Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Det är just för att nationen även är till för kvinnor och barn som vi ska ha fri aborträtt. Det är nämligen först DÅ som kvinnor och barn får likvärdiga chanser till värdiga liv som män.
Och jag har redan förklarar för dig 3000 ggr varför, du kan scrolla bakåt och läsa igen.
Den av oss som faktiskt! bryr sig just om BARN i form av levande varelse med behov och inte som nationell och etnisk symbol eller ”unikt DNA” är jag.
Du vill ju gärna utsätta levande födda barn för extremt dåliga villkor, precis dom du vill utsätta levande vuxna människor extremt dåliga villkor baserat på att se råkat födas med livmoder.
Trots dessa 300 ggr har Du aldrig lyckats förklara hur nationen blir till för barnen genom att man tar livet av dem innan de föds. Att det bästa för ett barn är att aldrig blir född är ett ställningstagande som aldrig går att argumentera hem. Men, Du kan få 3000 ggr till på Dig för att verkligen limma fast Dig själv i dumstruten.
Citat:
Jag tycker istället du ska länka till alla de där samhällena/ nationerna/ människorna som nånsin klarat uppgiften att vid 100% av alla sexuella möten burit 100% välfungerande preventivmedel.
Speciellt! tycker jag du ska fråga männen om de kommer engagera sig mer i att böra kondom om de vet att kvinnor inte har fri aborträtt men att de själva fortsatt inte tar nån större risk.
Varsågod! Presentera nu alla de länder som ”fungerar helt fint” med abortförbud.
Du är allt litet reaktionär också. Precis som Du resonerar resonerade motståndarna till allmän rösträtt och till kvinnlig rösträtt. Du är i princip för preventivmedel, men avfärdar att det fungerar i verkligheten. Det påminner om denna fantastiska scen där brittiska statssekreterare diskuterar huruvida kvinnor kan bekläda högre poster i statsförvaltningen.
https://www.youtube.com/watch?v=OhZRDoGZg00
Så klart det kommer att fungerar om man gör det rätt. Var inte så förändringsrädd!
Citat:
Fattar du ens humorn i att försöka likställa ett abortförbud med ”uppmuntran”??
Eller det ekonomiska tvånget att gifta sig, fast man inte vill, en press som din politik enkom kommer utsätta kvinnor, men inte män för .....det kallar du alltså för ”uppmuntran”. Jo tjena.
Uppmuntran består främst i budskapen från samhället, den allmänna inställningen och t ex incitamentsstrukturens konstruktion.
Citat:
Så nu fattar du heller inte vad ”patriarkat” betyder.
Googla! Och kolla sen upp hur många kvinnor under Maos diktatur som besatt ledningen i det kommunistiska partiet, domstolar, arbeten, vem dom ägde marken, barnen, bankboken etc etc.
Du är fan totalt jävla okunnig Uven. Lite skärpning tack.
Det är bara så enkelt att jag inte erkänner genushysterikernas axiom om patriarkat. Vad gäller Kina, så vill jag särskilt lyfta fram Jiang Qing i De Fyras Gäng. Kvinnor var ingalunda oviktiga på högre poster under såväl revolutionskriget, Den långa marschen eller i olika befattningar i det kommunistiska Kina, inte minst under kulturrevolutionen. Men, det primära här är att det är i det kommunistiska Kina, skapat av Mao som varit viktig inspiratör för svensk vänster, har man skapat det förmodligen största mansöverskottet i mänsklighetens historia. Det har inte skett i konservativa västländer.
Citat:
Vad för svensk politik är det som ägnat sig åt att ”uppmuntra” fler män?
Är det Sverige som bestämt att det just ska vara afghanska män som söker asyl?
Till stor del har det att göra med vårt system av ankarinvandring. En person, ofta en pojke/föregiven pojke, som anländer först, får PUT och sedan kan börja hämta hit sin familj. Vårt system för PUT och anhöriginvandring är en mycket viktig förklaring.
Citat:
Ytterligare idiotier.
Ingen förnekar dig vare sig din kultur, julskinka eller språk.
Inget av detta är på något sätt hotat för att det även bor lite afghanska flyktingar i landet.
Jaså, jag har en kultur nu? Påstod Du inte alldeles nyss att den inte fanns? Och det är inte "lite afghanska flyktingar" i Sverige, det är 10 000-tals. Siffrorna är osäkra emedan Sverige inte kräver identitetshandlingar - i strid med flyktingkonventionen, märkligt nog.
Citat:
Och den ideologi i världen som JUST!!! ägnat sig åt att hota andras och sin egen! kultur är din sorts rasistiska och främlingsfientliga nationalistika extremism.
Hitler förstörde Tyskland ...nästan...stackars tyskar lever fortsatt under oket av hans härjningar, de har fått hela sin självbild och identitet rubbat i grunden. Och få beundrar idag tysk kultur speciellt.
Så varsågod Uven, så går det, när ens nation beter sig som en okunnig grobian runt middagsbordet med alla andra nationer.
Så, varför vill Du då förneka och förmena svenska folket deras kulturella särart? Varför vill Du att svenskar skall bli minoritet i sitt eget land? Varför ser Du svenskar som värddjur åt andra folkslag? Det är Du som beter Dig som en grobian och mot oss svenskar. Varför?