2021-04-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nej nej du har missförstått. Det är oerhört viktigt att det för alltid slås fast, även om det skulle gå till HD, om Lambertz ägnade sig åt tillåtet kladd.

Han har själv, omedvetet så klart eftersom han är en idiot, drivit det hit.

En puss bakom örat är tillåtet kladd? Krama ena patten, otillåtet kladd? Vi vill alla veta. Detta är otroligt viktigt att slå fast.

Jag menar så alla vet var vi står när det är dags för julfest på kontoret om Covidrestriktionerna släppt då.

Ingen vill ju kladda otillåtet.

Alla som vill kladda tillåtet är nog intresserade av hur 'tillåtet' de får gå.
Kan du inte skilja på en sexuell handling och ett ömhetsbevis ska du nog akta dig för mänsklig kontakt och inte kräva att lagboken ska reglera dina sociala handikapp.
Citera
2021-04-16, 15:39
Bannlyst
Citat:
Jag tycker inte att någon ska behöva vidröras eller trakasseras på annat sätt av nån som är deras 'överordnade' överhuvudtaget.

Varken på arbetsplatsen eller nån annanstans.

Om någon visslar på en tjej på gatan så ska han inte nödvändigtvis få fängelse för det, det är bara grottmannabeteende man får jobba med på andra sätt
Ok. Du tycker inte att man ska få fängelse för att vissla på någon på gatan.
Tycker du att man ska få fängelse om man falskt anklagar någon för våldtäkt?
Citera
2021-04-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Kan du inte skilja på en sexuell handling och ett ömhetsbevis ska du nog akta dig för mänsklig kontakt och inte kräva att lagboken ska reglera dina sociala handikapp.
Nej jag kan inte skilja på tillåtet och otillåtet kladd så det vore ju bra om det klargjordes en gång för alla.

Annars kan jag säga att även tillåtet kladd mellan arbetsgivare/arbetstagare eller advokat/klient är fruktansvärt oprofessionellt. Själv skulle jag inte ägna mig åt det ens om jag satt mitt emot Jill Johnson och upptäckte att hon inte hade några trosor ovanför sina cowboystövlar.

Men alla är vi ju olika. Lambertz tyckte att det var okej att ta in denna sköra människa i sitt hus och ägna sig åt lite, enligt honom, tillåtet kladd. Personligen tror jag att det gick över gränsen till otillåtet kladd, i alla fall lite grann
Senast redigerad av Alpoxen 2021-04-16 kl. 16:03.
Citera
2021-04-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ok. Du tycker inte att man ska få fängelse för att vissla på någon på gatan.
Tycker du att man ska få fängelse om man falskt anklagar någon för våldtäkt?
Missförstår du med flit? Nej det tycker jag inte. Det är en attitydfråga som man får jobba med på andra sätt.

Straffskalan för falsk tillvitelse är helt tillfredställande tycker jag
Senast redigerad av Alpoxen 2021-04-16 kl. 15:52.
Citera
2021-04-16, 16:13
Bannlyst
Citat:
Missförstår du med flit? Nej det tycker jag inte. Det är en attitydfråga som man får jobba med på andra sätt.

Straffskalan för falsk tillvitelse är helt tillfredställande tycker jag

Missförstår? Nä, inte alls. Läs mitt svar till dig en gång till så tror jag att du ser det.

Jag kan tycka att två år för falsk tillvitelse är lite för lite med tanke på vilka oerhörda konsekvenser som det kan få för de drabbade och deras närstående. Dessutom är det destruktivt för hela det rättsliga systemet eftersom det genererar misstankar mot verkliga brottsoffer.
Senast redigerad av Krmkr 2021-04-16 kl. 16:17.
Citera
2021-04-16, 16:19
Medlem
Citat:
Missförstår? Nä, inte alls. Läs mitt svar till dig en gång till så tror jag att du ser det.

Jag kan tycka att två år för falsk tillvitelse är lite för lite med tanke på vilka oerhörda konsekvenser som det kan få för de drabbade och deras närstående. Dessutom är det destruktivt för hela det rättsliga systemet eftersom det genererar misstankar om verkliga brottsoffer.
Visst är det för jävligt att bli felaktigt utpekad för vidriga brott men för såna som Lambertz har det aldrig spelat någon roll. Han drar igång hela mediaapparaten och alla lyssnar andäktigt.
Citera
2021-04-16, 16:23
Bannlyst
Citat:
Visst är det för jävligt att bli felaktigt utpekad för vidriga brott men för såna som Lambertz har det aldrig spelat någon roll. Han drar igång hela mediaapparaten och alla lyssnar andäktigt.
Jag tycker att det är problematiskt för att inte säga rättsvidrigt, när man ser brottsoffer som förövare, bara för att de är män, rika, mäktiga, välutbildade eller snygga.

Lyssnar andäktigt? Har du missat hatdrevet efter PKn?
Citera
2021-04-16, 16:28
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är problematiskt för att inte säga rättsvidrigt, när man ser brottsoffer som förövare, bara för att de är män, rika, mäktiga, välutbildade eller snygga.

Lyssnar andäktigt? Har du missat hatdrevet efter PKn?
Han har ju i alla fall betett sig oprofessionellt om nu mottagaren av hans kladderi var hans klient.

I USA skulle det räcka för att strippa honom från rätten att jobba som advokat.

Där är de lite mer pryda dock. Att en 35 år äldre advokat blir lite 'kladdig' mot sin klient är nödvändigtvis inte ett brott, varken här eller där, men där vore hans karriär över
Senast redigerad av Alpoxen 2021-04-16 kl. 16:31.
Citera
2021-04-16, 16:36
Bannlyst
Citat:
Han har ju i alla fall betett sig oprofessionellt om nu mottagaren av hans kladderi var hans klient.

I USA skulle det räcka för att strippa honom från rätten att jobba som advokat.

Mig veterligen var det inte hans klient utan en väntjänst från någon som uppfattade sig lite som EAs far.

Man kan naturligtvis ha en massa moraliska åsikter om hur Lambertz betett sig. Har en och annan själv. Har dock svårt att se hur någon av dessa på något sätt skulle närma sig det djupt omoraliska och dessutom brottsliga att falskt anklaga något för våldtäkt.

Och det är hela min poäng i detta ärende. Hur svinaktig Lambertz än är som person, så är det allvarliga att han blivit utsatt för ett brott.

Vänd på steken. Ett svin/hora/alkad/lämnat sina barn/varit allmänt otrevlig och ohyfsad - blir våldtagen. Jag anser utan någon som helst tvekan att fokus ska ligga på våldtäkten och inte kvinnans leverne eller otrevliga personlighet.
Senast redigerad av Krmkr 2021-04-16 kl. 16:39.
Citera
2021-04-16, 16:40
Medlem
Citat:
Mig veterligen var det inte hans klient utan en väntjänst från någon som uppfattade sig lite som EAs far.

Man kan naturligtvis ha en massa moraliska åsikter om hur Lambertz betett sig. Har en och annan själv. Har dock svårt att se hur någon av dessa på något sätt skulle närma sig det djupt omoraliska och dessutom brottsliga att falskt anklaga något för våldtäkt.

Och det är hela min poäng i detta ärende. Hur svinaktig Lambertz än är som person, så är det allvarliga att han blivit utsatt för ett brott.

Vänd på steken. Ett svin/hora/som lämnat sina barn/varit allmänt otrevlig och ohyfsad - blir våldtagen. Jag anser utan någon som helst tvekan att fokus ska ligga på våldtäkten och inte kvinnans leverne eller otrevliga personlighet.
Jag håller väl i stort sett med. Har du inte fattat att det enda jag vill är att smutsa ner Lambertz

Det är faktiskt min enda drivkraft här. Jag hatar den mannen. Jag skulle kunna berätta grejer om honom men pga outingfara låter jag bli
Citera
2021-04-16, 16:42
Bannlyst
Citat:
Jag håller väl i stort sett med. Har du inte fattat att det enda jag vill är att smutsa ner Lambertz

Det är faktiskt min enda drivkraft här. Jag hatar den mannen. Jag skulle kunna berätta grejer om honom men pga outingfara låter jag bli
Ok. Jag tackar dig för din uppriktighet.
Senast redigerad av Krmkr 2021-04-16 kl. 17:17.
Citera
2021-04-16, 18:36
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Du är så intellektuellt ohederlig att man baxnar. Du väljer alltså ut en text där GL inte ens nämner begreppet kladd och drar egna slutsatser utifrån det, istället för att använda dig av GLs inlaga där han tydligt definierar vad han menar med begreppen kladd och tafs och skillnaden på dem.
Okej. Det stämmer att Lambertz inte explicit skriver "kladd och tafs". I betraktelsen använder han begreppet oönskad fysisk kontakt" och texten handlar enbart om kontakt mellan en man och en kvinna. Men om denna oönskade fysiska kontakt mellan en man och en kvinna varken är kladd eller tafs vad är den då? Hur många kategorier av oönskade fysiska beteenden finns det enligt Lambertz, menar du?
Citat:
Dessutom väljer du att betrakta ett försök till en puss på halsen som att en puss på halsen verkligen skedde i exemplet som inte handlar om definitioner av kladd och tafs. Exemplet handlar i själva verket om ett närmande vars avfärdande accepterades av den som tog initiativet till det.
Du "glömde" den oönskade kramen. Sånt är kladd enligt Lambertz. Så enligt dig har mannen här gjort sig skyldig till försök till kladd. Tillåtet försök till kladd kladd. Samtidigt försökte han pussa henne på halsen. Är det tillåtet eller otillåtet?

Citat:
Du skarvar således på sanningen och om vad GL skriver för att försätta brottsoffret GL i så dålig dager som möjligt. Därmed blir din agenda generande avslöjande.
http://goranlambertz.se/lordagsbetraktelse/
Nu skarvar du. Lambertz blir inte ett brottsoffer bara för att han själv eller du tycker att han är det.

Citat:
Och sen, trots att du själv är så slarvig med fakta, anklagar du ett brottsoffer för att ljuga när han försvarar sig genom sin tolkning av statistik. Du ställer krav på att brottsoffret ska vara allt igenom rationell och tolka situationen såsom du själv finner tillrådigt. Samma krav på ett våldtäktsoffer hade du uppfattat som förkastligt och omoraliskt.
Den som vill kan titta efter och se att jag inte anklagat Lambertz för att ljuga utan jag har skrivit att han slarvat med fakta och det är något annat.
Citat:
Det är således återigen tydligt att du inte förmår att se det här fallet från två sidor och istället behandlar det som radikalfeministernas hatsvans där ni silar mygg och sväljer kameler. Den övergripande tesen lyder att en falskt anklagad man är skyldig och har inte rätt att försvara sig och en kvinna som anklagar en man ska stöttas med näbbar och klor, även om hon ljuger.
Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag skrivit att jag inte tror att Lambertz gjort något brottsligt under julhelgen. Jag har ingenting att göra med det där tramset om radikalfeministernas hatsvans att göra.

Citat:
Ett förhållningssätt som inte bara skadar oskyldiga män och deras närstående djupt, utan också kvinnor som blivit utsatta för våldtäkt.

Och ja, det är mycket riktigt fel, men också destruktivt och rättsvidrigt. Och jag tror faktiskt att du inser det själv, om du höjer dig, lägger undan prestige och tänker efter lite.
På vilket sätt är det inte rättsvidigt att kalla en person som inte utsatts för brott för brottsoffer. Du förminskar och skadar alla verkliga brottsoffer genom kalla en person som upplever sig illa behandlad för brottsoffer.

Jag har flera gånger försökt att föra en diskussion med dig om sakfrågor, men du hugger bara på oväsentligheter som vad som ingår i kladd etc Har du något konstruktivt att säga om gårdagens betraktelse eller vill du bara tjafsa?
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Så länge inte Lambertz presenterar underlaget för sitt påstående är det väl han som manipulerar orden så att de ska passa hans agenda?

Det finns två problem med Lambertz att slarv med fakta:

1. En förutsättning för en seriös och saklig diskussion om det som är hans ärende i betraktelsen är att de fakta han lägger fram stämmer. När det gäller medias tro på en kvinna som säger sig ha blivit utsatt för våldtäkt har det en avgörande betydelse om de påhittade anmälningarna utgör 6% eller 30% av alla anmälningar där förundersökningen läggs ned.

2. Betraktelsen är också en del i Lambertz försök att få någon sorts offentlig upprättelse. En förutsättning för att Lambertz ska kunna få upprättelse är att han är trovärdig. Vi måste kunna tro på att hans berättelse är sann. Om då Lambertz slarvar med fakta som här minskar hans trovärdighet ställer sig läsaren frågan om det går att lita på något Lambertz säger. Slarvar han med fakta också när han berättar om julen och förundersökningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in