2021-04-09, 00:16
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Sloane Stephens var min favorit på damsidan , hennes speed på banan hon närmast svävar fram, hennes till synes effortless power, men vad har hänt med henne, hon ser ju ut att lida på banan eller ännu värre hon ser helt likgiltig ut nu för tiden, kul iallafall att hon spelar bra i CHARLESTON just nu,hoppas på en nytändning, snygg är hon ju också.

Nu följer jag inte damtennisen särskilt mycket men av det jag sett från henne. Är hon inte ruskigt ojämn? Har sett henne spela både bländade tennis till rena rama katastrof-tennis.
Citera
2021-04-09, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Nu följer jag inte damtennisen särskilt mycket men av det jag sett från henne. Är hon inte ruskigt ojämn? Har sett henne spela både bländade tennis till rena rama katastrof-tennis.
jo, det stämmer tyvärr. sedan verkar det som hon fick hybris efter sin Us open seger, sparkade sin tränare som tog henne till den segern m.m. Jag känner inte till om hon är en bitch eller om det kan vara hennes omgivning som styr henne, men vilket leende, man blir ju så glad i själen när man ser henne le, det är tyvärr alldeles för sälla nu för tiden.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2021-04-09 kl. 01:14.
Citera
2021-04-09, 11:50
Medlem
Håller med om att Stephens spelar grym tennis när hon spelar bra. Tyvärr så spelar hon som en 80-årig pensionär när hon spelar dåligt. Kan nog vara den spelaren som har störst skillnad mellan högsta- och lägstanivå som jag någonsin sett.

Finns spelare som spelar dåligt för att de inte försöker, d.v.s för att de är mentalt svaga. Men det är inte fallet med henne. När hon spelar dåligt så spelar hon dåligt för att hon helt enkelt spelar dåligt. Inget fotarbete, slår ut vanliga transportlag med flera meter osv.
Citera
2021-04-09, 13:30
Bannlyst
De flesta av dagens spelare på WTA-touren är sjukt ojämna, frågan är vad det beror på. Nu verkar ju Osaka ha hittat något som påminner om jämnhet, men hon tappar det säkert snart.
Citera
2021-04-09, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
De flesta av dagens spelare på WTA-touren är sjukt ojämna, frågan är vad det beror på. Nu verkar ju Osaka ha hittat något som påminner om jämnhet, men hon tappar det säkert snart.

Tycker inte att det är så stor skillnad mellan WTA- och ATP-touren när det kommer till jämnhet överlag. Det som skiljer sig är att det finns mer ojämna spelare i den absoluta toppen på WTA-touren. Fast kollar man de senaste åren så har det ändå varit en del spelare som varit jämna över tid. Halep, Williams, Pliskova och tidigare Radwanska har varit rätt stabila i toppen. Nu har det dessutom kommit några nya som Osaka och Andreescu som lär stanna i toppen.
Sedan kan man inte jämföra med Novak, Rafa och Roger. De tre är i en helt annan liga och man kan inte ens jämföra med någon annan sport ens. Vet inte om det finns någon annan sport där tre stycken varit så jämna och dominerat så mycket under så lång tid.
Citera
2021-04-12, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Tycker inte att det är så stor skillnad mellan WTA- och ATP-touren när det kommer till jämnhet överlag. Det som skiljer sig är att det finns mer ojämna spelare i den absoluta toppen på WTA-touren.

Så är det nog, följer egentligen inte WTA-touren tillräckligt mycket för att ens uttala mig.

Trist väder i MC, verkar bli en grå och kall vecka. Om det inte är Covid-helvetet som ställer till det är det vädrets makter. Hade sett fram emot lite grym tennis ju!!
Citera
2021-04-12, 15:44
Medlem
Blir det mer spel idag? Eller har de redan gett upp om det?
Citera
2021-04-12, 17:04
Medlem
Ja, det är igång!
Citera
2021-04-12, 17:06
Medlem
Karatsev spelar ju den mest sevärda tennisen på grus jag sett sen.. Edberg? (Nej, jag gillar inte grustennis. Varken att spela eller titta på).
Citera
2021-04-12, 17:26
Medlem
Så har man sett Musetti för första gången då. Han kanske kan bli bra, men idag var han det inte.
Citera
2021-04-12, 22:16
Avslutad
Kramp, alltså. Sitter och kollar på två japsarbrudar som lirar i Charleston(?), och efter tre timmar är den ena helt borta i kramp. Hade 5-2, minst, och, tror jag, två matchbollar. 6-5 nu. Hibino och Doi. Doi är den med kramp, men Hibino är rejält trött också.

Skön attityd: inga grunts, inga klagomål. Japanese way.

Hon gav upp vid ställningen 0-1 i tredje sets tiebreak. Helt borta.

Glad att Musetti torskade, han är inte riktigt min kille. Håller på Alcaraz istället.
Senast redigerad av fryskyl 2021-04-12 kl. 22:20.
Citera
2021-04-13, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Karatsev spelar ju den mest sevärda tennisen på grus jag sett sen.. Edberg? (Nej, jag gillar inte grustennis. Varken att spela eller titta på).

Ja, ryssen spelar en sevärd tennis, kan bli en rolig match mot Tsitsipas idag. En annan ryss som har det tuffare är Medvedev, han har tydligen åkt på Covid, så adjöss med honom.

Djokovic får bekänna färg direkt när han kliver in i turneringen, Sinner är ingen drömlottning direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in