Citat:
Ursprungligen postat av
Knut-Anne
Se inlägget av nova68 ovan.
Hade jag varit i Esbjörns kläder och ångrat mig så in i märgen, hade jag sökt upp Ebba och sagt att "jag ångrar mig så förfärligt, kan vi göra affären ogjord?"
De hade sedan fått sätta sig ned och med juridisk hjälp, skriva på papper för ångern, eftersom Esbjörn var den som ångrade sig hade Ebba fått hållas skadeslös, det hade kostat Esbjörn en del pengar, men det får man anta att det varit värt.
Det hade kostat en del pengar! billigare att driva det via en kampanj i pressen, Esbjörn får hålla sig undan Ebba, "då backar säkert Ebba utan att det kostar Esbjörn något!"
Hur Kristligt är det?
Tror inte det skulle ha kostat Esbjörn någon större summa om han verkligen ångrat sig.
Skulle vara Anticimex undersökning i så fall.
Annars hade det bara varit återbetala Ebba hennes pengar och skriva på en hävning.
Men det här debaclet under mer än ett halvår, kostar mer än det smakar för Esbjörn.
Detta då köparen enligt JB ska hållas helt skadelös, vare sig köparen får lagfart via dom eller säljarens hävning godkänns av köparen.
Rent ut sagt, Esbjörn har inte råd att få sin hävning godkänd av Ebba.
Hoppas Esbjörns riktiga advokat tråcklar ihop en förlikning innan sommaren och samtidigt ser till att Esbjörn blir av med generalen & co.
Då har Esbjörn nästa vunnit på det med i alla fall 3 mille på banken och kan bo i någon av sina BR. (om inte generalen sålt dom vill säga)