2021-04-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Så med andra ord svenska folket är till stor del som barn eller en korkad fårskock som springer runt och skriker om värdegrund och gör handhjärtan.
Så är det väl. Jag känner inte till nån dummare, mer lättlurad valboskap än den svenska.
Citera
2021-04-15, 11:58
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KusinHistamin
Fast skillnaden är att V inte försökt mörka sin historia. Sjöstedt har själv sagt att det är mycket man ska var kritisk emot i V:s historia.

Vi alla som har minne vet vad SD var back in the day - alla utom Jimmie då som av någon anledning missade detta.

Det jag listade var alltså inte V:s historia, utan V i modern tid och även nutid.
Vilket du nog är medveten om.
Om du är ärlig.
Citera
2021-04-15, 12:03
Medlem
Kill-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Dessvärre nämndes varken Ungern eller EU en enda gång trots att det hade kunnat finnas många lämpliga följdfrågor.
Den här intervjun var verkligen tam.
Jimmy fick komma ut som någon slags Jesus för invandrare vilket är helt orimligt.

Har du något sakpolitiskt argument eller ville du bara säga att du inte gillar SD?
Citera
2021-04-15, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är så jobbigt med samma tjat hela jäkla tiden och personer som tjatar om det förflutna och sd är samma personer som hyllar yasin och säger att han har ju sonat sitt brott och borde få vinna nobelpriset när han kom ut från fängelset för en kvart sedan

Jag hyllar inte Yasin men är ändå skeptisk till SD utifrån att det ständigt visar sig att deras företrädare har sunkiga värderingar.
Citera
2021-04-15, 12:42
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Det börjar att bli så jävla tröttsamt med J.Å och samma tugg hela tiden om etablissemanget och invandringen.

Ja kanske, men skjutningar, våldtäkter, gängvåldtäkter, gängmord, bilbränder, och att inte våga gå ensam ute är ännu mer tröttsamt tycker jag.
Det skulle inte behövas ett parti som SD. Det borde vara en självklarhet att de som sitter i regeringen värnar om sin egna befolkning först och främst.
Citera
2021-04-15, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KusinHistamin
Fast skillnaden är att V inte försökt mörka sin historia. Sjöstedt har själv sagt att det är mycket man ska var kritisk emot i V:s historia.

Vi alla som har minne vet vad SD var back in the day - alla utom Jimmie då som av någon anledning missade detta.

Har för mig att det fanns ett parti som hette VPK förut, apropå att försöka mörka sin historia
Citera
2021-04-15, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Så länge Åkesson inte jobbar på sina minnesproblem saknar han all trovärdighet. Psykoterapi kan kanske hjälpa honom?
Åkesson är den enda som inte behöver jobba på några minnesproblem, han är den enda av landets politiker som håller sig till sanningen. Därför hamnar han väldigt sällan i obehagliga utfrågningar för han kan svara snabbt utan att behöva gå tillbaks och minnas eventuella lögner en programledare rotat fram för att sätta dit honom.

Människor som dig däremot verkar föredra de lögnare vi har till politiker idag, förmodligen för att du är av samma sort själv.
Citera
2021-04-15, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Det börjar att bli så jävla tröttsamt med J.Å och samma tugg hela tiden om etablissemanget och invandringen.
Du är nog det tydligaste exemplet på hur fruktansvärt läget i Sverige är i dagsläget. Dagens politiker har helt tappat greppet om invandringen och dess konsekvenser på det svenska samhället, men människor som dig har helt enkelt vant sig vid misären och tycker att Åkesson är tjatig som vill skapa en föränding.

Hur fan har det kunnat gå så illa?
Citera
2021-04-15, 12:58
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Vad är det för mening med att ha en frivillig återvandring?

En frivillig återvandring är samma sak som ingen alls.

Vill Åkesson att orcherna ska bo kvar i Fylke?
Stor besvikelse över detta, SD blir mer och mer mesiga tyvärr.
Citera
2021-04-15, 13:09
Medlem
dajevlars avatar
Tycker detta var rätt mesigt. Förstår att JÅ inte kan säga exakt vad han tycker för då skulle många goda svenskar börja gråta.(T.ex så är det ju självklart att vissa ska "tvingas" att vilja flytta tillbaka osv).

Reagerade på diskussionen om återvandringsbidraget. JÅ sa att nuvarande 80.000:- kanske var för lågt, då korrigerade Holmberg honom och sa att detta bidrag är max 40.000:- för en familj (vilket stämmer, jag kollade upp det), däremot sa han i förbifarten att de 80' gäller för de som fått AVSLAG på asyl.

Va!!???!!!?

Jag kan inte hitta den uppgiften. Om man tar sig till Sverige, söker asyl, får avslag - får man då med sig SEK 80.000:- extra hem? Skulle inte förvåna mig, det är så mycket som är konstigt (och inte anpassat för dagens system)...
Citera
2021-04-15, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Tycker detta var rätt mesigt. Förstår att JÅ inte kan säga exakt vad han tycker för då skulle många goda svenskar börja gråta.(T.ex så är det ju självklart att vissa ska "tvingas" att vilja flytta tillbaka osv).

Reagerade på diskussionen om återvandringsbidraget. JÅ sa att nuvarande 80.000:- kanske var för lågt, då korrigerade Holmberg honom och sa att detta bidrag är max 40.000:- för en familj (vilket stämmer, jag kollade upp det), däremot sa han i förbifarten att de 80' gäller för de som fått AVSLAG på asyl.

Va!!???!!!?

Jag kan inte hitta den uppgiften. Om man tar sig till Sverige, söker asyl, får avslag - får man då med sig SEK 80.000:- extra hem? Skulle inte förvåna mig, det är så mycket som är konstigt (och inte anpassat för dagens system)...

Jag reagerade också på det & jag känner en sån hopplöshet när fler folk inte reagerar över en sån sak. I min värld är man en fuskare om man fått ett avslag & blir illegal. Inte ska man väl budgetera för & hjälpa folk som inte har rätt till det. Men i Sverige verkar det finnas oändligt med resurser.
Citera
2021-04-15, 13:27
Medlem
ragnarokkrs avatar
Ganska bra intervju. Holmberg är lite tjatig och verkar ibland lite trög men det var en bra intervju i det stora hela. Tror tittarna fick en bra bild av vad de kunde rösta på.

Sen att asylanter får 80K för att återvända var nytt. Snacka om att locka hit folk för att få avslag.

Åkesson är den enda som har en chans att börja städa efter vänsterns systematiska förstörelse av vårt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in