Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Det är bra att bygga upp att man minns lite dåligt när sen ännu mer graverande händelser inte ska minnas.
Hm, jag var lite trött igår, och var nog inte så tydlig med att förhöret den 31 maj, handlade i mångt och mycket om
11-12 maj.
Mycket glömska, mycket ändrade historier om han hade haft kontakt med Lena och om han hade haft barnen i ett och samma förhör. Till sist tappade PS tålamodet och sa rent ut till SD att han ljög. En lång harang om att PS hade förhört så många människor under så många år att han fattade att SD bara glömde det som han själv valde att glömma medan han däremot mindes en massa saker som allt efter förhöret pågick ändrades till att han visst hade haft kontakt med Lena och att han hade haft barnen.
Därför känner jag att 11-12 maj har en annan innebörd än att bara plantera "dåligt minne".
Visst, att ha dåligt minne, det kan vara en del av ploten. Men jag känner att det ligger en hund begravd här.
Ska se om jag hinner kolla lite mer igenom 11-12 maj.
Tidslinjen för SD, Lena, deras konversationer.
Förhöret med PM som var ute med hunden osv.
Det jag minns är att SD har stor luckor (tyst) i sin kommunikation precis då Lena är ute på sina två vändor.
Så att SD ska ha träffat henne, det är troligt. Och även SDs aktivitet fram till 01:34 är minimal. Jag ser att vid den tidpunkten har han kontakt med J*ani. Några grejor strax före handlra om Chrome visits om jag nu bara tar fritt från minnet.
Som sagt, ska se om jag hinner (och orkar) kolla det närmre.
Jag vet att jag sticker ut hakan här. Du och letsdoit tror att det är bara hans vanliga knäppa "hero" beteende (vilket vi vet att han har). Ni är två skribenter som har mycket på fötterna innan ni uttalar er och som jag har stor tilltro till.
Därför lämnar jag en dörr öppen åt att ni kan ha rätt.
Men jag är (som alltid) lite jobbigt envis.