2021-04-16, 11:12
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/39G18d/forsvarade-carola-och-haber--gar-in-i-fastighetstvisten

Ingen av dem är så intresserade av att prata med media vad det verkar. Till skillnad från Binninge kanske de mer vill lägga fokus på sina jobb.

Media sliter väl sitt hår nu är proffs tagit över efter klantskallen Binninge. Får se om de ger ESB några bättre råd än att spela senildement inför pressen.
Binninge är en jävla skitstövel.
"– Esbjörn får två toppadvokater som kör vidare på samma linje som jag har haft, säger det tidigare ombudet Johann Binninge."
Det tror jag inte att de gör.
2021-04-16, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är lite komiskt att se hur lågt nivån på argumentationen har sjunkit. Nu är du nere på rena lögner och fantasier. Jag trodde inte att det gick att komma lägre än din tidigare nivå, men då var det bara fantasier. Vänsterarmén börjar vara decimerad till falsksjungande bidragsparasiter.

Det är ok för er med rena spekulation, påhitt om det ena och andra. Antaganden hit och dit.
Men usch och fy om nån säger nåt om Ebba och hennes gäng. DÅ måste man verkligen sitta med jävligt väl uppbyggd fakta annars är det lögn.

Kul. haha - komiskt.
2021-04-16, 11:23
Medlem
nova68s avatar
Har tingsrätten fått in pappren från Binninge om byte av ombud, i så fall när och vad står i de pappret egentligen?
Har media som tidigare fått uppgiften innan tingsrätten och kommer Binninge fortsätta uttala sig utan att vara delaktig.
2021-04-16, 11:23
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag kan tänka mig att i vi får läsa stora rubriker i tidningen "Pengarna från Esb.husförsäljning skänks åt behövande"
Ja det handlade ju alldrig om pengar och vad ska gubben med miljoner på kontot om då.
Generalen försnillar så klart lite till sin egna och vänninnas extra utgifter samt RO behöver lite plåster på såren.
En inte allt för omöjlig situration.
Esb sitter sen på hemmet och pratar om dom stora han träffat likt 100åringen som försvann.

Det låter som en högst trolig utveckling, tråkigt för Esb att få epitet : 81 åringen vars pengar försvann.

Man tycker att domstolar borde kunna återkalla fullmakter då det så uppenbart går emot den som har utgett den, vilket detta fallet tydligt visar.
2021-04-16, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Binninge är en jävla skitstövel.
"– Esbjörn får två toppadvokater som kör vidare på samma linje som jag har haft, säger det tidigare ombudet Johann Binninge."
Det tror jag inte att de gör.

Det tror inte jag heller. Framförallt kommer de inte att driva processen i media och är nog inte särskilt nöjda över att Binninge offentligt i AF påstår att det fortfarande är hans upplägg som styr arbetet.
2021-04-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Var har du belagt detta?
Vill ha fakta inte skeva vinklingar.
Nåå, hårda fakta för en gångs skull och pronto!

Va vill du ha hårda fakta på, Ebbas sjunkande siffror i opinionen?

Börjar ledsna lite på att sitta och googla åt er, enligt Sifo var KD nere och skvalpade runt fyra procent, samma tendens i övriga mätningar.

Läs nåt annat än samnytt för en gångs skull.
2021-04-16, 11:29
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det låter som en högst trolig utveckling, tråkigt för Esb att få epitet : 81 åringen vars pengar försvann.

Man tycker att domstolar borde kunna återkalla fullmakter då det så uppenbart går emot den som har utgett den, vilket detta fallet tydligt visar.

Gubben kommer förlora. Advokaterna kommer skicka varsin faktura på runt 250-500k.

Så, i slutänden blev det en dålig affär för gubben. Kostar på att få 15 minuter i rampljuset.
2021-04-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du vet att det inte finns ett uns av underlag utan detta är endast dina fantasier, min rek byt tråd!

Nehe. Om Esbjörn är det ok att spekulera om allt möjligt

Fakta då.

## Ebba bodde i X's hus. Ebba var vän med X

## X hade flyttat ut så hon bodde där själv.

## X ville sälja huset.
Det skulle ju innebära att Ebba kastas ut på gatan.

## Ebba fick besked om annonsering och kommande försäljning.
Tror du verkligen det är en slump att just denna X också är den som kontaktar Esbjörn?
Vänner kastar väl inte ut varandra på gatan - X ställde upp för att lösa situationen.
Kontaktade Esbjörn - och vem hur många andra liknande hus i området...

## Ebba fick besked om budgivning, och att det var klart med köpare.
Förmodligen början av augusti.
DET sammanfaller med att Ebba ökade antalet kontakter med Esbjörn.
Ingen slump där. Rimligt att Esbjörns uppfattning om MER samtal från Ebba beror på detta - att Ebbas bostad där hon bor nu är sålt (eller nära bli sålt).

Ebba blev utställd utan bostad pga sin vän, kan förstå att Ebba tycker att sin sk "vän" borde väntat lite till, tills allt var klart med ny bostad.

Vännen X ställer nu alltså upp för Ebba.
Utöver att vara vittne, är hon än alltså än mer delaktig då vittne X var den som orsakade att Ebba blev utan bostad sommaren 2020.
Senast redigerad av Garre74 2021-04-16 kl. 11:33.
2021-04-16, 11:31
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Jag tillhör ingen flock alls, jag tycker bara att man ska respektera dom äldre och uppföra sig som en hederlig människa, i synnerhet när man är en av Sveriges bäst betalda politiker och garanterat har råd att skaffa sig en sjötomt på vanlig väg.

Vilken flock tillhör du? Jag noterar att merparten av din korta tid här på FB har ägnats åt att försvara Ebba i denna tråd.

Man behöver inte vara sosse bara för att man tycker folk ska va schyssta mot varandra.

Vad gör man om dom äldre inte uppför sig som hederliga människor då?
Gäller inte pacta sunt servanda för äldre?
2021-04-16, 11:33
Medlem
Citat:
Om huruvida EBT har den juridiska rätten på sin sida kommer det ju tvistas om.i domstol.
Det hon gjort är ju gränskriminellt och skulle kunna tolkas som ett åldringsbrott. Lyckligtvis för Ebba finns inga vittnen utom Ebbas kompis till vad hon utsatte Esb för.

Men även om hon vinner en utdragen rättsprocess genom att ha djupare fickor än gamlingen så har hon ändå torskat på detta förtroendemässigt.
Detta visar opinionen.

Folk gillar inte människor som tar huset och gården från åldringar, i synnerhet när dom gått ut offentligt och lovat att dom inte ska tvinga igenom en försäljning.

Mitt fetade.

Om du "vet" att EB har "utsatt" Esb för något brottsligt, dvs. att du är ett bättre vittne än de personer som hitintills har anmälts som vittnen i bevisuppgiften av EBs advokat, så har du ju möjlighet att kontakta Esbs nya advokater och berätta detta. Är det bara dina egna fantasier så är det du påstår lika mycket värt som dammet i vårsolen.
2021-04-16, 11:36
Medlem
Citat:
Oj, det går verkligen inte att skriva i denna tråd utan att du replikerar mindre än tio minuter senare.

Jag har som sagt belagt alla mina påståenden.

Ebba har gjort fel och den sjunkande opinionen visar att förtroendeskutan är på väg att kantra, förhoppningsvis för gott.
Du har inte belagt ett enda av dina inlägg i tråden, du har bara en politisk agenda att försöka svartmåla en partiledare för ett kristet högerparti. Det du skrivet är egna fantasier om hur vargar jagar i flock. Det passar kanske som låttext med lämpligt nödrim, men i övrigt är det helt innehållslöst.
2021-04-16, 11:37
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Det tror inte jag heller. Framförallt kommer de inte att driva processen i media och är nog inte särskilt nöjda över att Binninge offentligt i AF påstår att det fortfarande är hans upplägg som styr arbetet.

Citat Aftonbladet: Johann Binninge skriver i ett sms att han och de nya ombuden ska gå igenom Ebba Buschs preliminära bevisuppgift i dag, fredag. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/39G18d/forsvarade-carola-och-haber--gar-in-i-fastighetstvisten

Undrar vad Advokatsamfundet tycker om att Binnikemasken avslöjar i media vad advokaterna gör i målet. Advokaten borde nog hålla Binnikemasken i strama tyglar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in