jag tror inte att MÄ gjort sig skyldig till falsk angivelse/tillvitelse. Som jag också skrivit tycker jag att detta aldrig borde ha polisanmälts. Jag tror inte vi kommer att få mer svar eftersom åklagaren direkt la ned Lambertz anmälan mot MÄ om falsk tillvitelse. Åklagaren menade att det inte gick att styrka att MÄ gjort något brottsligt. Det är så gott som omöjligt att leda i bevis att våldtäkten aldrig inträffat, vilket gör en fällande dom omöjlig.
Vad tänker du på när det gäller förtal av Lambertz?