Citat:
Ursprungligen postat av
UraniumMan
Det kan gå betydligt snabbare än "något år". När hedge funds kliver in är det game over.
Min enda strategi är att skrapa ihop så många korvören som möjligt och köpa så många uranaktier som möjligt så fort som möjligt 😅
Är ju så. Och då gäller det att sitta inne.
Uzbekistan ska tydligen IPOa sina urangruvor precis som Kazakstan nu.
Det kommer att rikta uppmärksamheten åt vårt håll plus att det är slut på som det ryktas att en hel del säljs inofficiellt pga korruption enligt postsovjetisk standard. Aktieägarna kommer inte att acceptera det.
Detta kommer att sätta mer press på den officiella marknaden om än marginellt.
Plateau som jag har en liten post i dippade ganska brutalt igår, om den fortsätter ska jag toppa upp där lite.
Några du ser som är enligt dig billiga just nu som har följt det hela länge?
Dock ska folk vara beredda på att det inte blir en snabb GME-style-squeeze utan en lång utdragen njutning under ett antal månader där ni ska vara beredda att göra finska rycket vid rätt tidpunkt.
Det blir en kamp mot ens egen girighet. Bered er mentalt på detta.