2021-04-14, 14:17
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Sa försvarsadvokaten ordagrant att hon hade gått ensam till sin cache? Menar de att hon redan hade placerat en ny cache där som en okänd GM har tagit i samband med mordet? Var är cachen?

Advokaten visade olika chattar och historik från LW's dator som kan tyda på att den var färdig och att det kan vara därför hon gick dit.
Det var flummigt berättat av advokat CO och att cachen inte fick placeras närmare vägen bla bla.
Citera
2021-04-14, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
SD snackade ju i termer som "sparkat ihjäl" i de initiala förhören, mot bakgrund av det framstår ett skoavtryck på offrets kläder som både troligt och rimligt.

Han sa (upprört) nåt i stil med: "...tror ni att jag skulle ha sparkat ihjäl henne och sen ...som en nekrofil..." Kanske låg det nära sanningen?
Så då tänkte jag på skoavtrycket och spermafläcken på kjolen.
Citera
2021-04-14, 14:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Advokaten visade olika chattar och historik från LW's dator som kan tyda på att den var färdig och att det kan vara därför hon gick dit.
Det var flummigt berättat av advokat CO och att cachen inte fick placeras närmare vägen bla bla.
Där gör han väl självmål isf - vilken random mördare skulle sno cachen, den är spårlöst borta.
Likt en specifik ring, de andra är kvar och mobilen.
.. Som kan ha varit på inspelning.
Citera
2021-04-14, 14:23
Medlem
Chatt med FR a 168 del a s 400
9 mar 2018 20:06

LW: Skickar precis in ny cache, en grön, för publicering i morgon vid lunchtid ...
ska viska en hemlis:
jag har ett hänglås på cachen, hoppas den ska få vara i fred. Man behöver inte lösa nån uppgift för
att få koden, det står som hint.
Koden är 0219
Ingen kommer tänka på siffrorna. Men det är dagen hon meddelade att hon vill skiljas och langade
fram papper som de skrev under.

Jag har nog missat vad som diskuterats om denna i tråden.
Listade HD och SD ut kodens kryptiska "pik"?
Citera
2021-04-14, 14:24
Medlem
157/438 ff

Är det grejer som tillhörde hennes nya cacher?

https://www.bildtagg.se/bild/l89og32abgb0vu9kt6uia4m7

”I samband med att Lenas bil beslagtogs i mitten av maj av polisens tekniker noterade teknikerna att det stod en väska i bagageutrymmet. Väskan fotograferades på utsidan men inte dess innehåll. Innehållet ska ha undersökt av kriminalsökshund (se PM av M K*ällman) men det finns inte dokumenterat vad väskan innehåller. Kriminalsökshunden gjorde inga markeringar.
Enligt fotona ser det ut att vara en svart/gul NorthFace väska.
Vid kontakt med UlfW*esström 29/11 uppger han att Lenas bil är såld men att de tagit in väskan i Lenas lägenhet där den fortfarande finns. De har öppnat den men inte tagit bort något. UW tycker att det ser ut som utrustning för geocashing. UW kommer låta väskan stå så att polis kan fotografera innehållet.”

Väskan innehöll även klätterutrustning som hon använt 13/5 när hon bytte ut remsan?

Hittar inget om de anteckningsblock som syns på bilderna ej heller någon inventering av sakerna i lådan som bör vara GC-relaterade.

Här nån mer bild på det som fanns i väskan i bilen som UW själv fick fota 2018-12-28... efter att bilens sålts:

https://www.bildtagg.se/bild/bcdtki8y903kvlxdg5dsjhe
Citera
2021-04-14, 14:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Funderar på om någon tog beslut om att inte köra Luminol, för att undvika att spår förstördes? Fast då borde stått dokumenterat?
Frågar dig, har nyss frågat Avel.
Varför behöva köra Luminol på en bloddränkt kjol.
Citera
2021-04-14, 14:34
Avslutad
Jag kan bekräfta att den som sitter med som åhörare, på SDs sida är ingen mindre än fd svärfar, SOA. Efter förhandlingarna väntar han på SD som kommer ut och tar av masken och knallar runt som en fri man
Citera
2021-04-14, 14:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det jag blir brydd över är att det snarast stärker misstankarna mot SD.

Edit: ändrat ”styrker” till ”stärker”.

Ok, på vilket sätt stärker de misstankarna mot SD? De flesta punkter skapar förvirring och tvivel, tycker jag. Ur juridiskt perspektiv då givetvis.
Citera
2021-04-14, 14:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag kan bekräfta att den som sitter med som åhörare, på SDs sida är ingen mindre än fd svärfar, SOA. Efter förhandlingarna väntar han på SD som kommer ut och tar av masken och knallar runt som en fri man
Munskyddsförsvararen och Kumla nästa mannen?

... Tillika sotare.
Citera
2021-04-14, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Munskyddsförsvararen och Kumla nästa mannen?

... Tillika sotare.
Just precis, blev lite chockad när jag såg det
Citera
2021-04-14, 14:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
...OCH det förbannade munskyddet som gör att hans reaktioner i ansiktet inte kan ses. Kanske sitter han och flinar där bakom?

Är helt otroligt märkligt att han även får tillåtelse att sitta med dator och mobil. Har aldrig sett något liknande i någon rättegång tidigare. Hoppas för fan att han är OFFLINE.

Vad är det för domare som tillåter detta? Eller kan det vara försvararen Backman som har hittat ett passus djupt inne i någon lagtext tillåter detta? Skulle inte förvåna mig i såfall.
Det är hovrätten som tillåter SD att ha snuttefiltlaptopen och mobilen.
Citera
2021-04-14, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Var det inte på höger ben den berömda rispan fanns? Var det i höger skoplös blodet fanns?
Har för mig det, men rätta mig om jag har fel.
Jo, fan det har du rätt i. Rispan var på höger ben!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in