2021-04-16, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Källan var Ebbas egna ord. Förvisso inte trovärdig källa heller, men min poäng var att ange källa på när Ebba ljugit.

Det har du där.
Det finns ingen källa där på att Ebba Busch har ljugit, du delar ett gammalt inlägg från dig själv där du ljuger och påstår att det är en källa på att Ebba Busch skulle ha ljugit.
2021-04-16, 12:49
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Dietz berättar:

"Det ska kännas som att komma hem till någon på fika. Så jag ställer fram saft, kaffe och bullar."

https://www.boneo.se/artikel/bostadsmarknaden-intervju-theo-dietz-ett-annorlunda-maklarliv-mellan-skargardsoar

Jag tycker mig känna igen historien med saft, kaffe o bullar i denna tråd!
Hur kan de va?
De kan va Off Topic.
2021-04-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Vet inte vad du menar underställd - men skulle jag kasta ut en kompis på gatan skulle jag känna mig skyldig att ordna nytt boende. OM jag vill vara kvar som vän...
Det är därför vi har lagar i det här landet. Det vi inte har är en lag som ger en säljare rätten att bryta ett köpeavtal. För det skulle leda till att alla som köpt hus plötsligt kan hamna på gatan.
2021-04-16, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns ingen källa där på att Ebba Busch har ljugit, du delar ett gammalt inlägg från dig själv där du ljuger och påstår att det är en källa på att Ebba Busch skulle ha ljugit.

I inlägget jag postade finns länkar till video där Ebba ljuger för Expressen samt länk till Ebbas facebook där hon lovar att hon inte ska tvinga Esbjörn att sälja, veckan innan hon stämmer Esbjörn för kontraktsbrott och inleder en rättsprocess där hon vill tvinga honom att sälja.

Läs mitt inlägg.
2021-04-16, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Dietz berättar:

"Det ska kännas som att komma hem till någon på fika. Så jag ställer fram saft, kaffe och bullar."

https://www.boneo.se/artikel/bostadsmarknaden-intervju-theo-dietz-ett-annorlunda-maklarliv-mellan-skargardsoar

Jag tycker mig känna igen historien med saft, kaffe o bullar i denna tråd!
Hur kan de va?
Det är svårt att veta faktiskt, du kanske kan skriva och berätta? Du kanske har druckit saft och läst tråden någon gång?
2021-04-16, 12:54
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Nehe. Om Esbjörn är det ok att spekulera om allt möjligt

Fakta då.

## Ebba bodde i X's hus. Ebba var vän med X

## X hade flyttat ut så hon bodde där själv.

## X ville sälja huset.
Det skulle ju innebära att Ebba kastas ut på gatan.

## Ebba fick besked om annonsering och kommande försäljning.
Tror du verkligen det är en slump att just denna X också är den som kontaktar Esbjörn?
Vänner kastar väl inte ut varandra på gatan - X ställde upp för att lösa situationen.
Kontaktade Esbjörn - och vem hur många andra liknande hus i området...

## Ebba fick besked om budgivning, och att det var klart med köpare.
Förmodligen början av augusti.
DET sammanfaller med att Ebba ökade antalet kontakter med Esbjörn.
Ingen slump där. Rimligt att Esbjörns uppfattning om MER samtal från Ebba beror på detta - att Ebbas bostad där hon bor nu är sålt (eller nära bli sålt).

Ebba blev utställd utan bostad pga sin vän, kan förstå att Ebba tycker att sin sk "vän" borde väntat lite till, tills allt var klart med ny bostad.

Vännen X ställer nu alltså upp för Ebba.
Utöver att vara vittne, är hon än alltså än mer delaktig då vittne X var den som orsakade att Ebba blev utan bostad sommaren 2020.
Det vet vi inget om men det vi vet är att Esb bakåtvolt gjorde att hon blev utan bostan.
Det kan faktist varit tvärt om.
" nu har jag köpt huset och du kan nu lägga ut det"
Vet vi vilket som kom först?
Att denna kvinnan kände Esb och möjligjorde att Esb gick till henne med vetskap om en försäljning av huset. Vet vi med.
2021-04-16, 12:54
Medlem
Citat:
Jag hävdade inte att mäklarsamfundet kommit med något beslut.

Har du källa på att Esbjörn väntade upp till tio dagar innan han började jaga Ebba om att han inte minns hur köpet gått till och att han inte vill genomföra det?

I grundartikeln till denna tråd ska det vara dagen efter och Ebba ska ha undvikit honom.
Finns alltså inget som styrker ditt påstående??

Sluta med dina fokusförflyttningar.
2021-04-16, 12:56
Medlem
Citat:
I inlägget jag postade finns länkar till video där Ebba ljuger för Expressen samt länk till Ebbas facebook där hon lovar att hon inte ska tvinga Esbjörn att sälja, veckan innan hon stämmer Esbjörn för kontraktsbrott och inleder en rättsprocess där hon vill tvinga honom att sälja.

Läs mitt inlägg.
Jag har läst ditt lilla inlägg och inlägget Ebba Busch gjorde på Facebook. Du kan väl citera det hon skriver som du tycker är lögn så kan vi börja diskutera utifrån något konkret i stället för från dina påståenden?

Det känns som en mer konstruktiv ingång än att bara klistra in en random länk och kalla det för en källa?
2021-04-16, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Finns alltså inget som styrker ditt påstående??

Sluta med dina fokusförflyttningar.

Jag är trött på att ge källor på allt jag säger utan att du och resten av trollflocken häver ur sig allt möjligt och skiter i att ange källa.

Vad var din källa till att Esbjörn väntade tio dagar innan han började försöka få tag i Ebba när det skrivs vara dagen efter i grundartikeln?
2021-04-16, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har läst ditt lilla inlägg och inlägget Ebba Busch gjorde på Facebook. Du kan väl citera det hon skriver som du tycker är lögn så kan vi börja diskutera utifrån något konkret i stället för från dina påståenden?

Det känns som en mer konstruktiv ingång än att bara klistra in en random länk och kalla det för en källa?

Hade du läst mitt inlägg hade du sett att jag både länkar till hennes facebookpost och lyfter ut citatet där hon lovar att hon inte ska tvinga honom att sälja.

När du läser det måste du väl ändå hålla med om att hon ljuger?
2021-04-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det vet vi inget om men det vi vet är att Esb bakåtvolt gjorde att hon blev utan bostan.
Det kan faktist varit tvärt om.
" nu har jag köpt huset och du kan nu lägga ut det"
Vet vi vilket som kom först?
Att denna kvinnan kände Esb och möjligjorde att Esb gick till henne med vetskap om en försäljning av huset. Vet vi med.

Det huset hon bodde i lagfördes med nya ägare den 10e augusti.
Vilket alltså är innan det var klart med Esbjörn.

Så det fanns inte "köpet är klart - sälj" från Ebbas sida.
Mer
"huset är sålt, nu måste du ha nytt boende" sagt TILL Ebba.
2021-04-16, 13:04
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tingsrätten har faktiskt fått in papper på byte av ombud, för en gångs skull blev det rätt och formellt.

https://docdro.id/ZE6Pvb9

Binninge snyftar om att han numera är ett brottsoffer och därom kan det ju råda delade meningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Man kan möjligen ana att de nya advokaterna haft ett finger med i spelet när det gäller formalia.

Nej de nya har inte haft ett finger med i spelet, du kan som ombud inte transportera över en personlig ombuds fullmakt åt någon annan!
Det där acceptera inte tingsrätten, det var inte vad tingsrätten krävde för att byte av ombud skulle godkännas.

Det nya ombudet måste skicka in en egen ombuds anmälan eller ett accepterande av att utses till ombud + en egen fullmakt som ombud utställd av Esbjörn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in