2021-04-14, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Har glömt vem det var som kollade här, men den lokala sotaren som ansvarar för Marielunds-området hade aldrig besiktigat den kåken, varken för öppna spisen eller kakelugnar.
Takstegen samt alu-stigaren upp kom någongång runt jul, på de tidigare fotona fanns ingen stege upp.

Edit: Det var Nova68 som kollade upp sotaren, tråd här: (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

Om vi nu ser till Esb:s brottarkopplingar på elen, hans kopplingar med 300L VVB ihop med en del elelement, blir jag inte förvånad om gubben eller hans vänner fick bråttom att ösa upp en stege för sotaren, (vilket är krav numera), för att inte dra för mycket uppmärksamhet runt detta när pressen började köra med drönar-filmningar efter jul. Så gubben är helt klar i knoppen då han hajar att det kan bli problem om vissa saker syns, han hade nog aldrig räknat med att ful-elen skulle komma ut på nätet och trodde väl att han säkrat sig efter att AB gjort en överflygning med drönare.

Undrar hur mycket mer överraskningar som gubben har dolt....
Tror inte behållaren på ca 300 lit är varmvatten snarare behållare för sjövattnet!
2021-04-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Den sotare som på entreprenad av Åke Huss utför sotningarna i Marielund, hade ingen aning om att husets eldstäder fanns kvar och har aldrig besökt huset.
Gubben är lurig!
2021-04-14, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
En bra sammanställning som på ett pedagogiskt sätt ”råkar” sammanfalla med fakta som vi känner den.

Fokusförflyttningarna byter skepnad hela tiden. Nu verkar de tröttnat på äldrevårdens lagstiftning. Det mycket kraftfulla argumentet att ”jag kan lagen bättre än dig” har använts. Som tur är har de missat det starkaste av dem alla: min pappa är starkare än din. Då vore vi sålda...

Vad kommer nu? Bubblarna: Var det rätt att Ebba överhuvudtaget fick köpa fastigheten? Detta drabbar partiets röstsiffror bara för att Ebba är ”egoistisk”? Det är ju tråkigt för dem då att det inte verka finnas stöd för deras påståenden.

Jag tror att många gick på medias politiska nedsmutsningskampanj, men att efterhand det kommer ut fakta i form av inlagor, snapshots av kommunikation etc så vänder opinionen mer och mer till en faktabaserad åsikt.

Jag tror dessvärre inte att riktiga fakta når ut till allmänheten då de inte läser annat än kvällspressens weblöp, om de ens läser tidningar alls nuförtiden.
Om jag nån gång pratar med någon på min arbetsplats, händer inte ofta då vi jobbar i ett yrke där vi inte kan prata medans arbetet pågår och inte har rast samtdigt osv osv.
Men jag märker att jag är udda som läser både AB, Exp, DN, Svd, lokaltidningen samt Flashback. Läser weblöpen och öppnar det som intresserar mig. Folk tror på det som media serverar dom.
Med media så menar dom att kolla Facebook, hur patetiskt är inte det!

Minns specifikt när en kollega trodde SD var emot aborter för det hade denne hört nånstans i mediabruset.
2021-04-14, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
vatten ja men inte avföring man har beskrivet 3 -kammarbrunn eller 2-kammar aldrig till en stenkista!
Läs besiktningsprotokollet där står 3-kammare!
2021-04-14, 09:51
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag tror dessvärre inte att riktiga fakta når ut till allmänheten då de inte läser annat än kvällspressens weblöp, om de ens läser tidningar alls nuförtiden.
Om jag nån gång pratar med någon på min arbetsplats, händer inte ofta då vi jobbar i ett yrke där vi inte kan prata medans arbetet pågår och inte har rast samtdigt osv osv.
Men jag märker att jag är udda som läser både AB, Exp, DN, Svd, lokaltidningen samt Flashback. Läser weblöpen och öppnar det som intresserar mig. Folk tror på det som media serverar dom.
Med media så menar dom att kolla Facebook, hur patetiskt är inte det!

Minns specifikt när en kollega trodde SD var emot aborter för det hade denne hört nånstans i mediabruset.

👍ja media är ju inte så värst intreserad av sanningen utan det dtyrs som vanligt av pengar.
Många yngre vill inte att SD ska komma fram pga just det.
Ett praktexempel är ju Expressens första ilaga där sommarvisten tillskrevs "släktgård" samt bilder som visar endast det finaste av huset inte dom brister och hemmapulade slagar mm el rasad ballkong som med risk för livet om man nu skulle beträda den.
Nä Esb halvruttna läckande och toalett i renoveringsmogen standard 🤣 det visas inte.
Såg du hon på toan från 1900 början.?
2021-04-14, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Kamikaze piloter under WW2 hade också "plan". Skämt åsido, en kombination av välvilja och bristande research kan tyvärr ha satt Esbjörn i juridisk knipa.

Jo, det har varit mycket förvirring och uttalanden som inte hjälpt Esbjörn.

Men å andra sidan, nu blir det en huvudförhandling. Nytt bord.

Skulle det tas upp saker där som han ångrade sig först när de sågade ned träd...
DET talar ju för att gubben är förvirrad.
2021-04-14, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Naturligtvis skall en köpare göra en provtagning i marken, för att avgöra om (ohemult) dyr deponering krävs, eller om det är "lugnt". Sannolikheten för ett mini-BT-Kemi är kanske inte akut, men detta måste man veta.

Därför tror jag att städkostnaden handlar om en riskpremie, inte om den faktiska kostnaden i ett "bästa fall".

Riskpremie är det inte sagts som, det är presenterat som kostnader - faktiska.

Så eftersom Ebba inte gjort några prover, får man anta att det inte är så farligt då.
Hon ska ju ha gjort allt rätt och riktigt.

För som sagt - inte kan det vara så att en partiledare höftar till med saneringskostnader på 400 000kr?
2021-04-14, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
I det här fallet är det faktiskt det. Sen får du tycka vad du vill om hennes övriga leverne. Ditt fokus ligger mer där än i vad lagen faktiskt säger.

Nästa gång vi kommer att läsa om detta i media blir efter förlikningen. Den enda som har stått i vägen för en vettig lösning av tvisten är barnmisshandlaren Johann Binninge. Med den kladdaren/kluddaren ur vägen kan parterna föra ett normalt samtal.

Esbjörn kommer att bli miljonär och änkespindeln på Odalgården kommer att bli arvslös.

Befolkningen kommer att sova gott i vetskapen om att Rättssäkerhetsorganisationen aldrig mer kommer att nämnas utan en talande blick och en min av avsmak. Dömda sexualbrottslingar och deras idoldyrkare ska inte ge sig på ärliga människor med hot och utpressning.
Ditt avund på Esbjörn är talande för hur du undviker vad denna tråd handlar om.

Ebbas förväxta ego som inte lärt sig hantera att allt hon pekar på inte är hennes.
2021-04-14, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jo, det har varit mycket förvirring och uttalanden som inte hjälpt Esbjörn.

Men å andra sidan, nu blir det en huvudförhandling. Nytt bord.

Skulle det tas upp saker där som han ångrade sig först när de sågade ned träd...
DET talar ju för att gubben är förvirrad.
Det talar för att gubben ljuger och drar till med en ny version varje gång han blir avslöjad.

Först ångrade han sig dagen efter, när det avslöjades att han inget sagt på minst tio dagar så blev avverkningen orsaken. Där kom inspirationen från Matz berättelse till Expressen om hur stora träd markerats för avverkning.

När Binninges anmälan om avverkning sen avskrevs av polisen så blev nästa lögn att det var månsken i kandelaberns ljus så han inte såg vad som stod i kontraktet. Där fick han och damerna inspiration av Expressens bilder med tända kandelabrar. De trodde att allmänheten skulle koppla ihop de bilderna med den nya versionen.

Det är ett gäng som tillbringar sina dagar med att räkna ut den perfekta lögnen som kommer att tvinga Ebba Busch att backa från affären eftersom de vet att en rättegång är hopplös för deras del.
2021-04-14, 10:12
Medlem
Så förklara gärna varför Ebba Busch anger en adress på besiktningen som går dit där det bor två personer som verkar vara kristna, ha en "non-profit" organisation för välgörenhet etc.

"*** ministries is a non proffit organisation launched in 2015 by XX and YY. Our Aim is to equip the body of Christ with the tools of the kingdom and help people to live a victorious Christian life."

Adressen ligger i grannskapet. Funbo.

Varför la hon inte så att besiktningsprotokollet kom hem till henne där hon bor?
Till sina föräldrar?

Hon ska alltså bo heltid i Mariannelund, på samma fastighet som sina föräldrar - allt verkar fin-fint.
MEN hon skickar ett besiktningsprotokollet till en helt annan adress.
DÅ döljer man något. Vill inte att fel personer ska se protokollet tex.

Visste inte hennes mamma om köpet?

Bor man inte i det hus man påstår sig bo....? Har hon ett nytt förhållande?
Senast redigerad av Garre74 2021-04-14 kl. 10:16.
2021-04-14, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Ditt avund på Esbjörn är talande för hur du undviker vad denna tråd handlar om.

Ebbas förväxta ego som inte lärt sig hantera att allt hon pekar på inte är hennes.
Baserat på dina inlägg i tråden om Lambertz påstådda våldtäkt så kan man dra slutsatsen att sexuella avvikelser och juridik är något som du finner intressant. I denna tråd undviker du dock helt att beröra juridiska frågor och ägnar dig uteslutande till hennes knullande. Det är märkligt eftersom juridiken har betydligt större betydelse för denna tvist än ditt andra stora intresse.
2021-04-14, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
👍ja media är ju inte så värst intreserad av sanningen utan det dtyrs som vanligt av pengar.
Många yngre vill inte att SD ska komma fram pga just det.
Ett praktexempel är ju Expressens första ilaga där sommarvisten tillskrevs "släktgård" samt bilder som visar endast det finaste av huset inte dom brister och hemmapulade slagar mm el rasad ballkong som med risk för livet om man nu skulle beträda den.
Nä Esb halvruttna läckande och toalett i renoveringsmogen standard 🤣 det visas inte.
Såg du hon på toan från 1900 början.?

SD verkar ju inte vara vare sig Exp eller ABs favorit
och heller inte KD....

Läste och förstod inte vad jag läste pga ord som betyder två olika saker.
Såg du HON på toan? Hon som i vasken eller hon som i kvinnan LOL

Ja, jag såg hon på toa, som i vasken.
Tror att i det huset är det en modern mulltoa som ska till och sen vattnet till något slags brunn/infiltration.
Det är ju inte direkt något nyckelfärdigt hus ens som sommarbostad.
Har själv två objekt där jag ska lösa ett med modern elansluten mulltoa och i det andra tvekar jag mellan utedass eller mulltoa drivet utan el inkopplat.
Senast redigerad av ba'loba 2021-04-14 kl. 10:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in