Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Det är ju tragikomiskt att den person som stöttar honom i rätten och t o m drar en lans för honom gällande munskyddet där är den man vars dotter han ljög för och bedrog i alla år.
Han är säkert toppen SD om man behöver byta nån takpanna på ladan där i Folketorp eller installera nåt på datorn men annars är han ju svärsonen från helvetet.
Samtidigt så är han där för HD:s skull ju. Upprätthålla det ”stoiska”. Vilket i sin tur också är helt sjukt.
Sen får man ändå ge SOA att han är lojal. Han går dit när ingen annan närvarar. Tror på oskulden och värnar om sin familj och barnbarn på sitt sätt. Det säger också en del.
SOA och hans fru, är ju ofta tillsammans med barnbarnen. De är med sin dotter och hennes familj. De får vara med på sommarstället. De omfamnar SD som sin egen son.
Och de förlåter SD och stöttar även nu.
Det är som du säger också en fin sida, att man stöttar och är lojal (liksom JG t ex). Om man granskar personer närmre, är de ju sällan bara goda eller onda, s.a.s. Inte ens SD.
Ja, det är ju här jag känner att orsaken till att mycket av det "onda" kommer från en person, SD.
SD är en svårt manipulativ människa. Jag vet inte vem SOA är, men han verkar vara lite av den "gamla stammen"? Han tar saken i egna händer när otroheten uppdagas. Han går till SD och frågar hur han mår!
Redan här häpnar man!
Med tanke på HDs allvarliga problematik med depressioner mm, så borde väl SOA värna om HD och fördöma inte bara SDs beteende, utan även SD? Hur kan man göra så mot en skör människa, inte bara en gång eller två, utan i åratal?
Men SOA tycker att det är ett misstag, ett litet misstag som alla kan göra.
Jag tänker att SD måste ha lindat svärföräldrarna runt sitt lillfinger. Han är "den vite riddaren" som toga hand om deras sjuka dotter och barnbarnen. Som hjälper till på sommarstället.
Vad de inte "ser" är förmodligen, att SD är förmodligen en allvarlig bidragande orsak till HDs dåliga mående.
Och att hans "ridderliga lösningar" är som med Lena förenat med döden om de rids ut.