2021-04-13, 21:26
Medlem
RG 2021 ska alltså spelas en vecka senare. Då blir det återigen som på Borgs tid, två veckor mellan RG och Wimbledon. Borg kunde hantera det som ingen annan. Nadal kommer ju vinna RG i vanlig ordning, men vem vinner Wimbledon?
Citera
2021-04-14, 01:06
Medlem
ingetbranicks avatar
Ah, Monte Carlo! Vilken klassiker. Inte minst vi svenskar har sköna minnen härifrån (de som var med på den tiden åtminstone). Ser inte RIKTIGT likadant ut för vår del numera, 0 deltagare, kval och dubbel inräknat. Så sorgligt.

Men vi får glädja oss åt det fina startfältet i övrigt där både Djokovic och Nadal under onsdagen gör sina första insatser sedan Australien. Nadal får en mjukstart i form av kvalspelaren Delbonis medan Djoko kastas in i hetluften direkt mot Sinner. Kan bli en riktigt intressant match.

Tyvärr lyckades ju Medvedev klanta till det och bli coronasmittad, men annars är ju de flesta av de bästa med (frånsett fotskadade Thiem). Regerande mästare är faktiskt Fognini, men det är två år sen eftersom fjolårets turnering blev inställd. Det hade kunnat bli en veritabel Battle of the Brains i andra omgången mellan Fognini och Paire om bara fransosen lyckats besegra mediokre australiensaren Thompson (som dessutom var på sämre humör än Paire matchen igenom). Och han var faktiskt nära, föll i tiebreak i skiljeset och verkade rentav ta i en aning emellanåt.

... och slutligen kan man konstatera att italienarnas framfart fortsätter. Inte mindre än nio italienare i huvudtävlingen, varav fyra var direktkvalificerade, fyra kvalade in och en (Musetti) fick ett wild card.
Citera
2021-04-14, 03:05
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Håller med om att Stephens spelar grym tennis när hon spelar bra. Tyvärr så spelar hon som en 80-årig pensionär när hon spelar dåligt. Kan nog vara den spelaren som har störst skillnad mellan högsta- och lägstanivå som jag någonsin sett.

Finns spelare som spelar dåligt för att de inte försöker, d.v.s för att de är mentalt svaga. Men det är inte fallet med henne. När hon spelar dåligt så spelar hon dåligt för att hon helt enkelt spelar dåligt. Inget fotarbete, slår ut vanliga transportlag med flera meter osv.
Hon har även slankat ner sig till som hon såg ut när hon vann US-Open samt slutat med sina spindellösögonfransar hon haft varje match. Kul att se att hon är tillbaka lite nu. Var riktigt bedrövlig ett bra tag.
När det gäller damspelare med störst skillnad mellan lägsta och högsta nivå sätter jag nog Giorgi på första platsen. En formstark Giorgi kan bråka med de allra bästa medans en formsvag kan slå typ 80% unforced av alla sina slag.
Citera
2021-04-14, 13:32
Medlem
En aktiv svensk tennisspelare i 30-årsåldern är anhållen för matchfixning. Känner mig ganska säker på vem det är.
Citera
2021-04-14, 13:37
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
En aktiv svensk tennisspelare i 30-årsåldern är anhållen för matchfixning. Känner mig ganska säker på vem det är.

Vem?
Citera
2021-04-14, 13:38
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Jag också.

https://www.expressen.se/sport/tennis/stjarnans-nya-liv-efter-anklagelserna/
Citera
2021-04-14, 13:50
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag också.

https://www.expressen.se/sport/tennis/stjarnans-nya-liv-efter-anklagelserna/

Verkar lurt. Återfallssyndrom?
Citera
2021-04-14, 14:35
Bannlyst
Kul att se Djokovic på banan igen, hans form ser hyfsad ut. Det kan bli en riktigt rolig grussäsong i år.
Citera
2021-04-14, 15:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Det går bra nu för svensk tennis.

Citat:
Tennisspelare åtalad för mutbrott

En kvinnlig tidigare tennisspelare står åtalad för matchfixning. Hon och hennes man ska ha manipulerat specifika bollar i kvinnans matcher och då tjänat pengar på spel. Brottsvinsterna uppgår till cirka 270 000 kronor.

-Mutbrott av den här kalibern ligger i vanliga fall inte på fängelsenivå, säger åklagaren Staffan Edlund till SVT Sport.

Bland de manipulerade matcherna finns både matcher i Båstad och i turneringar utomlands.

Bägge åtalade nekar till brott.
Citera
2021-04-14, 16:21
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:

Vem tror du att det kan handla om? Ledtrådar om du inte vill skriva ut namnet.
Citera
2021-04-14, 16:36
Medlem
det står helt still , jag kommer bara på Sofia .A .

I expressen står det aktiv spelare,men vi har väl ingen aktiv spelare i singel som är i 30 års åldern?
Senast redigerad av givemeyourmoney 2021-04-14 kl. 16:42.
Citera
2021-04-14, 16:38
Medlem
Finns ju J.L*r*son, men frågan är om det är hon med tanke på hennes prispengar i karriären. Bor dock i skåne men är född 88 så är i 30 års åldern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in