Citat:
Ursprungligen postat av
Volvoellersaab
En bra sammanställning som på ett pedagogiskt sätt ”råkar” sammanfalla med fakta som vi känner den.
Fokusförflyttningarna byter skepnad hela tiden. Nu verkar de tröttnat på äldrevårdens lagstiftning. Det mycket kraftfulla argumentet att ”jag kan lagen bättre än dig” har använts. Som tur är har de missat det starkaste av dem alla: min pappa är starkare än din. Då vore vi sålda...
Vad kommer nu? Bubblarna: Var det rätt att Ebba överhuvudtaget fick köpa fastigheten? Detta drabbar partiets röstsiffror bara för att Ebba är ”egoistisk”? Det är ju tråkigt för dem då att det inte verka finnas stöd för deras påståenden.
Jag tror att många gick på medias politiska nedsmutsningskampanj, men att efterhand det kommer ut fakta i form av inlagor, snapshots av kommunikation etc så vänder opinionen mer och mer till en faktabaserad åsikt.
Jag tror dessvärre inte att riktiga fakta når ut till allmänheten då de inte läser annat än kvällspressens weblöp, om de ens läser tidningar alls nuförtiden.
Om jag nån gång pratar med någon på min arbetsplats, händer inte ofta då vi jobbar i ett yrke där vi inte kan prata medans arbetet pågår och inte har rast samtdigt osv osv.
Men jag märker att jag är udda som läser både AB, Exp, DN, Svd, lokaltidningen samt Flashback. Läser weblöpen och öppnar det som intresserar mig. Folk tror på det som media serverar dom.
Med media så menar dom att kolla Facebook, hur patetiskt är inte det!
Minns specifikt när en kollega trodde SD var emot aborter för det hade denne hört nånstans i mediabruset.