Vad vi anser spelar ingen roll egentligen Pilla. Det är åklagaren som ska bevisa att han jagade varg och då spelar rekvisitan en stor roll. En hagelbössa utan ammo är det svårt att jaga med. Förutsättningarna för lyckad vargjakt utan hund är mikroskopiskt små och blir ännu mindre när man är i skogen i sammanlagt en halvtimme. Att man står på pass kan även betyda att man faktiskt befinner sig på ett pass och för stunden observerar och lyssnar efter något som kan likna en varg. Återigen så har inte åklagaren ett enda vittne som motsäger det KH beskriver vilket gör det ofattbart att han driver det här vidare. Måste finnas någon högt upp på åklagarmyndigheten som verkligen funderar på vad de ska göra med herr Magnusson för det måste vara genant med ett överklagande med tanke på Tingsrättens totalsågning av åtalet i domslutet. Herr Magnusson gick till åtal på otroligt tunt material där han själv säger att han inte räknar med fällande dom, vilket alltså inte är tillåtet att göra. Dessutom överklagar han beslutet trots att inga nya fakta eller bevis lagts till i ärendet vilket inte kan ses som annat än en personlig vendetta mot KH. I synnerhet som hans främsta kritik mot tingsrätten gällde att han inte fick använda huvudvittnets inspelade förhör gällande giftet som inte visade sig vara så farligt. Personligen gillar jag inte alls den här utvecklingen där jägare allt oftare framställs som farliga av vissa myndigheter. Polis och jägare har nästan alltid haft ett bra samarbete men där är det på väg att ändras till det sämre i takt med politiska motiv och beslut högre upp i kedjan till många polisers och jägares förtret. Många poliser har ju även jakt som fritidsintresse.