2021-04-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robertvartaget
Jag har för mig att JÅ för några år sedan jämförde resurserna med äpplen. Varför ska ett fåtal få dela på x antal äpplen i Sverige när samma antal äpplen skulle hjälpa betydligt fler människor i närområdet eller på plats. Är det inte jävligt sjukt att skrika sig hes om rasism när resurserna som spenderas i Sverige skulle hjälpa flera miljoner fler människor på plats i drabbade länder.
Svenskarna kan inte se på situationen ur ett större perspektiv utan det handlar bara om att vi visst ska emot invandrare. Mest för syns skull alltså.
Här tar du upp någonting viktigt. Flera SDare inklusive jag är för att vi ska vara en humanitär stormakt och hjälpa folk från andra länder, men nuvarande sätt att göra det på är bisart. Precis som du skriver förstör vi i direkt för människor på flykt och tar emot några stycken för att kunna klappa oss på ryggen. De vi tar emot kan vi inte ens integrera och en stor del vill inte integreras.
Citera
2021-04-15, 17:20
Moderator
T-80Us avatar
Det var väl en hyfsad intervju från Åkessons sida, även om SVT aldrig förnekar sig i sin totala vänsterblivenhet, vilket gör intervjun och frågeställningarna så tråkiga och lätt förutsägbara. Det som förvånar mig mest är att Åkesson orkar hålla på. Jag hade nog begått ett hemskt brott redan för flera år sedan, när jag för 9000e gången ställdes samma debila fråga som "slugt" ska locka fram min hemska inneboende rasism.

Mycket intressantare ämnen hade kunnat avhandlas än att ha den där värdelösa "intervjuaren" som ställer exakt samma fråga om och om igen i en 30 minuter lång ström av taffliga försök att "sätta dit" Jimmie.

Jag är också skeptisk till om Åkessons planerade politik kommer att få något genomslag i Sverige, eller om det ens kan få något genomslag längre. Gissningsvis är läget redan hopplöst förlorat.

Ja, jag är pessimistisk, dessvärre.
Citera
2021-04-15, 18:07
Medlem
HRTs avatar
Som alltid levererar Jimmy
Professionellt
Citera
2021-04-15, 18:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det var väl en hyfsad intervju från Åkessons sida, även om SVT aldrig förnekar sig i sin totala vänsterblivenhet, vilket gör intervjun och frågeställningarna så tråkiga och lätt förutsägbara. Det som förvånar mig mest är att Åkesson orkar hålla på. Jag hade nog begått ett hemskt brott redan för flera år sedan, när jag för 9000e gången ställdes samma debila fråga som "slugt" ska locka fram min hemska inneboende rasism.
Mycket intressantare ämnen hade kunnat avhandlas än att ha den där värdelösa "intervjuaren" som ställer exakt samma fråga om och om igen i en 30 minuter lång ström av taffliga försök att "sätta dit" Jimmie.
Jag är också skeptisk till om Åkessons planerade politik kommer att få något genomslag i Sverige, eller om det ens kan få något genomslag längre. Gissningsvis är läget redan hopplöst förlorat.
Ja, jag är pessimistisk, dessvärre.

Ja han borde ignorera de frågorna och istället framföra SDs politik. Han har blivit bättre på det dock.

För framtiden kommer det krävas en mer radikal situation eftersom etablissemanget förvärrar situationen för varje år som går. Skulle SDs nuvarande politik fått genomslag 2014 innan "flyktingkrisen" så hade den kanske räckt. Om SDs politik mot förmodan får genomslag 2023 kommer det krävas mycket mer.
Citera
2021-04-15, 18:20
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
SD tar in blattar i partiet så partiet är knappast rasistiskt . Förövrigt var det en blatte som kom med bajskommentaren bara ytterligare ett bevis bland flera tusen att invandrare eller blattar är dom mest rasistiska människorna som finns i det här landet
Citera
2021-04-15, 18:29
Medlem
Prokloss avatar
SD kommer få det svårt , hur man än vrider och vänder, att få igenom sin politik.

Vet att det är många FB skribenters våta dröm att SD ska strama åt ytterligare sin invandringspolitik och gå i samma riktning som Afs. Dessa tokstollar floppade totalt förra valet och SD har nog också tagit lärdom av valet 2018- som inte blev någon succé. Att bedriva stenhård migrationspolitik kommer inte locka nya stora skaror väljare.

Moderaternas är mer balanserad!
Citera
2021-04-15, 18:53
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Jag hyllar inte Yasin men är ändå skeptisk till SD utifrån att det ständigt visar sig att deras företrädare har sunkiga värderingar.

Nämn ett parti där du inte kan hitta en representant som varit inblandad i något brottsligt i nutid. Ska vi döma alla andra partier för vad några enstaka personer i samma parti gör på samma sätt som vi ska göra när det gäller SD.
Citera
2021-04-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Problemet är väl snarare att fram tills hittils så har SD varit det enda partiet som varit för en minskad invandring, medans alla övriga varit för mer eller lika mycket. Det betyder att en väldigt många olika människor kommer samlas där som tycker just "minska invandring", men även en del stollar som är helt bakom flötet. Hade det funnits andra partier som också haft en av sina huvudfrågor som "minska invandringen" hade du sett detta inom fler partier. Stollar finns det gott om, de som är stollar i MP är ju rassar mot vita, men det är väl inte nyhetsvärdigt, det är ju som det ska vara.

Ditt svar var faktiskt tänkvärt och nyanserat, men sen måste du dra på så att du kör i diket. Nej MP diskriminerar inte vita, det är sådana idéer som gör att man har svårt att ta er på allvar.
Jag har stor respekt för JÅ som är kunnig och påläst och kan uttrycka sig men tyvärr är han alltför ensam i sitt parti.
Citera
2021-04-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Nämn ett parti där du inte kan hitta en representant som varit inblandad i något brottsligt i nutid. Ska vi döma alla andra partier för vad några enstaka personer i samma parti gör på samma sätt som vi ska göra när det gäller SD.

Det är inte att man har ett brottsligt förflutet som är problemet, det är att man är korkad. Sitta och mejla rasistiska kommentarer till journalister?
Citera
2021-04-15, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus

Visst finns det tokstollar i alla parti.
Problemet är ju dock att SD är kraftigt överrepresenterat när det kommer personer med knepiga värderingar. Finns inget parti som haft så mycket uteslutningar och skandaler som SD under sin relativt korta tid som etablerat parti.

Tycker Jimmie hanterade de bra i 30 min, kommitté fram så mycket nytt och han stod fast vid sin och partiets politik. Han blev ju inte direkt pressad heller.

För övrigt är 30 minuter ett riktigt bra program, lagom långt och en vass programledare.
Citera
2021-04-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnalford66
Visst finns det tokstollar i alla parti.
Problemet är ju dock att SD är kraftigt överrepresenterat när det kommer personer med knepiga värderingar. Finns inget parti som haft så mycket uteslutningar och skandaler som SD under sin relativt korta tid som etablerat parti.

Tycker Jimmie hanterade de bra i 30 min, kommitté fram så mycket nytt och han stod fast vid sin och partiets politik. Han blev ju inte direkt pressad heller.

För övrigt är 30 minuter ett riktigt bra program, lagom långt och en vass programledare.

När såssar hävdar att SD har många dömda för brott brukar jag dela följande länkar som snabbt får tyst på dem:

Socialdemokratiska mördare

https://www.expressen.se/nyheter/krim/s-politikern-straffas-med-livstid-och-utvisning-for-mord/

https://www.expressen.se/gt/krim/jennie-olsson-42-mordade--sin-kollega-akte-sen-till-ikea/?fbclid=IwAR2YZUZOb4CgLlOi8r9MA0ApBNF0Ttzrmd51RZ92 ZvEKe8TVkmfSm5DAqqc

https://www.expressen.se/gt/krim/jennie-olssons-firande-dagen-efter-mordet/?utm_medium=referral&utm_source=upday&fbclid=IwAR3 QkJy7q8SGWkTvtnl65InCz3XV0HwHQnwU4pxBZ0yJ-CeLyBhw_IQr6SA

https://www.expressen.se/nyheter/s-politiker-doms-till-livstid-skot-sin-fru-i-huvudet/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/livstids-fangelse-for-mord-pa-hustrun

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/morddomd-politiker-ska-avsattas
Citera
2021-04-15, 19:22
Medlem
VivianWards avatar
Anders är juniormästare i att aktivt missförstå, den där intervju-"tekniken" var enbart barnslig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in