2021-04-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Strax över 30 i ingångslön för en civilingenjör? Låter galet lågt. Jag är lärare och mina vänner som precis blivit färdiga högstadielärare går in på mellan 36-40k. I sthlm i och för sig men ändå...

Kan absolut inte stämma. Om du är en vettig typ och gått på några av the big four. LTU, Linköping, Chalmers eller Tekniska skall du ha minst +40 k som ingångslön. Så länge du inte tagit civ.ing i värdegrund.

Allt annat är ju bisarrt. Har en släkting (odugling) som just nu fått nytt jobb.

Som underhållsarbetare på nya storfabriken Northvold i Skellefteå. Pillertrillare. Det man gör är att bära omkring olika batterier i nya ozon-zoner.

I 99 procent av fallen kör man gaffeltruck.

39k i grund. Högre utbildning lönar sig ej längre. Inte nettomässigt den 25e om man adderar ihop allt. Däremot har vi ju grymt mycket bättre möjligheter att chilla och jobba hemifrån. Mindre stress.
Senast redigerad av AntiSthlm2022 2021-04-15 kl. 23:35.
Citera
2021-04-15, 23:49
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Strax över 30 i ingångslön för en civilingenjör? Låter galet lågt. Jag är lärare och mina vänner som precis blivit färdiga högstadielärare går in på mellan 36-40k. I sthlm i och för sig men ändå...

Konstigt det är inte linje med lönestatistiken för en högstadielärare. Speciellt inte en som precis börjat. Men vi kanske pratar om Carlsons eller Manilla eller Djurgården?
Citera
2021-04-16, 00:33
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hossejn
Exakt så!
Tror standard hos konsultbolagen i Stockholm ligger på mellan 30-34.

Shit det är ju ingenting för en massa års plugg.
Citera
2021-04-16, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnswerInSilence