2021-07-19, 16:07
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det duger han som, men ska du splasha pengar är det fel ställe att splasha på.

För 8 mille går inte Landeskog till Kraken. Du får nog slänga upp 9-10 i så fall, och det är inte ens givet att han säger ja till det, om än väldigt möjligt.

Zucker kostar 5 mille om året. Rätt dyrt för lite erfarenhet. Lätt inte värt det. Stastny är värd att plocka in för rimliga pengar, men jag tror inte att han väljer Kraken för rimliga pengar.

Ja, det gör du. Han har aldrig spelat i Colorado. Han kostar 8 mille om året och har varit rätt meh i flera år. Jag hade inte tagit i det kontraktet med tång, och det lär inte Francis göra heller.

Nej, det gör han inte. Han har dalat. Carey Price, Petr Mrazek och Chris Driedger är mycket bättre. Någon av dessa bör man statsa på som starter. Jag skulle förorda Price eller Driedger, för från Canes finns det så mycket annat bra att plocka. Jake Bean t ex. Sen handlar det om hur mycket pengar man vill lägga på målvaktsposten. Price kostar 10,5 mille per år i 5 år. Driedger kan man nog få för runt 3,5.

$6,750,000 är inget jag skulle kalla "inte så dyr i drift". Men jag hade ändå tagit honom.

Har jag månne tagit fel på Ryan och
Matt Duchene?

ISF är det klantigt gjort av mig.
Citera
2021-07-19, 16:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Har jag månne tagit fel på Ryan och
Matt Duchene?

ISF är det klantigt gjort av mig.

Ja, det har du. Men Duchene vore ett ännu mer galet val.
Citera
2021-07-19, 16:29
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
En sak ni bör ha i åtanke är att Washington (dvs. staten) är en lågskattestat (no state income tax).

Ex Edler kommer givetvis att få räkna med lönesänkning oavsett vilket, men genom att spela för laget på andra sidan gränsen kommer inte nettolönen att påverkas lika mycket som bruttolönen.

Frågan är om Edler går för bästa lön, eller om han vill ha en sista chans att få en ring. Han lär inte få någon fet lön ändå. Varför inte ta league minimum i Tampa (där det också är fritt från inkomstskatt för övrigt), och gå för en sista chans på bucklan?
Citera
2021-07-19, 16:48
Medlem
1335991s avatar
Ska iaf bli mycket spännande med vilka
Kraken plockar.

Är det natten till torsdag det börjar?
Citera
2021-07-19, 16:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ska iaf bli mycket spännande med vilka
Kraken plockar.

Är det natten till torsdag det börjar?

Nej, natten till onsdag. Så i övermorgon vet vi. Och ja, det blir sjukt spännande. Jag tror att Francis lämnar rätt mycket cap-utrymme, så räkna inte med att laget vi ser på onsdag morgon är det slutgiltiga. Han kommer säkerligen deala med Tampa m fl som är i problematiska cap-situationer. Typ, ge oss ett par draftval så kan vi ta Gourde och Killorn, och vips så har dom två riktigt bra spelare OCH extra draftval.
Citera
2021-07-19, 17:02
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Nej, natten till onsdag. Så i övermorgon vet vi. Och ja, det blir sjukt spännande. Jag tror att Francis lämnar rätt mycket cap-utrymme, så räkna inte med att laget vi ser på onsdag morgon är det slutgiltiga. Han kommer säkerligen deala med Tampa m fl som är i problematiska cap-situationer. Typ, ge oss ett par draftval så kan vi ta Gourde och Killorn, och vips så har dom två riktigt bra spelare OCH extra draftval.

Tack för det,

Jag hoppas han lämnar ngr platser för utrymme av UFA signing.
Han har fått tillåtelse av ägarna att fixa spelare upp till
maxtaket på capen. Behöver inte snåla som i ex Arizona.
Citera
2021-07-19, 17:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Tack för det,

Jag hoppas han lämnar ngr platser för utrymme av UFA signing.
Han har fått tillåtelse av ägarna att fixa spelare upp till
maxtaket på capen. Behöver inte snåla som i ex Arizona.

Ja, och dyker rätt tillfällen upp, så kan han nog tänkas spendera. Men han har också sagt att cap space är guld, vilket är sant just nu. Varför signa en UFA, när man kan plocka en bra spelare som är signad och dessutom få draft picks för det? Framför allt Tampa som sagt. Dom har en redig baksmälla från vinsten för ett par veckor sedan. Nu har dom Goodrow och Coleman på utgående kontrakt, som inte lär stanna, och som behöver ersättas. Savard likaså. Andra- och tredjemålvaktens kontrakt går ut, och lär inte förlängas. Dom ligger redan över cap-gränsen med flera mille. Seattle kan mycket väl tänkas plocka någon som Colton, Foote, Joseph eller Barré-Boulet, och då behövs än fler djup-spelare läggas till, och Tampas totala cap hit flyttar sig knappt. Dom kan hamna i ett läge där dom behöver ta in en hel tredjekedja, en back, en andramålis, och samtidigt minska sin cap hit. Dom är inte i någon gynnsam position för byteshandel direkt, i så fall.
Senast redigerad av Trollfeeder 2021-07-19 kl. 17:15.
Citera
2021-07-19, 17:13
Medlem
1335991s avatar
Man borde väl fixa en egen tråd vad gäller
detta nya lag, Seattle Kraken?
Citera
2021-07-19, 17:15
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ja, och dyker rätt tillfällen upp, så kan han nog tänkas spendera. Men han har också sagt att cap space är guld, vilket är sant just nu. Varför signa en UFA, när man kan plocka en bra spelare som är signad och dessutom få draft picks för det? Framför allt Tampa som sagt. Dom har en redig baksmälla från vinsten för ett par veckor sedan. Nu har dom Goodrow och Coleman på utgående kontrakt, som inte lär stanna, och som behöver ersättas. Savard likaså. Dom ligger redan över cap-gränsen med flera mille. Seattle kan mycket väl tänkas plocka någon som Colton, Foote, Joseph eller Barré-Boulet, och då behövs än fler djup-spelare läggas till, och Tampas totala cap hit flyttar sig knappt. Dom kan hamna i ett läge där dom behöver ta in en hel tredjekedja, en back, en andramålis, och samtidigt minska sin cap hit. Dom är inte i någon gynnsam position för byteshandel direkt, i så fall.

Goodrow blev väl skickad till Rangers?
Citera
2021-07-19, 17:16
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Man borde väl fixa en egen tråd vad gäller
detta nya lag, Seattle Kraken?

Det tycker jag inte. Det blir bara spretigt.

Citat:
Goodrow blev väl skickad till Rangers?

Ja, eller hans rättigheter. Det ger Rangers några dagars försprång i förhandlingarna. Varken han eller Coleman lär få plats under lönetaket hos Tampa.
Citera
2021-07-19, 17:26
Medlem
1335991s avatar
Skulle vara lite skoj om vår
OEL hamnar i Kraken via en trejd.

Har förstått att Coytes vill bli av med OEL.
Citera
2021-07-19, 17:57
Medlem
1335991s avatar
Hmmm...

På Aftonbladet står det att det är
kl 02.00 natten till torsdag?

Så vad gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto