2021-04-16, 12:18
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
wow.
"enligt Ebba sa hon upp sitt boende i tron att Esbjörn skulle stå fast vid sitt ord "

Ebba ljög alltså. Tack!
För att det ska låta som att Esbjörn var den som orsakat problem ljög hon om att hon sagt upp sitt boende när det var klart med Esbjörn.

MEN det var i praktiken hennes vän OCH vittne som kastat ut henne.

Det är knappast verifierat vilket boende som hon sagt upp sig ifrån och hur lång uppsägningstid det var. Att EB skulle flytta direkt in i fastigheten som hon har köpt och som är i behov utav en totalrenovering är inte troligt.
2021-04-16, 12:25
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ja... eller att man låter en underhuggare göra grovgörat. Det har man också gjort i urminnes tider.

Det är vi helt överens om, antingen så använder man en mellanhand för att bägge har förtroende för eller så skickar man en underställd som man litar på.

Så du menar alltså att vännen X skulle vara underställd EB?

Citat:

Självklart är vittne X's relation till Ebba central i varför exakt hon var den som kontaktade Esbjörn.
Det var INTE för att just X kände Esbjörn....
2021-04-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Men din tjatige och trötte gamla djungelbjörn.

Du har fortfarande inte gett ett enda exempel på att Esbjörn dragit en offentlig lögn medan EBT har dragit flera, hon säger vadsomhelst för att framstå som den stackats svaga i denna affär.
Han har dragit in sina barn och sin exmake.
Sen har hon svartmålat åldringen hon försökt blåsa, samt dennes familj, människan har ingen skam i kroppen.

Åka med sin mäklarkompis från stureplan och och tjata på gamlingar om att man vill köpa deras sjötomt för billiga penningar och sen stå och skrika att andra människor inte ser efter sina gamla och inte tar pandemin på allvar. Samt utmålar sig själv som nån i utsatt position.
När man tjänar mer än 150 000 kronor i månaden och har råd att köpa det mesta man har lust med och har en hel sekt (bokstavligt talat) som är beredda att ge upp vad som helst för en.

Man måste vara bra korkad om man sväljer dom krokodiltårarna och sen gör henne tjänsten att hjälpa till att hoppa på och svartmåla den 80´plussaren, som inte lagt ut sin gård till försäljning och inte vill sälja sin gård.

Sen lovar Ebba på sin facebook att hon såklart inte ska tvinga nån gamling att sälja sin gård om han inte vill. Sex dagar senare söker hon lagfart och lämnar in stämningsansökan.
Jag hoppas att frågan löses snabbt, för allas skull. Jag har agerat i god tro. Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.
https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744/

Falskare människa får man leta efter.

Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Läser inte samnytt och skiter högaktningsfullt i opinionsmätningarna, det är inte val idag och röstar inte på KD eller högern.
Hårda fakta om detta fall givetvis och det du säger dig ha belägg för, att Ebba är den felande parten och farit med osanningar.

Nå, vilka hårda fakta har du byggt ditt ställningstagande på?
Som svar räknas inte någon jolmig opinionsmätning, som helt saknar relevans i tvistemålet!

Där har du en av tjugo gånger jag ger samma källor igen.
Ebba som ljuger för Expressen och sen Ebba som ljuger för sina följare på sociala medier.
2021-04-16, 12:31
Medlem
Citat:
God mäklarsed innebär att skydda både säljaren och köparens intressen. Detta gjorde inte Ebbas mäklarkompis. Istället tjatade dom ner denna ensamma gamling, isolerad i pandemitid.

Vargar jagar i flock.
Det tycker du, men om det är belagt så har Mäklarsamfundet gett ut nåt beslut. Har du sett nåt sånt att länka till annars är det bara skitsnack från din sida.
2021-04-16, 12:35
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Där har du en av tjugo gånger jag ger samma källor igen.
Ebba som ljuger för Expressen och sen Ebba som ljuger för sina följare på sociala medier.

Det var en ny variant, att använda sig själv som källa. Inte särskilt trovärdigt i ditt fall.
2021-04-16, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
En annan kristen vinkel på det:

Man ska hålla vad man lovar. Esbjörn lovade att sälja, han skrev till och med på och väntade sedan ett antal dagar (uppåt 10 st) sedan vill han inte sälja länge av nån anledning.
Ebba håller vad hon lovat i och med avtalet. Hon erbjöd att ändra sig om hon verkligen fick klart för sig att han ångrat sig och varför. Min minnesbild är att hon ville prata direkt med honom och att han skulle förklara varför han ångrat sig.
Nu smällde han igen dörren och gick i idé. Då försvann den möjligheten och det är som det är.
Nån stans måste han ta ansvar för sina handlingar.

Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Det tycker du, men om det är belagt så har Mäklarsamfundet gett ut nåt beslut. Har du sett nåt sånt att länka till annars är det bara skitsnack från din sida.

Jag hävdade inte att mäklarsamfundet kommit med något beslut.

Har du källa på att Esbjörn väntade upp till tio dagar innan han började jaga Ebba om att han inte minns hur köpet gått till och att han inte vill genomföra det?

I grundartikeln till denna tråd ska det vara dagen efter och Ebba ska ha undvikit honom.
2021-04-16, 12:37
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Citat Aftonbladet: Johann Binninge skriver i ett sms att han och de nya ombuden ska gå igenom Ebba Buschs preliminära bevisuppgift i dag, fredag. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/39G18d/forsvarade-carola-och-haber--gar-in-i-fastighetstvisten

Undrar vad Advokatsamfundet tycker om att Binnikemasken avslöjar i media vad advokaterna gör i målet. Advokaten borde nog hålla Binnikemasken i strama tyglar.
De kommer nog koppla bort honom, är förvånad över att de inte redan gjort det.
2021-04-16, 12:39
Medlem
Citat:
Det var en ny variant, att använda sig själv som källa. Inte särskilt trovärdigt i ditt fall.

Källan var Ebbas egna ord. Förvisso inte trovärdig källa heller, men min poäng var att ange källa på när Ebba ljugit.

Det har du där.
2021-04-16, 12:42
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Esbjörn anses nu behöva TVÅ advokater i ett ändå tämligen enkelt tvistemål. Man häpnar. Det verkar inte finnas någon övre gräns för vad Esbjörns nota för advokater och ombud kommer att kosta
Kanske fått in en fet hög pengar från Hyresgästföreningen?
2021-04-16, 12:43
Medlem
Dietz berättar:

"Det ska kännas som att komma hem till någon på fika. Så jag ställer fram saft, kaffe och bullar."

https://www.boneo.se/artikel/bostadsmarknaden-intervju-theo-dietz-ett-annorlunda-maklarliv-mellan-skargardsoar

Jag tycker mig känna igen historien med saft, kaffe o bullar i denna tråd!
Hur kan de va?
2021-04-16, 12:46
Medlem
Citat:
Det är knappast verifierat vilket boende som hon sagt upp sig ifrån och hur lång uppsägningstid det var. Att EB skulle flytta direkt in i fastigheten som hon har köpt och som är i behov utav en totalrenovering är inte troligt.

Nej, det är det inte - men är det troligt att det fanns en till bostad nånstans där under... ingen tid alls?
2021-04-16, 12:47
Medlem
Citat:
Det är vi helt överens om, antingen så använder man en mellanhand för att bägge har förtroende för eller så skickar man en underställd som man litar på.

Så du menar alltså att vännen X skulle vara underställd EB?

Citat:

Självklart är vittne X's relation till Ebba central i varför exakt hon var den som kontaktade Esbjörn.
Det var INTE för att just X kände Esbjörn....

Vet inte vad du menar underställd - men skulle jag kasta ut en kompis på gatan skulle jag känna mig skyldig att ordna nytt boende. OM jag vill vara kvar som vän...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in