2021-04-16, 13:06
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Fullmakter för åldringar, i en annan tråd,,men i västerår,,
hörde inte Esb hemma där tidigare?
Hörde inte JB hemma där nu eller tidigare??
En 80 plussare som upptäckte hade han hade förvaltare som sålde hans grejor,,
har bara snabbläst den tråden.
(FB) Arne, 83, sattes under förvaltare på lös grund – stämmer staten
Där har vi en man med stolthet och självrespekt, något Esbjörn verkar sakna.
2021-04-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Hade du läst mitt inlägg hade du sett att jag både länkar till hennes facebookpost och lyfter ut citatet där hon lovar att hon inte ska tvinga honom att sälja.

När du läser det måste du väl ändå hålla med om att hon ljuger?
Jag såg inget citat i ditt inlägg. Du kanske glömde skriva in det?
2021-04-16, 13:10
Medlem
Citat:
Jag är trött på att ge källor på allt jag säger utan att du och resten av trollflocken häver ur sig allt möjligt och skiter i att ange källa.

Vad var din källa till att Esbjörn väntade tio dagar innan han började försöka få tag i Ebba när det skrivs vara dagen efter i grundartikeln?
Esbjörn och Ebba har träffats under den perioden, tillsammans med vittnen, utan att han har berättat till henne att han har ångrat sig. Han kanske sa det till alla andra men glömde bort henne?
2021-04-16, 13:12
Medlem
Citat:
Men din tjatige och trötte gamla djungelbjörn.

Du har fortfarande inte gett ett enda exempel på att Esbjörn dragit en offentlig lögn medan EBT har dragit flera, hon säger vadsomhelst för att framstå som den stackats svaga i denna affär.
Han har dragit in sina barn och sin exmake.
Sen har hon svartmålat åldringen hon försökt blåsa, samt dennes familj, människan har ingen skam i kroppen.

Åka med sin mäklarkompis från stureplan och och tjata på gamlingar om att man vill köpa deras sjötomt för billiga penningar och sen stå och skrika att andra människor inte ser efter sina gamla och inte tar pandemin på allvar. Samt utmålar sig själv som nån i utsatt position.
När man tjänar mer än 150 000 kronor i månaden och har råd att köpa det mesta man har lust med och har en hel sekt (bokstavligt talat) som är beredda att ge upp vad som helst för en.

Man måste vara bra korkad om man sväljer dom krokodiltårarna och sen gör henne tjänsten att hjälpa till att hoppa på och svartmåla den 80´plussaren, som inte lagt ut sin gård till försäljning och inte vill sälja sin gård.

Sen lovar Ebba på sin facebook att hon såklart inte ska tvinga nån gamling att sälja sin gård om han inte vill. Sex dagar senare söker hon lagfart och lämnar in stämningsansökan.
Jag hoppas att frågan löses snabbt, för allas skull. Jag har agerat i god tro. Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.
https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744/

Falskare människa får man leta efter.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag såg inget citat i ditt inlägg. Du kanske glömde skriva in det?

Läs igen och svara på frågan.

När Ebba lovar att inte tvinga honom att sälja och en vecka senare lämnar in lagfart och sen stämmer honom för kontraktsbrott, så måste det väl ändå räknas som lögn?
2021-04-16, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej de nya har inte haft ett finger med i spelet, du kan som ombud inte transportera över en personlig ombuds fullmakt åt någon annan!
Det där acceptera inte tingsrätten, det var inte vad tingsrätten krävde för att byte av ombud skulle godkännas.

Det nya ombudet måste skicka in en egen ombuds anmälan eller ett accepterande av att utses till ombud + en egen fullmakt som ombud utställd av Esbjörn.

Nej, det var inte heller så jag menade. Jag tänkte snarare att det är PHB och MB som kanske har ställt vissa krav på Binninge för hur det hela skulle gå till. T.ex. ett krav på Binninge att skicka dokumentet till TR, att Binninge inte skulle skicka det till media, och att dokumentet skulle formuleras på ett sätt som advokaterna accepterade.
2021-04-16, 13:21
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Binninge är, som vanligt, väldigt angelägen om att framhålla sig själv. Men nu ligger saken faktiskt i advokaternas händer, vad Binninge än påstår i massmedia.

Binninge är dock en upptagen man idag. Genomgång med advokaterna och förhör hos polisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/39G18d/forsvarade-carola-och-haber--gar-in-i-fastighetstvisten

Jaha, Binninge har sin vana trogen innan han lämnat in något till tingsrätten, skickat till Expressen och Brännvinström.
Notera tidpunkt och datum för artikeln, samt att Brännvinström hunnit med att tillfråga det nya ombudet.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/han-ska-hjalpa-esbjorn-bolin-i-husbraket-med-ebba-busch/

Men han sa ingenting!
Bra så, låt nu advokaterna sköta sitt jobb, nya ombudet eller Ebbas ombud kommer inte yppa något åt dig Brännvinström.
Sötebrödet med Binninge som kran är över du
2021-04-16, 13:21
Medlem
Citat:
Läs igen och svara på frågan.

När Ebba lovar att inte tvinga honom att sälja och en vecka senare lämnar in lagfart och sen stämmer honom för kontraktsbrott, så måste det väl ändå räknas som lögn?
Du kan inte citera vad hon skriver? Det är ju fortfarande bara du som påstår något?
2021-04-16, 13:25
Medlem
Citat:
Jaha, Binninge har sin vana trogen innan han lämnat in något till tingsrätten, skickat till Expressen och Brännvinström.
Notera tidpunkt och datum för artikeln, samt att Brännvinström hunnit med att tillfråga det nya ombudet.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/han-ska-hjalpa-esbjorn-bolin-i-husbraket-med-ebba-busch/

Men han sa ingenting!
Bra så, låt nu advokaterna sköta sitt jobb, nya ombudet eller Ebbas ombud kommer inte yppa något åt dig Brännvinström.
Sötebrödet med Binninge som kran är över du
Snart kommer tråden om Binninge att få ett uppsving, förhoppningsvis kommer Ebbas ombud att skicka allt till media innan han får ta del av det.
2021-04-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du kan inte citera vad hon skriver? Det är ju fortfarande bara du som påstår något?

Klicka på länken i inlägget!

Först ljuger Ebba för Expressen sen ljuger hon för sina följare på Facebook.
Citatet finns utlyft i inlägget du påstår att du har läst.
Senast redigerad av Spakur 2021-04-16 kl. 13:33.
2021-04-16, 13:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det huset hon bodde i lagfördes med nya ägare den 10e augusti.
Vilket alltså är innan det var klart med Esbjörn.

Så det fanns inte "köpet är klart - sälj" från Ebbas sida.
Mer
"huset är sålt, nu måste du ha nytt boende" sagt TILL Ebba.

Ok jag mins att det var något i Aftonbladet ang henes 2a flytt så du har troligen rätt.
2021-04-16, 13:34
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Nej de nya har inte haft ett finger med i spelet, du kan som ombud inte transportera över en personlig ombuds fullmakt åt någon annan!
Det där acceptera inte tingsrätten, det var inte vad tingsrätten krävde för att byte av ombud skulle godkännas.

Det nya ombudet måste skicka in en egen ombuds anmälan eller ett accepterande av att utses till ombud + en egen fullmakt som ombud utställd av Esbjörn.

Jösses, det här blir dyrt för Esbjörn. Men det är kännetecknande för rättshaverister att det hela slutar i en ekonomisk ruin.
2021-04-16, 13:42
Medlem
Citat:
Klicka på länken i inlägget!

Först ljuger Ebba för Expressen sen ljuger hon för sina följare på Facebook.
Citatet finns utlyft i inlägget du påstår att du har läst.
Du måste lyfta ut hela citatet och inte bara en del. Så här:
Jag hoppas att frågan löses snabbt, för allas skull. Jag har agerat i god tro. Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill. Och självfallet inte om han skulle vara att betrakta som inkapabel att fatta beslut, tvärtemot hur jag och andra uppfattat honom. Jag hoppas nu att detta kan lösa sig på bästa sätt.
Efter detta inlägg har Esbjörn vägrat träffa Ebba Busch, de var inte ens tillsammans med domaren i tingsrätten utan gick in växelvis. Då är det svårt att veta vad Esbjörn verkligen vill, nu ska oberoende part avgöra om han är att betrakta som inkapabel att fatta beslut. Om det är så bör det så klart ligga i hans intresse eftersom han har vägrat träffa Ebba Busch för att berätta vad han vill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in