Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Jag kobbar ju i psykiatrin men även vi känner av covid.
Stort tack för ditt svar.
Jag läser alltid dina inlägg med stor behållning! Jag är alltså jätteglad för dina virologikunskaper!
Hej igen syster,
Jag vet. Kommer ihåg att du berättat det. Ditt användarnamn ger ju även en liten ledtråd.

Jag syftade just på psykisk ohälsa som jag tror kommer öka när pandemin lägger sig. Det är många som jag tror "håller andan" nu men som kommer andas ut när pandemin går ner och sedan tyvärr kommer känna diverse ångestrelaterade besvär. Jag hoppas verkligen att jag har fel. Vad tror du?
I övrigt är psykiatri en fascinerande specialitet. Jag minns när jag som yngre läkare gick primärjour på psykakuten på ett stort sjukhus. Ensam med bara bakjour i hemmet att ringa i nödfall. Då var jag inte så kaxig. På den tiden hade man civilkläder på sig som psykjour och det var en inneliggande patient som vägrade tro på att jag var läkare. Varför berättar jag om denna anekdot här kan man ju undra. Jo därför att det är enda gången tillsammans med några tillfällen här på flashback som folk inte trott på att jag är läkare.
Ett intressant samband.
Tack så mycket! Roligt att du uppskattar det. Kul med en psykiatrisyrra som gillar virologi.