2021-04-14, 08:59
Medlem
Det största motivet enligt mig:

a.149 sida 13 digital numrering/ sida 10 i protokollets sidonumrering:

HD:Ehh.. ja.. jag tror det och jag har fått det bekräftat att dom fortsatt o träffas. Mm
F: På vilket sätt har du fått det bekräftat?
HD: Av Stefan
F: Okej. Du har frågat och han har..
HD: Näe han berätta det.
F: Han berättade. När gjorde han det då?
HD: Nu när vi var i USA.

Sida 59:

HD: Ja de får ju fråga.. därför att jag.. såg inget samband.. jag förstod inte varför han skulle
veta nånting om varför hon försvinner. Jag såg.. jag såg inte att han skulle vara delaktig i de på
nått sätt.. ehh o dels så visste inte jag då eh hur rel.. det att dom hade haft en fortsatt relation..
eh.. som han.. har sagt efteråt sen.
F: När berättade han det för dig då? Att han har fortsatt relation med Lena? Som du berätta nu?
HD: På vägen till USA.
F: Va säger han då?
HD: Han säger bara att.. eh.. jag vill att du ska veta att Lena o jag har fortsatt eh.. att setts,
efter eh.. vi har flyttat isär.
F: Å va berättar han mer då?
HD: Eh.. jag väljer att inte vilja veta mer. Jag vill inte veta vad dom har för relation.
Jag har gått igenom det.. eh.. jag har sörjt det, jag har varit arg, jag har varit ledsen tidigare..
eh.. om han nu väljer att göra det efter att vi har separerat.. eh.. ja.. då vill inte jag veta det. Jag vill inte
veta. Det gör så ont, så jag vill inte veta vad dom har för relation.

Sida 96:
F: Å varför berätta ha det?
HD: Eh.. därför att han eh.. ville inte ha nån lögn som han sa när vi åkte till USA.
D: Men.. kan han inte ha berättat det lite innan? Än just samma dag som ni ska åka?
HD: Han berätta det i.. eh.. när vi.. satt på planet.
F: Mm. Mm.
HD: Nu är det bara min gissning det här är inget så, som jag egentligen vet, men
kanske var han rädd att jag inte ville åka då.. med honom.

Sida 111:
F: Och hur kommer det sig att han berättar då på flyget?
HD: Han sa att jag vill inte ha nåra hemligheter för dig. Jag vill att du ska veta
att vi haft kontakt.

F: Och varför berättar inte Stefan det här innan flygresan?
HD Ja kanske, nu vet jag inte, nu bara antar jag nånting som jag inte har nåt belägg för, men ja..
Han kanske är rädd för att jag ska backa från resan.

Tycker sedan att inledningen i förhören med SD säger det mesta:

a.147 sida 4 (digital sidhänvisning)

"För ca två år sedan så började deras kärleksrelation ta slut men de är fortfarande vänner,
och Stefan har starka känslor för Lena fortfarande.
Stefan ville dock gå tillbaka till sin fru när hon mådde bättre."

"Lena och Stefan har daglig kontakt ni i princip. Men de är bara vänner nu. Stefan har starka känslor
för Lena och de har en betydelsefull vänskap.
I mars 2018 så flyttade Stefan och hans fru isär, men de är inte skilda ännu.

Stefan vill att han och hans fru skall bli ett par igen.
Ska det fungera så kan Stefan inte ha någon kontakt med Lena.
"

"Stefan säger att de bara är vänner. Stefan har sagt så i två år.
Lena har sagt detta länge, kanske från årsskiftet 2017/2018. De har däremot haft en sexuell relation efter detta."

Jag tror fortfarande att den här USA-resan har retat upp LW.
Inte ens HD's kompisar verkade veta om att dom skulle åka, vilket kan bero på att man varit ganska hemlig med den.

Men fan vet... Hela skiten är märklig och alla verkar ljuga i både det stora och det lilla..
Senast redigerad av uncommon-name 2021-04-14 kl. 09:04.
Citera
2021-04-14, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det hade kunnat vara tvärtom, alltså att SD blivit fälld redan i TR. Inte nödvändigtvis att han blir avförd och någon annan åtalad. Det har jag svårt att se.

Så om ingen annan har lämnat alla dessa spår och indicier, ingen annan har modhotat LW eller har motiv att mörda henne, är det inte då bortom rimligt tvivel att Sd är mördaren?
Citera
2021-04-14, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Avel gjorde väl en 50 sidors utredning om den saken och mailade den till ÅH.
Edit: Jag slarvläste din kommentar.

Det är runt 70 sidor totalt inkl bilder där kanske 40 sidor inkl bilder är relevanta för de viktiga delarna. Resten är ”lull lull” om allt från ryssar till SD:s gamla cykel.
Citera
2021-04-14, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Noteringar från salen.

*Advokaten menar att det är konstigt att bara ett par har hört skriken.
De menar också att det är konstigt att, om LW blev attackerad på det vis åklagarna menar, skriken är i samma tonläge i 3-5 minuter.
Kanske har paret hört en våldtäkt?

*De undrar hur det bara kan finnas ett enda spår av LW i tvättstugan om han nu var en mördare, är det rimligt?

*På ringen fanns det enstaka celler från SD. Kan vara sekundär avsättning. Exempelvis från hennes kjol.
På hennes kjol fanns DNA från flera personer. Bl.a SD.

*SD blå sko. Varför hittades inte blod förrän efter 5 undersökningar? Går det att avgöra vad som är blod och vad som är DNA? (De visar en bild på SD's blödande ben) det har hittats DNA från tre personer. En är LW.

*Eftersom hon hade klätt på sig tröja och skor, så har hon gått ensam till sin cache. Där kan hon ha mött en okänd.

*De återkallar sin invändning om att bilincidenten inte följde med inspelade snyftningar från LW. De kan inte längre påstå att det är förkylning. Man hör olika beroende på hur man lyssnar.

*De menar att skilsmässan och bodelning var påbörjad i mars och april -18, vilket inte kan vara ett motiv för att döda LW.

*Försvaret ser att SD's möjligheter för att göra sig av med mordvapen och städa, är mycket begränsad. Det finns ingen tid från morgonen 15 maj.

*Positioner via Google timeline är inte exakta.

*det faktum att SD har massskickat efterlysning på hennes försvinnande med följdfrågor visar på att han är oskyldig, såvida han inte kör med skenmanöver.

*det fanns ingen anledning om att ringa henne den 15 maj eftersom hon inte svarat på tidigare meddelanden. Avvikande från deras nattrutin. Han hade fått en mindre roll i hennes liv sedan uppbrottet med HD.

*Om nu SD med flit skulle vilja skriva över raderad data i mobilen, varför skulle han då stanna vid 16% överskrivet material? Då är det 84% kvar. Och man kan inte själv välja vad som ska skrivas över.
Så att det "bara" är 16% kan visa på att SD inte har gjort det med vilja.

*notering under husesyns-filmerna*
SD sitter tillsynes utan att reagera. Likaså på filmerna. Han poängterade i ena videon om nivån tvättmaskinen är på i förhållande till taket. (Citat) värt att ha i åtanke för senare (slutcitat)
Sedan ville han säga att åklagare har förstått fel angående att altanen är en ingång av fyra till hans hus.
Han menar att det inte går att komma in där om dörren är stängd. Åklagare säger i slutet av filmen -jo den har ju ett handtag.
Och då skakade SD på huvudet i rättssalen.

Hela FUP är nu nerlusad med att de båda hade en önskan att bli tillsammans igen. SD verkade ju tom helt säker på det när han pratade med folk. Sillen var väl också medveten om att HD hoppades på SD?

"I mars 2018 så flyttade Stefan och hans fru isär, men de är inte skilda ännu.

Ska det fungera så kan Stefan inte ha någon kontakt med Lena."
Citera
2021-04-14, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Hade mer kompetenta utredare utrett kanske sd hade varit avfärdad som misstänkt och någon annan huvudmisstänkt i dag

Mycket är de kapabla till inom de där organisationerna men leta i fablernas värld är de mig veterligen ej kapabla till ännu.
Citera
2021-04-14, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag var på plats på en 14-dagars rättegång 2019 där NFCs analyser av skoavtryck hjälpte till att fälla 2 av 7 i en internationell stöldliga som trampat omkring och lämnat avtryck på olika underlag. Då hade de dels de tilltalades olika skor att jämföra med, men jämförde även andra modeller. De hade kollat upp vilka butikskedjor som sålde skorna osv. Kunde se små ojämnheter och slitage i sulorna.

Minns inte om den på NFC som förhördes pratade om databaser med avtryck. Men vore ju beklagligt om olika länder inte delar med sig av sånt.

Precis! Det finns ju massa fall som avgjorts med skoavtryck. I det här fallet så var kanske själva avtrycket lite otydligt men i teorin gör man ju en skiss och jämför mot databaser. Sen har nog tyvärr en skiss rätt dåligt bevisvärde.
Citera
2021-04-14, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En överblick om drömkvinnan. Avrundar med lite fjäsk från SD ett år efter mordet.

22-23 mars - HD flyttar in i nya lyan med sina döttrar, drygt 60 meter från sin ärkefiende som kan vara rent farlig.

"Helt ärligt så tycker jag att det är lite läskigt med henne just för att hon hennes sätt är så sjukligt. Vet aldrig vad hon tar sig till." (HD till JG april)

26 mars ränner HD på BP. Hon inviterar paret trots att hon redan loggat 28 feb och får ståpäls av LWs cacher.

1 april.
HD till JS: Vill älska med dig nu. Längtar."
3 april.
JS: Wow, Henne vill jag ha.
HD: Du får henne ❤️
4 april
HD: TYCKER OM DIG ♥️

5 april jublar HD att hon fått med SD på planet: "Det blir en resa!"
6 april drar hon igång att logga LWs cacher, förväntar sig reaktion och ojar sig till JG och SD.

6 april - JS är på Ikea och HD åker dit med SD för att klättra:
JS: "Jag Vill träffa dig. Men Inte schysst mot S."

H: "övervägde ett tag att säga att jag skulle springa in på toa på IKEA för att få träffa dig."

JS: "Gillar din tanke att springa in på Ikea, du hade fått en kyss om du gjort så."

HD: "Åh vad jag ångrar att jag inte sprang in på IKEA. Ville ha haft en kyss."

8 april. HD till JS:
"kan hon bara försvinna från alla jag har kontakt med"

JS pratar om LW:
JS: "Jag har hittat bättre."
HD: Mycket bättre"
(..)
JS: Fast hon har en förmåga att locka motsatta könet."
HD: Det har jag med om jag vill."
JS: Jag vet att du har förmåga. Du fångade mig intresse. Så skickligare än L. "
(..)
HD: Skrattar ...
Jag kan också locka till mig män ..."
JS: Vad bra. Vad hände?"
HD: Beholder messar .."
JS: Jag har inte släkt än
Mmm
Ska jag bli sotis?"
HD: Såpan blir mer spännande."
(...)
HD: Nej, tänkte mer på hans relation med L. "

15 april Hotellweekend (10-13 maj) med JS är bokad.
28 april - HD ljuger för SD att JS bara är en vän. Hon ville bara vara tydlig:

HD: "Var i Enköping igår och loggade
Blev kvar tills idag.
Bara vänner"
SD: "Du får vara vad du vill med honom och andra. Men du har lovat säga till om någonting ändras. Blir konstigt annars om du nu säger ni är bara vänner. "
HD: Ok. Ville bara vara tydlig men säger till om det blir ngt annat."

Love bombing till SD:
27 april.
" Du väckte varma känslor hos mig när jag var hos dig här om kvällen"

28 april.
"Har kännt sån längtan efter dig idag"

Lady double dealer byter till JS:
29 april.
"önskar att jag låg hos dig."
"Vill kramas"
"Mycket"

30 april. Byter till SD:
" Du är medveten om att jag fortfarande finns i ditt liv"
"Du finns i mitt hjärta ♥️"

3 maj.
♥️ Älskar dig."

5 maj.
" Idag har du funnits i mina tankar mer än vanligt, vill krama dig. "

8 maj - HD ställer relationskrav på SD:
" Bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas."
" Bollen ligger hos dig hur du vill ha det i fortsättningen."

SD tycker han straffas för sitt felsteg, vill åka ensam till USA.
HD drar in LWs wig i grälet och skriver sen drömskt på loggen:

" Vill du bli inskriven i LWs wig?"
"Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar".

9 maj - dags för JS:

"Goa du, om du var här skulle jag ta dig i min famn och tala om att du är värdefull och att jag tycker om dig. Jag längtar efter dig!"

" Kanske ska jag krypa ner naken nu med och tänka på dig"

10 maj - HD drar iväg med JS på hotellweekend. Nu är det han som gäller:

HD till JS:
" Äntligen!!!
KOM
Sitter och tänker på att jag vill vara naken med dig."

12 maj - SD påstår att LWs cacher behöver kontrolleras, lämnar mobil hemma. LW hojtar hallå, det är således digitala spår kring deras umgänge. Han stöter på "tre filurer", går igång på spaning och vill bli hjälte.
LW lämnas åt sitt öde i skogskanten.
Samma tidsspegel som mordet.

13 maj - SD ser surmulen ut på loppisen.

HD skriver glatt till JS om deras helg vid hemkomst:
"Hoppas att kvällen blir toppen! Har tokloggat massor redan nu. Tjejema kom till mig ikväll."

HD har raderat ett dygn på viber. (HD/JS)

14 maj - SD inviteras av LW.
Han berättar övertydligt här och där att han är den mest upptagna människan i Örebro med omnejd.
Happ! och sov gott.

HD har raderat två dygn på viber. (HD/JS)

15 maj:
"Hoppas hon är död"
"Egoist Hanna hoppas att L är borta för alltid."

"Det ska bli så bra nu" svarar SD betryggande inför resan till USA.

2019
SD fortsätter fjäska för Brist-på-tillit-Hanna.

27 juni.
SD: "Ligger nu. Tittar på den tomma platsen bredvid. Fantiserar och drömmer ofta att du ligger där. Kanske på söndag om du vill, nattis. Kram"
(inget svar)

28 juni.
SD: God morgon!"
HD: Inga barn hemma... Äta vid 19?"

29 juni.
SD: "Det var härligt i eftermiddags. Tack för att du är du.
Du är alltid det första jag tänker på när jag vaknar."

2 augusti
HD är ute på äventyr med nån och SD sitter hemma med barnen:

HD: "Nu incheckade. Gör vid vattnet. Hör vågorna. Super mysigt.
SD:
"WIWT" [wish I was there? Min anm]
"Saknar dig.
Vande mig att ha dig nära under veckan. Njöt."
HD:
"Det samma. Det var mysigt! "
(..)
"Nästa gång vill jag åka med dig."
SD: Åååhh... "
[Skickar stor bild på en man som håller sig för hjärtat och det sprutar ut hjärtan]

3 augusti.
SD: För att du får mig att utvecklas."

22 augusti.
SD: Imorgon vill jag ligga nära.
HD: ❤️
SD: För att du luktar gott."

Det sista: I morgon vill jag ligga nära...
Ställs mot anteckningarna som Bollkalle gjorde igår:
*De menar att skilsmässan och bodelning var påbörjad i mars och april -18, vilket inte kan vara ett motiv för att döda LW.

Hopp till FUP: a.147 sida 4 (digital sidhänvisning)

"Lena och Stefan har daglig kontakt ni i princip. Men de är bara vänner nu. Stefan har starka känslor

"

Lena har sagt detta länge, kanske från årsskiftet 2017/2018. De har däremot haft en sexuell relation efter detta."

SD har målat in sig ett trångt jävla hörn och hans fortsatta otrohet och lögner kastar nu stora skuggor över hans framtidsdrömmar med sin drömkvinna.

Otroligt lamt av försvaret att ta upp skilsmässan och att pga den så finns inget motiv att döda LW..
Citera
2021-04-14, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Nu kanske det här är helt oväsentligt och som en ren ursäkt från SD för att ha kontakt med LW:

Förhör med HD när de diskuterar meddelanden som skickas mellan SD och HD den 15:e
Sida 132 a 149

F: "När prata du med henne sist?".
HD:Mm.
F: Vem menar du då när du skrev det?
HD: Ja jag säger det att jag antar att det är Lena men jag kan inte säkert säga. Mitt liv har vart
ett helvete, jag kommer inte ihåg. Det har vart skitjobbigt sista veckorna.
F: Då svarar han, "Kort igår eller förrgår. Raderar löpande. Skriver alltid vid FTF".
HD: Mm.
F: Va betyder det?
HD:Eh skriver alltid vid FTF-chanser. Om det skaffas en ny chans eller ny cache.

-
Så.. Är geocach en liten del av sanningen?

Vadå FTF-chanser? Skulle LW skicka SMS till SD varje gång en ny cache släpps? Typ ”Ut och spring nu och ta cachen!”?

Menar de inte som gratulation till SD:s FTF kanske? För det är ju ”oskyldigt” och lite schysst bara att gratta där.
Citera
2021-04-14, 09:26
Medlem
Citat:
Hela FUP är nu nerlusad med att de båda hade en önskan att bli tillsammans igen. SD verkade ju tom helt säker på det när han pratade med folk. Sillen var väl också medveten om att HD hoppades på SD?

"I mars 2018 så flyttade Stefan och hans fru isär, men de är inte skilda ännu.

Ska det fungera så kan Stefan inte ha någon kontakt med Lena."

SD/HD kanske har kommit överens om att kan han hålla sig borta från LW tills skilsmässan äger laga kraft så kanske de kan flytta ihop igen.

SD behöver inte under tiden lösa ut HD från huset...

LW började tröttna ordentligt på SD:s löften och iom deras USA-resa hotar hon honom att avslöja allt, tänker inte vänta längre på att logga... vad de nu hette..Nordsjöloggarna.
Och helt plötsligt står han inför ett faktum att nu blir det till att låna någon miljon eller så.
Citera
2021-04-14, 09:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Om det inte kommit ny information sedan TR så förtydligade skospårsteknikern där vad han menade i protokoll i FUP.
Det var lite ”resonemanger” i maj -20 mellan mej och Snor-Johan om det. Jag har tagit bort en hel del av inlägget. Och bytt ut ”advokaterna” till ”försvaret”.

Tack!

Jag kopierar in ditt svar här, eftersom det som är inom citatrutan faller bort i svaret:

"Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Första inlägget i denna kedja var mitt svar till Smhf angående om det fanns massor av material som ej analyserats:

"Vid förhör med en forensiker, finns på YT, nämner han att han hade i uppgift att analysera eventuella skospår på LW:s kropp och kläder. Det gick inte att göra en analys för det fanns för lite att gå på. Försvaret ville tolka det som att det fanns något som tydde på att spåren inte kom från SD:s skor.
Forensikern underströk att innebörden i hans utlåtande var att det fanns för lite material att gå på, det gick inte att analysera. Resultatet blev inte att det inte kom från SD. Det var inte hans slutsats. Han kunder inte säga varken bu eller bä.
I nuläget.
Sådant kan ju ändras med förfinade sökmetoder."
----
Och det är ju precis vad det handlar om: Forensikern säger att försvaret inte kan använda ett skospår som inte kan bindas till SD - eftersom det inte ens kan analyseras! - till att säga att det inte är SD:s skospår.

...
Spåren TALADE INTE EMOT HONOM SOM GM. De gick inte att analysera!
Jag har inte sagt att det är SD:s spår.
Forensikern har inte sagt att det är SD:s spår.
Försvaret däremot försökte få det till att det inte är SD:s spår.
...
...
...
Försvaret menade att eftersom de eventuella spåren efter skosulor som fanns på LW:s kropp inte kunde kopplas till SD:s skor så talade det till hans fördel.
Forensikern sa att det var ett missförstånd. Det fanns för lite material/spår för att kunna göra en ordentlig analys och dra en slutsats. Att då gå så långt som försvaret ville, och säga att SD var oskyldigt till att ha sparkat LW, det var att gå för långt....

...
"

Alltså:

"[...]Försvaret menade att eftersom de eventuella spåren efter skosulor som fanns på LW:s kropp inte kunde kopplas till SD:s skor så talade det till hans fördel.
Forensikern sa att det var ett missförstånd. Det fanns för lite material/spår för att kunna göra en ordentlig analys och dra en slutsats.
[...]"

Då verkar det som att försvaret drar samma vals igen, samma som i TR.
Medan forensikerns vittnesmål kommer att spelas upp i HR och då kommer alltså forensikern att förklara att det inte går att tolka fotavtrycken. Det är helt enkelt för lite information i dom.
Citera
2021-04-14, 09:30
Medlem
Citat:
Det största motivet enligt mig:

a.149 sida 13 digital numrering/ sida 10 i protokollets sidonumrering:

HD:Ehh.. ja.. jag tror det och jag har fått det bekräftat att dom fortsatt o träffas. Mm
F: På vilket sätt har du fått det bekräftat?
HD: Av Stefan
F: Okej. Du har frågat och han har..
HD: Näe han berätta det.
F: Han berättade. När gjorde han det då?
HD: Nu när vi var i USA.

Sida 59:

HD: Ja de får ju fråga.. därför att jag.. såg inget samband.. jag förstod inte varför han skulle
veta nånting om varför hon försvinner. Jag såg.. jag såg inte att han skulle vara delaktig i de på
nått sätt.. ehh o dels så visste inte jag då eh hur rel.. det att dom hade haft en fortsatt relation..
eh.. som han.. har sagt efteråt sen.
F: När berättade han det för dig då? Att han har fortsatt relation med Lena? Som du berätta nu?
HD: På vägen till USA.
F: Va säger han då?
HD: Han säger bara att.. eh.. jag vill att du ska veta att Lena o jag har fortsatt eh.. att setts,
efter eh.. vi har flyttat isär.
F: Å va berättar han mer då?
HD: Eh.. jag väljer att inte vilja veta mer. Jag vill inte veta vad dom har för relation.
Jag har gått igenom det.. eh.. jag har sörjt det, jag har varit arg, jag har varit ledsen tidigare..
eh.. om han nu väljer att göra det efter att vi har separerat.. eh.. ja.. då vill inte jag veta det. Jag vill inte
veta. Det gör så ont, så jag vill inte veta vad dom har för relation.

Sida 96:
F: Å varför berätta ha det?
HD: Eh.. därför att han eh.. ville inte ha nån lögn som han sa när vi åkte till USA.
D: Men.. kan han inte ha berättat det lite innan? Än just samma dag som ni ska åka?
HD: Han berätta det i.. eh.. när vi.. satt på planet.
F: Mm. Mm.
HD: Nu är det bara min gissning det här är inget så, som jag egentligen vet, men
kanske var han rädd att jag inte ville åka då.. med honom.

Sida 111:
F: Och hur kommer det sig att han berättar då på flyget?
HD: Han sa att jag vill inte ha nåra hemligheter för dig. Jag vill att du ska veta
att vi haft kontakt.

F: Och varför berättar inte Stefan det här innan flygresan?
HD Ja kanske, nu vet jag inte, nu bara antar jag nånting som jag inte har nåt belägg för, men ja..
Han kanske är rädd för att jag ska backa från resan.

Tycker sedan att inledningen i förhören med SD säger det mesta:

"För ca två år sedan så började deras kärleksrelation ta slut men de är fortfarande vänner,
och Stefan har starka känslor för Lena fortfarande.
Stefan ville dock gå tillbaka till sin fru när hon mådde bättre."

"

Jag tror fortfarande att den här USA-resan har retat upp LW.
Inte ens HD's kompisar verkade veta om att dom skulle åka, vilket kan bero på att man varit ganska hemlig med den.

Men fan vet... Hela skiten är märklig och alla verkar ljuga i både det stora och det lilla..

Då kommer 10 000 kr frågan.

Låt säga att Lena inte ”försvunnit” och de skulle åka på resan. Hade SD berättat på planet då?
Citera
2021-04-14, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vadå FTF-chanser? Skulle LW skicka SMS till SD varje gång en ny cache släpps? Typ ”Ut och spring nu och ta cachen!”?

Menar de inte som gratulation till SD:s FTF kanske? För det är ju ”oskyldigt” och lite schysst bara att gratta där.

Du frågar MIG ?
Jag har svårt att begripa mig på hur dom fungerar dessa huvudpersoner.
Men så sysslar jag inte med geocaching, heller...
Senast redigerad av uncommon-name 2021-04-14 kl. 09:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in