Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Vilket enfaldigt dravel. Jag har inte sagt att svenskar hatar muslimer eller att svenskar planerar ett muslimskt folkmord. Jag har varnat för konsekvenserna av religiöst och etniskt hat och hets om det går överstyr.
De som hetsar mot muslimer idag är en liten men högljudd minoritet bestående av rasister och islamofober. Jag vill förhindra att de här tankarna sprider sig genom en dialog om mekanismerna bakom hatet, och hur vi kan motverka det.
Regulus hur ser du på islam inom politiken.
Själv ser jag det som att släppa in ett nytt djur om man har en djurhållning, bestående av kossor, alpackor och höns.
Djuren går så bra ihop så nu ska vi utöka med rävar. Djur som djur.
Det finns 0 exempel på jämlika fredliga framgångsrika islamdominerade stadsdelar eller kan du komma på något* nånstans i världen.
Från svenska befrielsepartiet
Allah سبحانه وتعالى*har förbjudit oss att adoptera andra tankar, lagar och system än de som Allah har fastställt. (ÖKm 33:36)
En integrering av Islam och muslimer i vilket icke-islamiskt samhälle är haram och går stick i stäv med Islams budskap p g a att integration innebär att ge avkall på vissa delar av Islam för att den och muslimerna ska bli delar i helheten; nämligen det svenska samhället och Sverige. Den stora frågan som kvarstår obesvarad är vilka delar måste vi ge avkall på?
Allahs سبحانه وتعالى*orubbliga krav på att följa vad Han beordrar, oavsett vad kuffar tycker (5:48, 38:26, 45:18)
------'-------------------
Den moderate riksdagsledamoten Waberi.
Redan i början av klippet säger han att islam har bara 1 tolkning.
Dvs samma som det svenska befrielsepartiet.
https://youtu.be/GUHyW4W5tm8