Citat:
Ursprungligen postat av
Volvoellersaab
En annan kristen vinkel på det:
Man ska hålla vad man lovar. Esbjörn lovade att sälja, han skrev till och med på och väntade sedan ett antal dagar (uppåt 10 st) sedan vill han inte sälja länge av nån anledning.
Ebba håller vad hon lovat i och med avtalet. Hon erbjöd att ändra sig om hon verkligen fick klart för sig att han ångrat sig och varför. Min minnesbild är att hon ville prata direkt med honom och att han skulle förklara varför han ångrat sig.
Nu smällde han igen dörren och gick i idé. Då försvann den möjligheten och det är som det är.
Nån stans måste han ta ansvar för sina handlingar.
Jo, det är ju möjligt att Ebba har juridiken på sin sida, men vad säger du? Skulle du vilja genomdriva ett husköp, där säljaren - en möjligen lätt förrvirrad åldring - inte är med på noterna? Inte vill sälja?
För mig är det självklart att
en bra affär är en affär där båda partner är nöjda. Annars vill jag inte vara med? Skulle du vilja?
Ebba har visat sällsynt dåligt omdömme i denna historia, och för min del har hon förverkat sitt förtroende. Sorgligt för mig, som så länge kände att kristdemokraterna var mitt parti - men nåja, det är något decenium sedan jag slutatde rösta på dem av andra skäl.
Tyvärr finns det inget parti i Sverige av den kaliber CSU/CDU har!