2021-04-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Även vid ett skrivaruppdrag har han sitt mäklaransvar som han ville friskriva sig från.

Så nog har den käre Dietz på Sjönära ett ansvar i denna lurifaxaffär!
Berätta vilket ansvar du tror att han har brutit mot?
2021-04-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du klarar varken att förstå mening eller sammanhang i det han säger i Expressen. Det handlar inte om hans reaktion, han kan mycket väl vara besviken på Esbjörn som lurat honom på hans arv. Men det väsentliga är vad han inte säger. Han säger inte ett ord om att Esbjörn inte visste vad han gjorde eller att han ångrat sig.

Som många andra mindre begåvade människor så ser du bara det du har framför dig, du klarar inte av att dra mer komplicerade slutsatser baserat även på frånvaron av det uppenbara.

Jag noterar att du inte svarar på frågan utan försöker som vanligt att lägga en dimridå när det inte passar in i Ebbas oskyldiga historia.

Ringde Ebba Matz innan eller efter kontraktet var påskrivet? Jag tolkar ditt svar som att det var efter!
2021-04-15, 18:49
Medlem
Citat:
Det handlar om en by i Sverige, inte i forna Jugoslavien. Det bor ett folk i Marielund. Du är ju helt förvirrad i dina tankar.

Nya dimridåer i Jugoslavien istället för att hålla dig till Marielund som råkar ligga i Sverige.

Du blir lätt förvirrad när du klampar runt i dina dimmor.
2021-04-15, 18:53
Medlem
Citat:
Berätta vilket ansvar du tror att han har brutit mot?

Vad o varför vill Dietz friskriva sig från ansvar är frågan!

Tydligen är han medveten om sin lurifax handling.

Fakta är att han "friskriver" sig o det brukar ju seriösa mäklare göra!
2021-04-15, 18:54
Medlem
Citat:
Även vid ett skrivaruppdrag har han sitt mäklaransvar som han ville friskriva sig från.

Så nog har den käre Dietz på Sjönära ett ansvar i denna lurifaxaffär!
Om du kan ladda ner kontrakt samt köpebrev från internet så faller det du påstår!
2021-04-15, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Om du kan ladda ner kontrakt samt köpebrev från internet så faller det du påstår!

Om jag laddar ner det är ju en helt annan fråga! Dimridå, nu faller du!

Nu var det kompisbrormäklaren Dietz från Sjönära som fixade kontraktet o med det har han som mäklare ett ansvar även vid ett skrivaruppdrag men det friskrev han sig från.

Varför friskriva sig från ansvar? Dåligt samvete om att bli inblandad i lurifaxandet av en äldre herres fastighet kanske?
2021-04-15, 19:12
Medlem
Citat:
Jag noterar att du inte svarar på frågan utan försöker som vanligt att lägga en dimridå när det inte passar in i Ebbas oskyldiga historia.

Ringde Ebba Matz innan eller efter kontraktet var påskrivet? Jag tolkar ditt svar som att det var efter!
Det som betyder något var väl när Esbjörn ringde sin brorson för att berätta? Före eller efter?
2021-04-15, 19:13
Medlem
Citat:

Vilket ansvar menar du?
2021-04-15, 19:17
Medlem
Citat:
Nya dimridåer i Jugoslavien istället för att hålla dig till Marielund som råkar ligga i Sverige.

Du blir lätt förvirrad när du klampar runt i dina dimmor.

Vad är det för kombattanter som vill köpa för att få målgruppen att växa? Menar du klimakterietanterna Pernroth Lüllmaa och Majkgård som vill ta över hela byn genom att ärva alla ensamstående män?

Citat:
Ditt inlägg är starkt färgat av att stå på Ebbas sida, no matter what.

Efterfrågan/begäret hade säkert ökat då målgrupperna vill se sitt folk på "området" växa.

Perfekt läge med budgivning från kombatanterna om fastigheten hade annonserats öppet!
2021-04-15, 19:43
Medlem
Citat:
Om jag laddar ner det är ju en helt annan fråga! Dimridå, nu faller du!

Nu var det kompisbrormäklaren Dietz från Sjönära som fixade kontraktet o med det har han som mäklare ett ansvar även vid ett skrivaruppdrag men det friskrev han sig från.

Varför friskriva sig från ansvar? Dåligt samvete om att bli inblandad i lurifaxandet av en äldre herres fastighet kanske?
Han hade väl inte ens sett huset
2021-04-15, 19:55
Medlem
Q6s avatar
Citat:

En lurifax handling borde vara en straffspark för Esb ombud. Att de inte har åberopat detta beror på att det inte finns något juridiskt fel på köpeavtalet.

Du skall kanske kontakta ombudet och framföra dina skarpsynta iakttagelser.
2021-04-15, 20:04
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Se inlägget av nova68 ovan.
Hade jag varit i Esbjörns kläder och ångrat mig så in i märgen, hade jag sökt upp Ebba och sagt att "jag ångrar mig så förfärligt, kan vi göra affären ogjord?"
De hade sedan fått sätta sig ned och med juridisk hjälp, skriva på papper för ångern, eftersom Esbjörn var den som ångrade sig hade Ebba fått hållas skadeslös, det hade kostat Esbjörn en del pengar, men det får man anta att det varit värt.
Det hade kostat en del pengar! billigare att driva det via en kampanj i pressen, Esbjörn får hålla sig undan Ebba, "då backar säkert Ebba utan att det kostar Esbjörn något!"
Hur Kristligt är det?

Tror inte det skulle ha kostat Esbjörn någon större summa om han verkligen ångrat sig.
Skulle vara Anticimex undersökning i så fall.
Annars hade det bara varit återbetala Ebba hennes pengar och skriva på en hävning.

Men det här debaclet under mer än ett halvår, kostar mer än det smakar för Esbjörn.
Detta då köparen enligt JB ska hållas helt skadelös, vare sig köparen får lagfart via dom eller säljarens hävning godkänns av köparen.

Rent ut sagt, Esbjörn har inte råd att få sin hävning godkänd av Ebba.
Hoppas Esbjörns riktiga advokat tråcklar ihop en förlikning innan sommaren och samtidigt ser till att Esbjörn blir av med generalen & co.
Då har Esbjörn nästa vunnit på det med i alla fall 3 mille på banken och kan bo i någon av sina BR. (om inte generalen sålt dom vill säga)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in