2021-04-14, 21:23
  #157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag blev nyfiken när jag läste den välskrivna trådstarten och har faktiskt gått in med lite pengar i några Uran-aktier. Vilken tidshorisont skall man tänka när man investerar i Uran. 1 år? 5 År? 10år?

5+

Jag har köpt endel $CJJ, näst största bolaget i världen, visst man kan tjäna bättre på de mindre men vilken ska man spekulera i, tänker att Cameco följer med i en ev raket.
Citera
2021-04-14, 21:29
  #158
Medlem
UraniumMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag blev nyfiken när jag läste den välskrivna trådstarten och har faktiskt gått in med lite pengar i några Uran-aktier. Vilken tidshorisont skall man tänka när man investerar i Uran. 1 år? 5 År? 10år?

Finns inga garantier, men jag skulle bli väldigt förvånad om vi inte är betydligt högre inom två år.

För många positiva trender samtidigt. Måste komma en reaktion snart.
Citera
2021-04-14, 21:43
  #159
Medlem
KattKycklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UraniumMan
Kina passar även på revidera sitt mål för kärnkraftsflottan år 2030 (uppåt).

https://twitter.com/quakes99/status/1382371540629479428?s=21

Kommer nu att bygga åtta reaktorer per år.

Jävla kineser! De har fattat vad det är som gäller. De kommer att sitta med oändligt med energi till sina hus, medan vi i Sverige har elbrist och sitter och huttrar i mörket eftersom våra vindkraftverk har fryst fast.
Citera
2021-04-14, 23:23
  #160
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
5+

Jag har köpt endel $CJJ, näst största bolaget i världen, visst man kan tjäna bättre på de mindre men vilken ska man spekulera i, tänker att Cameco följer med i en ev raket.
Jag har inte fokus på hur många år utan på spotpriset och de långa priserna. Säger du fem år sådär finns risk att du slutar som grisen.

Det är inte bara jag utan det är massvis med folk som kommer utgå ifrån att när spoten når en viss nivå så är det dags att lämna festen. Det bör ni begrunda och bilda er en uppfattning om.
Citera
2021-04-15, 06:26
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Jag har inte fokus på hur många år utan på spotpriset och de långa priserna. Säger du fem år sådär finns risk att du slutar som grisen.

Det är inte bara jag utan det är massvis med folk som kommer utgå ifrån att när spoten når en viss nivå så är det dags att lämna festen. Det bör ni begrunda och bilda er en uppfattning om.
Jo tack, jag vet, jag stirrar mig inte blint, men han undrade om tid, o det är ju inte närmsta året iallafall
Citera
2021-04-15, 07:54
  #162
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Jo tack, jag vet, jag stirrar mig inte blint, men han undrade om tid, o det är ju inte närmsta året iallafall
Det var nog tänkt som svar till båda, slarvade med citat lite

Iofs är ju en sak man märker med åren att ekonomiska processer och utveckling alltid tar längre tid än vad prognoser och bedömare har sagt
Citera
2021-04-15, 20:06
  #163
Medlem
Kul att se fler som gått in i uran, gick in för nån månad sen och har fyllt på lite vid dippar. Blir spännande att se hur långt ner denna dipp tar oss, vi har ju ändå något år kvar innan spotpriset kommer upp till 50$+ mest troligt. Ni som varit investerade ett tag, hur ser er strategi ut för framtida påfyllnad av portföljen?

Mina bolag:
Fission Uranium Corp
Denison Mines Corp
Goviex Uranium Corp
Energy Fuels
Nexgen Energy Ltd
Western Uranium & Vanadium Corp

Tar gärna synpunkter på mina bolag & tips på fler bolag.
Citera
2021-04-15, 22:01
  #164
Medlem
UraniumMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dupersnabb
Kul att se fler som gått in i uran, gick in för nån månad sen och har fyllt på lite vid dippar. Blir spännande att se hur långt ner denna dipp tar oss, vi har ju ändå något år kvar innan spotpriset kommer upp till 50$+ mest troligt. Ni som varit investerade ett tag, hur ser er strategi ut för framtida påfyllnad av portföljen?

Mina bolag:
Fission Uranium Corp
Denison Mines Corp
Goviex Uranium Corp
Energy Fuels
Nexgen Energy Ltd
Western Uranium & Vanadium Corp

Tar gärna synpunkter på mina bolag & tips på fler bolag.

Det kan gå betydligt snabbare än "något år". När hedge funds kliver in är det game over.

Min enda strategi är att skrapa ihop så många korvören som möjligt och köpa så många uranaktier som möjligt så fort som möjligt 😅
Citera
2021-04-16, 14:53
  #165
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UraniumMan
Det kan gå betydligt snabbare än "något år". När hedge funds kliver in är det game over.

Min enda strategi är att skrapa ihop så många korvören som möjligt och köpa så många uranaktier som möjligt så fort som möjligt 😅
Är ju så. Och då gäller det att sitta inne.
Uzbekistan ska tydligen IPOa sina urangruvor precis som Kazakstan nu.
Det kommer att rikta uppmärksamheten åt vårt håll plus att det är slut på som det ryktas att en hel del säljs inofficiellt pga korruption enligt postsovjetisk standard. Aktieägarna kommer inte att acceptera det.
Detta kommer att sätta mer press på den officiella marknaden om än marginellt.

Plateau som jag har en liten post i dippade ganska brutalt igår, om den fortsätter ska jag toppa upp där lite.
Några du ser som är enligt dig billiga just nu som har följt det hela länge?

Dock ska folk vara beredda på att det inte blir en snabb GME-style-squeeze utan en lång utdragen njutning under ett antal månader där ni ska vara beredda att göra finska rycket vid rätt tidpunkt.

Det blir en kamp mot ens egen girighet. Bered er mentalt på detta.
__________________
Senast redigerad av bajssprutan 2021-04-16 kl. 14:56.
Citera
2021-04-16, 16:08
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Är ju så. Och då gäller det att sitta inne.
Uzbekistan ska tydligen IPOa sina urangruvor precis som Kazakstan nu.
Det kommer att rikta uppmärksamheten åt vårt håll plus att det är slut på som det ryktas att en hel del säljs inofficiellt pga korruption enligt postsovjetisk standard. Aktieägarna kommer inte att acceptera det.
Detta kommer att sätta mer press på den officiella marknaden om än marginellt.

Plateau som jag har en liten post i dippade ganska brutalt igår, om den fortsätter ska jag toppa upp där lite.
Några du ser som är enligt dig billiga just nu som har följt det hela länge?

Dock ska folk vara beredda på att det inte blir en snabb GME-style-squeeze utan en lång utdragen njutning under ett antal månader där ni ska vara beredda att göra finska rycket vid rätt tidpunkt.

Det blir en kamp mot ens egen girighet. Bered er mentalt på detta.
Du frågade inte mig men Goviex tycker jag är billiga just nu. Har köpt mer senaste veckan, köpte lite CanAlaska Uranium idag. Kanske att jag köper en liten position i något nytt bolag nästa vecka, t ex IsoEnergy annars blir det att vänta och se hur långt ner dippen tar oss.

Edit: Vad tror ni förresten om de amerikanska bolagen? Köpte Energy Fuels efter Bidens tal om infrastruktur, i hans PM samma dag stod det om satsningar på kärnkraft. Äger Western Uranium sen längre tillbaka då jag tänkte att det fanns stor chans för dem att bli uppköpta av Energy Fuels.
__________________
Senast redigerad av dupersnabb 2021-04-16 kl. 16:11.
Citera
2021-04-17, 07:33
  #167
Medlem
Jag påminner dock om vikten med en sund och riskviktad investering.
Framförallt dock att inte satsa mer än man är beredd att förlora.
Citera
2021-04-17, 11:11
  #168
Medlem
UraniumMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Är ju så. Och då gäller det att sitta inne.
Uzbekistan ska tydligen IPOa sina urangruvor precis som Kazakstan nu.
Det kommer att rikta uppmärksamheten åt vårt håll plus att det är slut på som det ryktas att en hel del säljs inofficiellt pga korruption enligt postsovjetisk standard. Aktieägarna kommer inte att acceptera det.
Detta kommer att sätta mer press på den officiella marknaden om än marginellt.

Plateau som jag har en liten post i dippade ganska brutalt igår, om den fortsätter ska jag toppa upp där lite.
Några du ser som är enligt dig billiga just nu som har följt det hela länge?

Dock ska folk vara beredda på att det inte blir en snabb GME-style-squeeze utan en lång utdragen njutning under ett antal månader där ni ska vara beredda att göra finska rycket vid rätt tidpunkt.

Det blir en kamp mot ens egen girighet. Bered er mentalt på detta.

Är sugen på att köpa mer Energy Fuels och Western Uranium. Droppat 25%-ish.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in