Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Få med henne ut likt hundra gånger förr. 23-00 var deras Happy Hour enligt vittnet MÖS.
Bevisligen i direkt närtid vid midnatt, få dagar innan mord.
Citat:
Ja vad övade han på? Ringa dit polisen?
Eftersom han är ett weirdo och att jag tror att HD är inblandad så var det en form av bevittnad manöver.
Citat:
Här är jag med dig men 11-12/5 impar varken på mig eller tingsrätten.
Det är i HovR nu och det är ett indiciemål varav det rör sig om mönster likaväl.
Citat:
Jag ”hackade” Endomondo åt dem för att visa exakt vilken runda han gick 10/5 med ungdomskärleken (där han ska ha fått rivsåret menar han).
Och jag visade dem även skärmdump på de 25 min simning han loggat i appen för den stund han själv i förhör säger han gymmade. Mer än så kan jag inte hjälpa dem i de tankarna.
Det är bra. En del kan väl vara genomfört alt så har vi inte full rapport via live. Vad de gjort och inte har vi väl inte full insyn i?
Citat:
Han har ju gått fri en gång så ja helt klart kan detta vara en riktig master plan som GM om man är beredd på lite ståhej i riksmedia och nåt knappt år som frihetsberövad i häkte osv.
Jag skrev:
"Det kan absolut förekomma planering oavsett om mordet ser ut att ha skett i all hast."
Gollum har lämnat sin precious mobil hemma men inser nog att hennes hallåande är besvärande.
Fortsättningsvis att han får tidsbrist innan USA. Planer kan förändras av olika orsaker.
Det är som sagt i HovR nu och ny bedömning.
Citat:
Tur att ingen uppmärksammat otroheten nu efter mordet då... Det lyckades han dölja bra för omgivningen med denna plan.
Hybris får många på fall och han inbillade sig nog att han kunde prata omkull det mesta.
Han har ju tränat på HD i många år, mycket har hon sväljt via självbedrägeri och annat inbillar han sig att hon inte vet.
Hon vet de har kontakt, en orsak till skilsmässa, men verkar undanhålla det för SD - likt hon låter JS i skymundan.
Hon får väl svårt att åberopa sitt brist på tillit i annat fall.
Efter mordet tycks hon acceptera det mesta och skydda honom. det stärker att hon vetat om det hela - dvs att hon inte hetsar upp sig och tar hans parti.
Hon är säkert rätt nöjd att LW har försvunnit, det har hon ju önskat ett par ggr bevisligen och enligt dialog sept - 16 har de snackat en hel del om hatobjektet.
Citat:
Jag är inne på att det är mer damage control efteråt än planering innan.
Önskar att åklagarna hade haft lite mer på fötterna vad den här planeringen bestod i än bara märkliga omständigheter av stämma träff, ringa polis, hallå hallå, prata med grannen om hundrastning, gymma, cykla, dela vardagen i bilder osv.
Jag vet att du tänkt dig affekt i all hast utan planering och jag är inte av den åsikten.
För att HD löper som en röd tråd i händelseförloppet, han är paranoid att hon ska få veta om att han fortsatt med LW och LW pressar på från sitt håll.
.. och HD ställer som sagt krav på honom om hur deras relation ska utvecklas, drar in LW i gräl om resans to be or not to be strax innan Mållgan och sen är det mord.
Så oavsett tror jag det föreligger en viss planering.
Om än inte perfektion, om än hastigt genomfört och brutalt mord. Det hastar innan planet lyfter.