2021-04-15, 09:43
Medlem
Jag har fått tingsrättens dagboksblad i målet b-4666-19 och vill beställa Görans rättsutlåtande.
Jag skulle uppskatta om någon kan hjälpa mig med att delge vad är aktbilaga numret till Görans rättsutlåtanden.

Tack så mycket.
Citera
2021-04-15, 09:46
Medlem
Jag har fått tingsrättens dagboksblad i målet b-4666-19 och vill beställa bland annat Görans två rättsutlåtande.
Jag skulle uppskatta om någon kan hjälpa mig med att delge vad är aktbilaga numret till Görans rättsutlåtanden.

Tack så mycket.
Citera
2021-04-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Göran återkallade följande skrivning i slutsats 5 i rättsutlåtandet (sid 2).
"Jag anser mig ha anledning att utgå från att försvaret kommer att kunna visa att de uppgifter som hon lämnade om målsäganden var sanna."
Göran fortsätter:
På denna punkt har jag ändrat mig. Jag anser mig inte längre ha anledning att utgå från att försvaret kommer att kunna visa att de uppgifter som MGM lämnade om måls-äganden var sanna.
Men följande mening skall vara kvar i rättsutlåtandet enligt Göran, om jag har förstått saken rätt (sid 10)?
7 Slutsatser
I målet torde det kunna visas att de uppgifter som MGM lämnade om målsäganden är sanna.
https://www.docdroid.net/BuBVjsX/glambertz-rattsutlatande-i-b-4666-19-pdf

Någon?

Nej, den delen hade Göran med allra största sannolikhet också ändrat om Petra Kumlin godkänt att han skulle få lämna in ett reviderat utlåtanden.
Citera
2021-04-15, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JKLambertz
Här kommer ett dokument med allt som har att göra med Lambertz utlåtande i förtalsmålet. Bland annat hans två rättsutlåtanden.

Gjort lite av en speciallare och sammanfört de relevanta aktbilderna i ett enda dokument. Om nån vill ha alla aktbilderna var för sig så säg till.

https://www.docdroid.net/BuBVjsX

Citat:
Ursprungligen postat av namn21
Jag har fått tingsrättens dagboksblad i målet b-4666-19 och vill beställa bland annat Görans två rättsutlåtande.

Tack så mycket.

Se dokument: https://www.docdroid.net/BuBVjsX

Aktbilder står angivna, om du vill ha dem i omaskad form får du begära ut dem från TR:en.
Citera
2021-04-15, 11:21
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Här kommer ett dokument med allt som har att göra med Lambertz utlåtande i förtalsmålet. Bland annat hans två rättsutlåtanden....https://www.docdroid.net/BuBVjsX

Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
... Men det som givetvis sticker ut är att i just detta fallet (PA vs. EA) så har GL ändrat uppfattning i skuldfrågan. Han anser nämligen inte längre att det kan antas att EA talar sanning, dvs att PA kan antas vara skyldig. Detta får antas vara en ren karaktärsfråga, eftersom bevisningen i övrigt i PA-fallet är densamma. Det leder till frågan: kände GL till målet mot DU 2018 när han skrev sitt intyg och slog fast att man skulle lita på EA? I så fall är han väldigt långt från objektiv.

Väl sammanfattat.
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-04-15 kl. 11:29.
Citera
2021-04-15, 11:39
Medlem
Citat:
Se dokument: https://www.docdroid.net/BuBVjsX

Aktbilder står angivna, om du vill ha dem i omaskad form får du begära ut dem från TR:en.

Kan du vara så snälla och skicka den till mig i PM, privat, jag kan inte sammanfattningen. Tack.
Citera
2021-04-15, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namn21
Kan du vara så snälla och skicka den till mig i PM, privat, jag kan inte sammanfattningen. Tack.

Jag lyckades öppna dokumentet, behöver inte skickas i PM. Tack.
Citera
2021-04-15, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence

Väl sammanfattat.

Jag tycker att sättet hur förtalsmålen hanteras, avgörs är felaktigt.

Flera kvinnor dömdes för förtal som har berättat om våldtäkt utan att peka ut dvs nämna förövarens namn.

Det är någon som läst hennes berättelsen har spårat upp, identifierat vad mannen i frågan heter och berättat det för honom.

Trots att kvinnan inte pekat ut förövaren med namn och det var andra som har spridit hans namn och hennes berättelse vidare det var kvinnan som dömdes för förtal och inte den som har spridit hennes berättelse och förövarens namn.

Jag tycker att det är fel att döma kvinnan för förtal som inte pekat ut honom med namn.

Om man måste döma någon då borde man döma den som har spridit hans namn.
Citera
2021-04-15, 12:57
Medlem
Nytt blogginlägg från Göran.

http://goranlambertz.se/torsdagsbetraktelse-om-naivt-stod-for-dold-brottslighet/

Sammanfattar inlägget med den sista meningen:
Citat:
Radikalfeminismen är i grunden bra, men dess ledare måste ta sitt ansvar.
Citera
2021-04-15, 13:21
Medlem
Börjat bli ett nöje att läsa Lambertz betraktelser, jag kan inte neka att jag väntar med en viss måtta av iver på nästa. Senaste är ju underhållande med hans feminismyttranden. Han skriver dock att 30 % av våldtäkter som inte leder till åtal är påhittade. Nån som vet källan till det påståendet?
Citera
2021-04-15, 14:03
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Nytt blogginlägg från Göran.

http://goranlambertz.se/torsdagsbetraktelse-om-naivt-stod-for-dold-brottslighet/
Citerar ett annat stycke;

”Jag har hittills varit ganska beskedlig i min kritik mot kritikerna. Men låt mig nu ta bladet från munnen.
Den som ignorerar sådan grov brottslighet som inte syns, eller som vägrar att försöka för-stå den, gör sig skyldig till något allvarligt. Det kan handla om maffiaverksamhet, förtäckta hot, utpressning med s.k. honungsfällor, anmälningar om våldtäkt eller egentligen vilken ”osynlig” brottslighet som helst. Låtsas man att den inte finns, ger man den indirekt sitt stöd. Låtsas man inte om ”Familjen” i Angered kan den fortsätta verka utan motstånd. Låtsas man inte om ”honungsfällorna” vid vissa konferenser kan utpressningsverksamheten fortgå.
”

”vid vissa konferenser”

Vilka är dessa konferenser där honungsfällor antingen frodas eller ignoreras?
Citera
2021-04-15, 14:37
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorrevalross
Börjat bli ett nöje att läsa Lambertz betraktelser, jag kan inte neka att jag väntar med en viss måtta av iver på nästa. Senaste är ju underhållande med hans feminismyttranden. Han skriver dock att 30 % av våldtäkter som inte leder till åtal är påhittade. Nån som vet källan till det påståendet?

Skulle gissa att det är minst 30%.

Vanligt hederligt sex där kvinnan sen ångrar sig efteråt och med hjälp av nuvarande #metoo-hybris lyckas rationalisera sexet till en våldtäkt.

I min värld så är våldtäkt när en man med våld, eller åtminstone med hot av påtagligt våld, tvingar till sig sex. Dvs. ett överfall.

Det är inte när Kalle och Anna har sex på fyllan och Anna ångrar sig dagen efter, så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in