Citat:
Ursprungligen postat av
KingKong90
Har ingen aning om vem som gjort vad och inte men om man tänker rent krasst är det ju fullt möjligt att någon annan kan vara gm och att nu misstänkt gm kan ha kommit dit i senare skede. Han skulle ju kunna ljuga för att täcka för en riktig gm samtidigt som han inte vill ta på sig ansvaret för gärningen själv givetvis. En i mina ögon självklar idébild jag tycker man ska ha med sig om man nu letar efter rätt gm. Om inte annat för att kunna utesluta samma idé.
*17 slag mot huvudet. Lika många som av Lena underkända cacher, på fuskvis tagits av HD. Inte så länge efter mordet.
*Så många slag tyder på att gm och offret kände varandra, att starka känslor såsom hat ligger bakom gärningem
*Lena höll på att slå in en present till Aron. Vem annan än SD skulle kunna få henne att släpps allt hon hade för händer?
* Hon gick frivilligt med mördaren till platsen bakom planket där hon och SD brukade träffas
* Hon skulle givetvis inte följt med vilken random person som helst till den platsen mitt i natten
Osv osv osv
Vilken alternativ gärningsperson tänker du på? HD? SOA?
Kan mycket väl tänka mig att det var 2 mördare. En som redan var på plats bakom planket, väntande. En, troligast SD, som lurade dit Lena.