2021-04-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag skrattar så att tårarna rinner när jag ser videon! Vilken fullständig dåre! Just när man inte trodde han kunde uppföra sig mer korkat, så slår han åter sitt eget personliga rekord.

Men hur gammal är han mentalt egentligen? 5 år?

Och man ser på kroppsspråket och hör på hans röst, att han inte kan kontrollera sin ilska. Det är fruktansvärt obehagligt. Den mannen måste bort från gatorna snabbast möjligt.

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH - skärmdump från videon på NA.se

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6

SD´s sjuka meddelande till ÅH:

https://www.bildtagg.se/bild/aupydkvc23o5twbln56df1dt

Undrar om han tänkte sig brevet som ett Bus? Hans hjärna måste ha varit helt ur funktion där.

Hoppas någon har fått ut filmen och lägger ut den snarast.
Citera
2021-04-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag måste hålla med CarlJanne75 om att 00:33 ser ut som klockslag. Varför skulle alla andra samtal ha klockslag efter datum men inte detta samtal?

Läs fub istället eller mina tidigare inlägg. jag orkar inte....
Citera
2021-04-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag fick pudla för det visade sej att det fanns övervakningskamera även vid bensinstationen, vilket jag hade missat.
Jag hade uppfattat det som att övervakningsfilm vid Vårby C hade varit det tungt vägande indiciet, men det var ett komplement.
Så jag tog bort mitt inlägg med kedjan till dej.
Ingen fara.
Jag hade läst om de båda övervakningsfilmerna och blev därför inte förvånad att chauffören dömdes.
Mördare och mordbehjälpliga personer skall sitta inne. Det är min grundinställning i hur ett samhälle skall skötas.

OnT: Vågar jag fråga hur du tror att det går för SD i HR?
Fällande eller står det i 50/50 nånting?
Citera
2021-04-15, 21:57
Medlem
Citat:
Det har jag gjort och vet att annan information inte stödjer detta klockslag 00:33 men ändå står det 00:33 som tidsangivelse på samtalslistan här. Mycket märkligt varför det blivit så.
ja det är väl upp till domstolen att ta ställning till vilket av klockslagen som är det korrekta
Citera
2021-04-15, 22:02
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Undrar om han tänkte sig brevet som ett Bus? Hans hjärna måste ha varit helt ur funktion där.

Inget bus där. Man ser och hör att han är vansinnig. Riktigt ruggigt att se och höra.

Jag hoppas också någon lägger ut filmen. Det som finns på NA är bara en del av filmen, men det är illa nog. Han är totalt en total psykopat (om nu någon tvekade gällande det, vid detta laget).

Tror att hans hjärna alltid är ur funktion. Men att han lyckas dölja det ibland. Med hjälp av intränat beteende och inövade repliker. Han har lärt sig att säga det han tror folk vill höra. Men så fort något/någon går emot honom, så brister det.

Exakt så som en som jag känner IRL, som känner honom, sa och som jag skrivit om här innan: "My way or the Highway".

Det finns säkerligen en förklaring till varför ingen har något att berätta om SD innan tiden med LW, eller ungdomen och barndomen. Ingen har klivit fram på snart tre år. Sannolikt har han inte gjort något större intryck på de flesta genom åren. Resten är skräckslagna? Mannen verkar vara fullkomligt batshit crazy.

Tänk på att de flesta i hans egen familj inte ens verkar dyka upp i rätten. Varken 2020, eller nu. Ingen av dem vittnar om hur snäll eller normal han är.

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

Citera
2021-04-15, 22:04
Medlem
Citat:
Försvaret har väl inte ens tagit upp detta?

Det finns nog mer info som inte vi ser. När MS blir kallad till förhör så inleds det med att det är med anledning av samtalet 02.10.

Eftersom löpnummer är 0033 (utan kolon) så ser jag inget mer märkligt än en felskrivning. Givetvis inte okej, men trots allt en felskrivning.
Citera
2021-04-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Inget bus där. Man ser och hör att han är vansinnig. Riktigt ruggigt att se och höra.

Jag hoppas också någon lägger ut filmen. Det som finns på NA är bara en del av filmen, men det är illa nog. Han är totalt en total psykopat (om nu någon tvekade gällande det, vid detta laget).

Tror att hans hjärna alltid är ur funktion. Men att han lyckas dölja det ibland. Med hjälp av intränat beteende och inövade repliker. Han har lärt sig att säga det han tror folk vill höra. Men så fort något/någon går emot honom, så brister det.

Exakt så som en som jag känner IRL, som känner honom, sa och som jag skrivit om här innan: "My way or the Highway".

Det finns säkerligen en förklaring till varför ingen har något att berätta om SD innan tiden med LW, eller ungdomen och barndomen. Ingen har klivit fram på snart tre år. Sannolikt har han inte gjort något större intryck på de flesta genom åren. Resten är skräckslagna? Mannen verkar vara fullkomligt batshit crazy.

Tänk på att de flesta i hans egen familj inte ens verkar dyka upp i rätten. Varken 2020, eller nu. Ingen av dem vittnar om hur snäll eller normal han är.

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

Vad händer på filmen?
Det ser ut som han slagit in ett domkraftsskaft.
Ja det är en person med antisocial personlighetsstörning.
En obehaglig person detta denna SD.
Citera
2021-04-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tusch...?
Jag tänkte väl det var nåt skumt att de inte gjort nåt mer av en så stor och iögonenfallande fläck.

Men samtidigt är den ju inringad i fupen:

https://www.bildtagg.se/bild/d2vcg3gwgjiq5xiys5dnf55i
Jag vet, de sa någonting om att de inte visste varför det såg ut så, men det var lite rörigt med tekniken, mycket som har slarvats med genom hela utredningen, vilket försvaret tar och försöker göra en grej av att man inte kan lita på positioneringscirklar, eller att tidsstämplar och data är korrekt och hänvisar till andr*, it-stjärnan, som gjorde sitt stensäkra hemtest.

Hur som helst, detär på ytterkanten/hörnet, så det syns nog inte rakt framifrån, lika bra som från sidan
Citera
2021-04-15, 22:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tusch...?
Jag tänkte väl det var nåt skumt att de inte gjort nåt mer av en så stor och iögonenfallande fläck.

Men samtidigt är den ju inringad i fupen:

https://www.bildtagg.se/bild/d2vcg3gwgjiq5xiys5dnf55i
Gjorde du?

Erinrar mig nåt helt annat om blodfläck på 5 cm, stor som ett vridreglage och en diskussion om krim.teknikers kompetens.

Själv funderade kring annat.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nåt sånt har jag också funderat på, alt markeringspenna alt förändrat utseende relaterat till metoder.
Det är väl svårt att fota innan, på måfå, om det inte syns nåt och kräver Luminol.
Citera
2021-04-15, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det finns nog mer info som inte vi ser. När MS blir kallad till förhör så inleds det med att det är med anledning av samtalet 02.10.

Eftersom löpnummer är 0033 (utan kolon) så ser jag inget mer märkligt än en felskrivning. Givetvis inte okej, men trots allt en felskrivning.
Det är såna felskrivningar som försvaret nu kommer satsa på att peka ut, för att han inte ska dömas utan rimligt tvivel.
Synd att det inte spelas in, sakframställandena, mycket som förmedlas, men som blir svårt att återberätta.
Citera
2021-04-15, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Han blev nog ställd inför faktumet att det saknade domkraftshandtaget faktiskt var saknat av någon, det brann väl i huvudet, var tvungen att göra någonting, vad som helst. Läste att SD hade "sprungit på" advokat CO och berättat om sina planer om att ta med skaftet till hovrätten, men att han fick honom att inte göra det, utan lämna in det till polisen..
Sprungit på, jovisst,
Citera
2021-04-15, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag vet, de sa någonting om att de inte visste varför det såg ut så, men det var lite rörigt med tekniken, mycket som har slarvats med genom hela utredningen, vilket försvaret tar och försöker göra en grej av att man inte kan lita på positioneringscirklar, eller att tidsstämplar och data är korrekt och hänvisar till andr*, it-stjärnan, som gjorde sitt stensäkra hemtest.

Hur som helst, detär på ytterkanten/hörnet, så det syns nog inte rakt framifrån, lika bra som från sidan

Bara så jag är helt med här nu - var kommer uppgiften om tusch ifrån? Videon från synen?

Det är förresten inte AJ som gjorde hemmatestet utan en annan kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in