Skön revansch för Laine inatt. Ett riktigt fuck you till hans ständiga belackare
najse,hoppas det lossnar.tyvärr lär inte 2 mål i en match räcka för att de ska sluta gnälla på laines senaste 2 säsonger.för det är väl ingen som sagt att laine aldrig mer kommer göra mål?
ser det som ett litet fuck u iaf
Ser riktigt bra ut.
Kuzy o Bäckis kan alternera för att se vem som går bäst ihop med Mantha. Raffl får stå på tillväxt lite, plockar nog tillbaka Sprong där. Oshie o Sheary hugget som stucket vem som får gå ihop med Mantha/Bäckis.
Lagom till slutspelet har det nog format sig.
Kan mycket väl bli så.
Jag följer inte Philly, så jag har ganska dålig koll på hur Raffl står sig nuförtiden, om han är material för tredje- eller fjärdekedjan.
Angående Mantha, så sa någon under en av sändningarna igår att man skulle kunna sätta in honom i vilken kedja som helst och han kommer bidra, förutsett att han är på spelhumör.
Jag gillar Sheary och har inget emot att ha honom i en andrakedja, han kan bidra bra där också anser jag.
Hur som, så känns det som vi har en mycket bra bredd bland forwards nu och det skulle gå att pussla om ganska mycket i kedjorna och ändå få det att se bra ut.
Connor Brown med mål i 8 raka matcher, fin vinst mot Jets igår.
Har kollat intervjun med Caps GM, sammanfattning:
- Man har haft ögonen på Mantha väldigt länge, gillar b.la. hans skridskoåkning trots att han är stor. Stark med pucken, bra skott.
- Han börjar med att säga standard bra saker om Vrana men övergår till att uttala att Vrana har visat frustration med sin position i laget, att han vill ha mer istid och ansvar och att det varit ansträngt mellan tränarna och Vrana. Tränarna har inte varit helt nöjda med hans spel. Man har gett det tid men väljer nu att gå vidare.
- Det faktum att han har utgående kontrakt(3,35M) och är RFA, har arbitration rights och "salary uncertainty" med Vrana spelade roll. Att man vet vad Mantha har för kontrakt, första året på ett 4års-5,7M. Vrana har inte själv bett om trejd.
-Är nöjd med målvaktssituationen med Samsonov/Vanecek framåt, nämner att Samosnov har spelat bättre. Har Andy i Taxi och Copley i Hershey
- Avseende Raffl: Gillar att han kan spela båda sidor av vingen samt center. Stor, stark, Penalty kill och decent overall skill.
- Avseende Siegenthaler; Kempny snart tillbaka. Nämner att han är nöjd med Fehervary i Hershey och nämner även att man har TVR.
- Var han ser Mantha i laget: kan spela med Bäckis eller Kuz. Kan också spela i trejdekedjan, kommer få PP-time, "goallineguy".
Förstår absolut trejden mer nu, Panik har kontrakt till 2024, 2,75 M. Det är kanske värt en 2nd att bli av med honom. Sedan Vrana+1st för Mantha?
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Skön revansch för Laine inatt. Ett riktigt fuck you till hans ständiga belackare
- Man har haft ögonen på Mantha väldigt länge, gillar b.la. hans skridskoåkning trots att han är stor. Stark med pucken, bra skott.
- Han börjar med att säga standard bra saker om Vrana men övergår till att uttala att Vrana har visat frustration med sin position i laget, att han vill ha mer istid och ansvar och att det varit ansträngt mellan tränarna och Vrana. Tränarna har inte varit helt nöjda med hans spel. Man har gett det tid men väljer nu att gå vidare.
- Det faktum att han har utgående kontrakt(3,35M) och är RFA, har arbitration rights och "salary uncertainty" med Vrana spelade roll. Att man vet vad Mantha har för kontrakt, första året på ett 4års-5,7M. Vrana har inte själv bett om trejd.
-Är nöjd med målvaktssituationen med Samsonov/Vanecek framåt, nämner att Samosnov har spelat bättre. Har Andy i Taxi och Copley i Hershey
- Avseende Raffl: Gillar att han kan spela båda sidor av vingen samt center. Stor, stark, Penalty kill och decent overall skill.
- Avseende Siegenthaler; Kempny snart tillbaka. Nämner att han är nöjd med Fehervary i Hershey och nämner även att man har TVR.
- Var han ser Mantha i laget: kan spela med Bäckis eller Kuz. Kan också spela i trejdekedjan, kommer få PP-time, "goallineguy".
Förstår absolut trejden mer nu, Panik har kontrakt till 2024, 2,75 M. Det är kanske värt en 2nd att bli av med honom. Sedan Vrana+1st för Mantha?
Citat:
I Flyers har han växlat mellan tredje och fjärdekedjan och har spelat både som LW/RW/C. Mest i fjärdekedjan dock. Speltid kring 10-12 minuter/match.
Tackar!
Nu tycker jag mig också förstå denna trade mer. Jag hade missat intervjun också, intressant läsning.
Angående Raffl - Ännu mer mångsidighet och bredd i laget alltså! Det är alltid bra!
Nu när trejderna är över skulle jag som lagen ser ut helst se Colorado mot antingen Toronto eller Washington i SC-final. Fyra svenskar - Landeskog, Burra, Söderberg o Nemeth - i Avalanche plus Landeskog som kapten höjer bucklan vore kul att se. Toronto har också ett kul lag som säkert skulle göra matcherna roliga att se. Caps för att Bäckström med flera som jag alltif har gillat. Bäckström gör en bra säsong med 44p på 43 matcher så här långt. Men det brukar ju aldrig bli som man vill....
Senast redigerad av MajorRuffel 2021-04-14 kl. 12:06.
Blir intressant att se hur dom seedar lagen när de fyra divisionssegrarna är klara. Inget sagt om detta ännu vad jag känner till?
Alltså efter att slutspelet är avklarat i varje division.