Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Du är så intellektuellt ohederlig att man baxnar. Du väljer alltså ut en text där GL inte ens nämner begreppet kladd och drar egna slutsatser utifrån det, istället för att använda dig av GLs inlaga där han tydligt definierar vad han menar med begreppen kladd och tafs och skillnaden på dem.
Okej. Det stämmer att Lambertz inte explicit skriver "kladd och tafs". I betraktelsen använder han begreppet oönskad fysisk kontakt" och texten handlar enbart om kontakt mellan en man och en kvinna. Men om denna oönskade fysiska kontakt mellan en man och en kvinna varken är kladd eller tafs vad är den då? Hur många kategorier av oönskade fysiska beteenden finns det enligt Lambertz, menar du?
Citat:
Dessutom väljer du att betrakta ett försök till en puss på halsen som att en puss på halsen verkligen skedde i exemplet som inte handlar om definitioner av kladd och tafs. Exemplet handlar i själva verket om ett närmande vars avfärdande accepterades av den som tog initiativet till det.
Du "glömde" den oönskade kramen. Sånt är kladd enligt Lambertz. Så enligt dig har mannen här gjort sig skyldig till försök till kladd. Tillåtet försök till kladd kladd. Samtidigt försökte han pussa henne på halsen. Är det tillåtet eller otillåtet?
Citat:
Du skarvar således på sanningen och om vad GL skriver för att försätta
brottsoffret GL i så dålig dager som möjligt. Därmed blir din agenda generande avslöjande.
http://goranlambertz.se/lordagsbetraktelse/
Nu skarvar du. Lambertz blir inte ett brottsoffer bara för att han själv eller du tycker att han är det.
Citat:
Och sen, trots att du själv är så slarvig med fakta, anklagar du ett brottsoffer för att ljuga när han försvarar sig genom sin tolkning av statistik. Du ställer krav på att brottsoffret ska vara allt igenom rationell och tolka situationen såsom du själv finner tillrådigt. Samma krav på ett våldtäktsoffer hade du uppfattat som förkastligt och omoraliskt.
Den som vill kan titta efter och se att jag inte anklagat Lambertz för att ljuga utan jag har skrivit att han slarvat med fakta och det är något annat.
Citat:
Det är således återigen tydligt att du inte förmår att se det här fallet från två sidor och istället behandlar det som radikalfeministernas hatsvans där ni silar mygg och sväljer kameler. Den övergripande tesen lyder att en falskt anklagad man är skyldig och har inte rätt att försvara sig och en kvinna som anklagar en man ska stöttas med näbbar och klor, även om hon ljuger.
Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag skrivit att jag inte tror att Lambertz gjort något brottsligt under julhelgen. Jag har ingenting att göra med det där tramset om radikalfeministernas hatsvans att göra.
Citat:
Ett förhållningssätt som inte bara skadar oskyldiga män och deras närstående djupt, utan också kvinnor som blivit utsatta för våldtäkt.
Och ja, det är mycket riktigt fel, men också destruktivt och rättsvidrigt. Och jag tror faktiskt att du inser det själv, om du höjer dig, lägger undan prestige och tänker efter lite.
På vilket sätt är det inte rättsvidigt att kalla en person som inte utsatts för brott för brottsoffer. Du förminskar och skadar alla verkliga brottsoffer genom kalla en person som upplever sig illa behandlad för brottsoffer.
Jag har flera gånger försökt att föra en diskussion med dig om sakfrågor, men du hugger bara på oväsentligheter som vad som ingår i kladd etc Har du något konstruktivt att säga om gårdagens betraktelse eller vill du bara tjafsa?
Citat:
Ursprungligen postat av
Sandkaka
Så länge inte Lambertz presenterar underlaget för sitt påstående är det väl han som manipulerar orden så att de ska passa hans agenda?
Det finns två problem med Lambertz att slarv med fakta:
1. En förutsättning för en seriös och saklig diskussion om det som är hans ärende i betraktelsen är att de fakta han lägger fram stämmer. När det gäller medias tro på en kvinna som säger sig ha blivit utsatt för våldtäkt har det en avgörande betydelse om de påhittade anmälningarna utgör 6% eller 30% av alla anmälningar där förundersökningen läggs ned.
2. Betraktelsen är också en del i Lambertz försök att få någon sorts offentlig upprättelse. En förutsättning för att Lambertz ska kunna få upprättelse är att han är trovärdig. Vi måste kunna tro på att hans berättelse är sann. Om då Lambertz slarvar med fakta som här minskar hans trovärdighet ställer sig läsaren frågan om det går att lita på något Lambertz säger. Slarvar han med fakta också när han berättar om julen och förundersökningen?